DSpace@İnönü

Makamsal viyolonsel öğretim yöntemine sistematik bir yaklaşım

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Değirmencioğlu, Levent
dc.date.accessioned 2015-01-29T09:34:09Z
dc.date.available 2015-01-29T09:34:09Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Değirmencioğlu, Levent ;(2011) Makamsal viyolonsel öğretim yöntemine sistematik bir yaklaşım ,İnönü Üniversitesi. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/1126
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı / Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırma, `makamsal viyolonsel eğitiminde metot eksikliği' probleminin çözümüne yönelik sistematik, bilimsel bir öğretim yöntemi geliştirmek ve bu yöntemin öğrenci başarısı üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada; ilk aşamada, literatür taraması yapılarak Türk Müziği nazariyatı öğretim yöntemleri, Türk Müziği çalgıları öğretim yöntemleri, geleneksel viyolonsel öğretim yöntemleri incelenmiş, bu inceleme sonucunda elde edilen bulgular, makamsal viyolonsel eğitimi alanında uzman kişilerin görüşlerinden elde edilen bulgular ile sentezlenerek, makamsal viyolonsel öğretimi için bir öğretim yöntemi geliştirilmiştir. Oluşturulan yöntem, uzman kişilerin görüşleri alınarak; süre, hedef, hedef davranışlar, içerik, yöntem ve değerlendirme basamaklarını kapsayan üniteler halinde, Hüseyni makamı üzerinde çalışılmış, toplamda 28 ders saatine karşılık gelen bir ders işleyiş planı hazırlanmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında, uygulama sürecinde yapılması planlanan ön test-son test sonuçlarını değerlendirecek gözlemci grubu ve öğretim yönteminin uygulanacağı deney grubu oluşturulmuştur. Gözlemci grubu, Erciyes Üniversitesi GSF Müzik bölümünde görev yapan, alanında uzman 4 hocadan oluşmaktadır. Deney grubu ise, Erciyes Üniversitesi GSF Müzik bölümünde farklı sınıflarda öğrenim gören, farklı seviyelerdeki viyolonsel öğrencilerinden seçilmiş 3 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın son aşamasında, oluşturulan yönteme yönelik deneysel çalışma yapılmıştır. Öncelikle, deney grubuna Hüseyni makamında seçilen bir Saz Semaisi'nin iki bölümünün (1 hane, 1 teslim) solfeji ve icrası yaptırılarak ön test yapılmıştır. Daha sonra geliştirilen öğretim yöntemi deney grubuna uygulamış, uygulama sonucunda aynı Saz Semaisi'nin iki bölümünün solfeji ve icrası yeniden yaptırılarak son test yapılmıştır. Ön test ve son test verileri, gözlemci grubu ile birlikte hazırlanan performans değerlendirme ölçeği ile değerlendirilmiş, değerlendirme sonuçlarının istatistiksel analizinde, makamsal viyolonsel eğitimi için geliştirilen öğretim yöntemi, öğrenci gelişiminde etkili olmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights Attribution 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ *
dc.subject Makamlar tr_TR
dc.subject Modes tr_TR
dc.subject Metod dersi tr_TR
dc.subject Metod dersi = Methodology lesson tr_TR
dc.subject Müzik aletleri tr_TR
dc.subject Musical instruments tr_TR
dc.subject Viyolonsel tr_TR
dc.subject Violoncello tr_TR
dc.subject Yaylı çalgılar tr_TR
dc.subject String instruments tr_TR
dc.title Makamsal viyolonsel öğretim yöntemine sistematik bir yaklaşım tr_TR
dc.title.alternative Introducing a systematic approach to modal violoncello teaching method tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Attribution 3.0 United States Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: Attribution 3.0 United States