DSpace@İnönü

24 Haziran 2018 "Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi" seçimlerinde başkan adaylarının sosyal medya kullanım pratikleri: Twitter örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Babacan, Mehmet
dc.date.accessioned 2020-01-21T13:09:33Z
dc.date.available 2020-01-21T13:09:33Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Babacan, M. (2019). 24 Haziran 2018 "Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi" seçimlerinde başkan adaylarının sosyal medya kullanım pratikleri: Twitter örneği. İnönü Üniversitesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, 84 s. Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/14978
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Bilimleri Anabilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Siyasal iletişim süreçlerinde temel nokta hiç kuşkusuz siyasal kampanyalardır. Özellikle seçim dönem ve süreçlerinde etkinliğini ve önemini arttıran siyasal kampanyalar partiler ve özellikle adaylar için dizayn açısından önem teşkil etmektedir. Cumhuriyet tarihinin ilk dönemlerinden günümüze seçim stratejilerinin temel parametreleri siyasal kampanyalar oluşturmaktadır. Siyasal kampanyalar, ilk örnekliklerinde de olduğu gibi slogan, afiş, seçim müzikleri yani görsel, yazılı ve işitsel olarak bir bütünlük arz etmek zorundadırlar. Toplumsal olarak kitle iletişim araçlarının kullanılıp yaygınlaşmasıyla beraber özellikle seçim dönemlerinde siyasal kampanyalar en önemli araç halini almaya başlamışlardır. Özellikle televizyon ve radyo araçları kullanılarak adaylar siyasal kampanyalarının tüm argümanlarını sergilemeye başlamışlardır. Son yıllarda sosyal medyanın toplumunun tüm tabakalarınca kullanılmaya başlamasıyla siyasi argümanların ve siyasal kampanyaların da bu platforma kayması ve buradan yönetilmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. Bu bağlamda sosyal medyanın doğasında ve temellinde yer alan iletişim ve etkileşim özelliklerinden dolayı siyasal iletişim süreçlerinde her geçen gün etkin rol almaya başlamıştır. Bu anlamda sosyal medya platformları özellikle bu çalışma özelinde incelenen twitter, kullanıcıların kişisel olarak varlık gösterdikleri, siyasal tutum ve düşüncelerini sergiledikleri, adaylar açısından kişisel ve doğal veriler oluşturan ve barındıran son derece kıymetli ve değerli bir araç halini almaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada, günümüzde etkin rol üstlenen sosyal medyanın ''twitter'ın'' ülkemizde yapısal ve kurumsal değişim ve dönüşüm sağlayan ''24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'' seçimi sürecinde adayların seçmenle kurdukları iletişim açısından nasıl ''twitter'ı'' deneyimledikleri analiz edilmektedir. Anahtar Kelimeler: Siyasal İletişim, Sosyal Medya, Twitter, Siyaset, 24 Haziran tr_TR
dc.description.abstract The basic point in political communication processes is undoubtedly political campaigns. Political campaigns that increase their effectiveness and importance especially in election periods and processes are important in terms of design for parties and especially candidates. The main parameters of the election strategies since the early periods of the Republican era are political campaigns. Political campaigns, as in the first examples, slogan, poster, election music, visual, written and auditory must have a integrity. With the popularization and use of mass media, political campaigns have become the most important tools, especially during the election periods. Candidates started to exhibit all the arguments of their political campaigns, in particular using television and radio. With the introduction of social media in all strata of society in recent years, it has become inevitable that political arguments and political campaigns will shift to this platform and be managed from there. In this context, due to the characteristics of communication and interaction in the nature and foundation of social media, it has started to play an active role in political communication processes. In this sense, social media platforms, especially the twitter examined in the context of this study, become a very valuable and valuable tool in which users are personally presenting, exhibiting their political attitudes and thoughts, creating and hosting personal and natural data for the candidates. In this context, in this study, it is analyzed how the social media, which has played an active role today, experienced '' twitter '' in terms of communication with the voters during the election process of ''24 June 2018 Presidential Government System'' which provides structural and institutional change and transformation in our country. Key Words: Political Communication, Social Media, Twitter, Politics, June 24 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İletişim Bilimleri tr_TR
dc.subject Communication Sciences tr_TR
dc.title 24 Haziran 2018 "Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi" seçimlerinde başkan adaylarının sosyal medya kullanım pratikleri: Twitter örneği tr_TR
dc.title.alternative 24 June 2018 presidential candidates' social media applications in presidential government system: Twitter case tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 84 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster