DSpace@İnönü

Dağ imgesinin plastik dilde yorumu

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Adamışoğlu, Sabahat
dc.date.accessioned 2020-02-18T12:54:41Z
dc.date.available 2020-02-18T12:54:41Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Adamışoğlu, S. (2019). Dağ imgesinin plastik dilde yorumu, İnönü Üniversitesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, 66 ss. Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/15053
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Resim Anabilim Dalı / Resim Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract "Dağ İmgesinin Plastik Dilde Yorumu" başlıklı bu tezin konusu, sanat-doğal çevre ilişkisi bağlamında, dağın doğal yapısı incelenerek oluşturulan resim çalışmalarının temel alındığı; çoğunluğu yaşanılan yöreye ait olmak üzere, geometrik yapıdaki çeşitli doğal şekillerden yola çıkılarak, resimsel bir dil oluşturmak adına düşünülebilir. Tez kapsamında konunun temelindeki sanat-doğal çevre ilişkisinin resim sanatı açısından önemi literatür taraması yapılarak tarihsel süreç içerisinde doğal çevrenin eserlerde ne şekilde yer bulduğu araştırılmıştır. Doğal çevrenin, özellikle de konu olarak belirlenen dağ imgesinin resim sanatına etkisinin nasıl başladığı ve resme konu oluş şekli, yapılan araştırmalarla incelenmiştir. Ayrıca doğanın, özellikle de dağın insan üzerindeki etkisi hakkında yapılan incelemelerle insan, sanat, doğa kavramları arasındaki etkileşime vurgu yapılmaya çalışılmıştır. Bazı sanatçıların bu üç kavramın etkileşiminin sonucunda özgün kompozisyonlar elde ederken geçirdikleri sanatsal süreç incelenmiştir. Tüm bu araştırmalarla, yaşanılan yörenin öne çıkan doğal şekillerinin etkisiyle oluşturulan çalışmaların, insan-doğal çevre ilişkisinin bir neticesi olan sanat-doğal çevre etkileşiminin izlerini taşıdığı anlaşılmıştır. Tez kapsamında, literatür taraması yöntemiyle elde edilen derlemeler ve yaşanılan yörenin etkisiyle bir dizi resim uygulamaları, sentez yoluyla ele alınmıştır. Yaşamsal süreçte gözlemlenen dağ imgesi ve doğal çevrede karşılaşılan geometrik yapıdaki yeryüzü şekilleri, üzerinde çalışılan resimlerin çıkış noktası olmuştur. Yapılan resimsel çalışmalar, bir kısmı teknik araştırmalar olmak üzere 25 resim ile sınırlandırılmıştır. Hazırlanan bu çalışma "Sanat Ve Çevre İlişkisi", "Dağ İmgesinin Resim Sanatındaki Yeri" ve "Çalışmalar Ve Çözümlemeleri" olmak üzere 3 ana başlık altında incelenmiştir. Araştırmalar neticesinde hazırlanan bu çalışma; en başta yaşanılan çevrenin etkisi olmak üzere, araştırmalarla üzerinde durulan insan, sanat, doğal çevre unsurları arasındaki etkileşim sonucunda oluşturulan uygulamaların geçirdiği estetik süreci ispat niteliğindedir denebilir. Üzerinde çalışılan resimlerle özgün bir plastik dil kazanılmaya çalışılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Titled as "Interpretation of the Mountain Image Through Plastic Literature", the subject of this thesis is; in the light of art-natural environment relationship, and grounding on painting works created through examination of the natural structure of the mountain, creating a pictorial language based on several natural forms that have a geometric structure, most of which belong to the local that is lived in. In this respect, the importance of the art-natural environment relationship - the focus of this thesis- for painting art and the question of how natural environment is reflected in art works throughout the history are studied via literature review. How the natural environment, especially the mountain image –as subject of this thesis- has started to affect the painting art and the way it has been reflected are researched and analyzed. Also, by looking into the influence of the nature, especially of the mountain on human being, the interaction between the terms of human, art, and nature is placed stress on. The artistic process experienced by some artists while creating their authentic compositions as a result of the interaction between these terms is studied. Having all these analyzed, it is inferred that the art works created under influence of the dominant natural forms of the local bear the traces of the art-natural environment interaction, which is a result of the human-natural environment relationship. As part of the thesis, the compilations obtained by the literature search method and a series of painting applications with the effect of the region have been discussed through synthesis. The mountain image observed through biological process and geometrically structured land forms that are encountered in the natural environment were the starting point of the painting works. The pictorial works, some of which were only technical research, were limited to 25 paintings. This study is analyzed under 3 main headings; "Art and Environment Relationship", "Mountain Image in the Painting Art", and "Works and Their Analyses" Prepared as a result of a series of research work, this thesis might as well be a proof of the aesthetic process that art works –created via primarily the effect of the Local lived in and via an interaction between human, art, and natural environment which was the focus of all research endeavor- go through. Out of the paintings that were worked on here an authentic plastic language is strived to be derived. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Güzel Sanatlar tr_TR
dc.subject Fine Arts tr_TR
dc.title Dağ imgesinin plastik dilde yorumu tr_TR
dc.title.alternative Interpretation of the mountain image through plastic literature tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 66 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster