Yazar "Zengin, Fethullah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Cahiliye araplarında bazı iyi ahlâk örnekleri ve sebepleri üzerine bir değerlendirme(İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2016) Zengin, FethullahBu makalede İslam öncesi Hicaz Araplarının sergilemiş oldukları bazı iyi davranışlar incelenmiştir. Cahiliye Arapları, cömertlik, ahde vefa, dürüstlük ve diğer bazı iyi özellikleri yüceltmiş, bunlara sahip olan insanları övmüşlerdir. Kabileler arası rekabet söz konusu olduğunda bu tür davranışları sergileyen ya da bu davranışlarla ön plana çıkmış bireylerin varlığı onlar için övünç kaynağı olmuştur. Cahiliye döneminin en önemli kültürel unsuru olan şiirde bu tür övgüler ve hatta iyi özelliklerin rakip kabilelerde bulunmadığına dair yergiler önemli yer tutmaktadır. Cahiliye Araplarının bu davranışları sergilerken çoğunlukla kabile ve birey şanını duyurmak, başkalarına karşı üstünlük kurmak gibi psiko-sosyal gerekçeler motivasyon kaynağı olmuştur. Bu davranışların yaygınlığı tıpkı kötü hasletlerin yaygınlığı gibi tek tek değerlendirilmelidir. Çünkü bu davranışların o dönem insanlarının tamamının ortak özelliği olduğunu söylemek mümkün değildir.Öğe Program tanıtımı: “Modern çağda peygamberi bulmak, siyer bize ne anlatıyor?”(İnönü üniversitesi ilahiyat fakültesi, 2015) Zengin, Fethullahİslam Medeniyeti bir ilim medeniyetidir. İman eden her insanın eğitimini birincil vazife olarak gören Hz. Peygamber’in bu tutumu, tüm İslam tarihi boyunca pek çok eğitim kurumunun ve ortamının şekillenmesine kaynaklık etmiştir. Bu bağlamda, camiler, medreseler, tekkeler, âlimlerin evleri ve daha pek çok mekân birer ilim merkezi olarak faaliyet icra etmişlerdir. Kur’an-ı Kerim’de “ilim” kavramı ile öncelikle vahiy kastedilmiş, sonraki dönemde ise, vahyin anlaşılmasına ve yaşanmasına katkısı nedeniyle Hz. Peygamber’in hadisleri bu kavramın öncelikli anlamı haline gelmiştir. Hakikaten Kur’an’ın anlaşılması söz konusu olduğunda Hadis-i Şeriflerin ve Hazreti Peygamberin mücadelesinin seyrini ayrıntılarıyla takip ettiğimiz Siyer’in özel bir önem arz ettiğini görmekteyiz. Bu sebeple, Siyer öğretimine çok erken bir dönemden itibaren hak ettiği önem verilmiştir. Nitekim sahabeden Sa’d b. Ebi Vakkas “Biz Kur’an’dan bir sure öğretir gibi çocuklarımıza siyer öğretirdik” demiştir.1 Prof. Dr. Mahfuz Söylemez’in girişimi ve koordinatörlüğü, Malatya Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanı İhsan Gençay’ın organizatörlüğü ve Hamid Süha Hotar sekreterliğinde başlatılan, “Modern Çağda Peygamberi Bulmak: Siyer Bize Ne Anlatıyor?” projesi, bu geleneğin günümüzdeki bir devamı olarak değerlendirilebilir.