Yazar "Zeytin, Elif Arslan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Lise öğrencilerinde ebeveyn akademik başarı desteği ve baskısı ile ergen-ebeveyn kariyer uyumunun incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2024) Zeytin, Elif Arslan; Erdemir,? NuriBu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinde ebeveyn akademik başarı desteği ve baskısı ile ergen-ebeveyn kariyer uyumunu çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri setindeki her bir değişken için normal dağılım ölçütlerini sağlayıp sağlamadığını kontrol etmek için normallik testleri, ortalama, medyan, mod, histogram grafiği, basıklık ve çarpıklık değerleri değerlerine bakılmıştır. Veri seti normallik ölçütlerini sağladığı için Parametrik testler (T-testi, One-Way Anova, basit doğrusal korelasyon) kullanılmıştır. Ayrıca Kruskal-Wallis Test ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2023-2024 eğitim öğretim yılı Diyarbakır ili merkez ilçelerinde 9., 10., 11. ve 12. sınıfa devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Veriler, Ebeveyn Akademik Başarı Desteği ve Baskısı Ölçeği, Ergen-Ebeveyn Kariyer Uyumu Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre ebeveyn akademik başarı baskısı puanları cinsiyet ve anne öğrenim durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Ebeveyn akademik başarı desteği puanları sınıf düzeyi ve anne-baba öğrenim durumuna göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Ebeveyn akademik başarı baskısı ve desteği puanları sosyoekonomik durum ve algılanan akademik başarı durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Ebeveyn akademik başarı baskısı ve desteği puanları okul türüne göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ergen-ebeveyn kariyer uyumu puanlarının sosyoekonomik durum ve algılanan akademik başarı durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Ergen-ebeveyn kariyer uyumu benzerlik uyum puanları sınıf düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Ergen-ebeveyn kariyer uyumu puanları cinsiyet, okul türü, anne baba öğrenim durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ebeveyn Akademik Başarı Baskısı ve Ergen-Ebeveyn Kariyer Uyumu arasındaki korelasyonun negatif yönlü ve zayıf olduğu bulunmuştur. Ebeveyn Akademik Başarı Desteği ile Ergen-Ebeveyn Kariyer Uyumu arasındaki korelasyon, pozitif ve orta düzeyde bir ilişki olarak bulunmuştur. Elde edilen bu sonuçlardan hareketle, ilgili alan yazına dayanarak bulgular tartışılmış ve gelecek araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur.











