DSpace@İnönü

Satış elemanı performansına etki eden faktörlerin araştırılmasına yönelik Malatyapark alışveriş ve yaşam merkezinde bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Doğan, Şennur
dc.date.accessioned 2019-05-21T10:51:16Z
dc.date.available 2019-05-21T10:51:16Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Doğan, Ş. (2018). Satış elemanı performansına etki eden faktörlerin araştırılmasına yönelik Malatyapark alışveriş ve yaşam merkezinde bir uygulama. Yayımlanmış Yüksek lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/11247
dc.description.abstract Pazarlama faaliyetlerinden biri olan satış, satış elemanı ile tüketiciyi bir araya getirmektedir. Bu çerçevede, satış elemanları tüketicilerin ihtiyaçlarını satın almaya dönüştüren kişiler olduğundan, satış elamanlarının gösterecekleri performans işletmenin başarısını doğrudan etkilemektedir. Bu nedenle satışçıların performanslarına etki eden faktörlerin belirlenmesi oldukça önemlidir. Bu çalışma ile satış elemanlarının performansına etki eden faktörlerin belirlenmesine yönelik MalatyaPark Alışveriş ve Yaşam Merkezi'nde bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmıştır. Satış elemanlarının performansını etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik oluşturulan anket formunda, Satış performanslarını, çalışma koşullarının algılanışı ve iş yerine olan sadakatleri ölçmeye yönelik üç farklı ölçek kullanılmıştır. Bu ölçekler, satış performansı ölçeği, performans ölçeği ve sadakat ölçeğidir. Analiz sonuçlarına bakıldığında, demografik özellikler içerisinde sadece gelir ve medeni durumun, mesleki özelliklerden; işe alım öncesi mesleki eğitim alanların ve yaptıkları işin kendileri için uygun iş olduğunu düşünenlerin, satış performansı üzerinde olumlu yönde etkisinin olduğu anlaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Kişisel Satış, Satış Performansı, MalatyaPark tr_TR
dc.description.abstract Sales, which is one of the marketing activities, brings the consumer together with the consumer. In this context, as salespeople are the ones who turn the needs of consumers into buying, the performance of the salespeople directly affects the success of the enterprise. For this reason, it is very important to determine the factors affecting the performances of the sellers. In this study, a study was carried out in MalatyaPark Shopping and Life Center to determine the factors that affect the performance of the sales staff. Survey technique was used as a method of data collection. Three different scales were used to measure the sales performances, the perception of working conditions and the loyalty to the workplace. These scales are the sales performance scale, the performance scale and the loyalty scale. According to the results of the analysis, only the income and marital status of the demographic characteristics, professional characteristics; It was understood that those who received vocational training before the hiring and those who thought that the job they were doing was a suitable job for them had a positive effect on the sales performance. Keywords: personal sale, salesperson, MalatyaPark tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İşletme tr_TR
dc.subject Business Administration tr_TR
dc.title Satış elemanı performansına etki eden faktörlerin araştırılmasına yönelik Malatyapark alışveriş ve yaşam merkezinde bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative An application in Malatyapark shopping and life center for the investigation of the factors affecting the sale element performance tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 88 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster