DSpace@İnönü

Yeni medya'da benlik sunumu: İnstagram örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özal, Fatma
dc.date.accessioned 2020-02-25T11:06:22Z
dc.date.available 2020-02-25T11:06:22Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Özal, Fatma (2019). Yeni medya'da benlik sunumu: İnstagram örneği. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-127 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/15065
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Bilimleri Anabilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract İnsanoğlunun var olduğu her yerde iletişim ve gelişim vardır. İnsanlar hayatlarını devam ettirebilmek için diğer insanlarla ilişki içerisinde olmaya ve daima yeni şeyler üretmeye mecburdur. Duvara çizilen resimlerden yazının icadına, kâğıdın bulunuşundan radyonun icadına ve daha sonra internetin ortaya çıkışıyla birlikte dünya yavaş yavaş globalleşmiş ve iletişim insan hayatının her alanını sarmıştır. Günümüzde Web 2.0 teknolojilerinin insan hayatına katılmasıyla interaktif iletişim yaygınlaşmış, insanlar istedikleri zaman, istedikleri yerden anlık bağlantı kurabilmektedirler. Bu durum doğal olarak insanlar arasındaki iletişimin boyutlarını da değiştirmiştir. Twitter, İnstagram, Facebook gibi, kullanıcısına kendi içeriğini oluşturma ve paylaşma imkanı sağlayan yeni medya araçlarının çok hızlı bir biçimde çoğalması ve çevrim içi dünyayı bireylerin toplumsal ve kurumsal ilişkilerini geliştiren kolaylaştıran sosyal bir platform, evren haline getirmiştir. Türkiye nüfusunun %49'luk kısmının kullandığı İnstagram, kullanıcılarına sunduğu estetik kolaylıklar ve görsel olarak başkalarını görme, kendini gösterme imkanı sayesinde en fazla kullanılan sosyal paylaşımlar sitelerinden biridir. Bu çalışmada, Goffman'ın günlük yaşamda bireylerin bir tiyatro sahnesinde bulunuyor gibi devamlı olarak benliklerini planlayarak sergiledikleri görüşünden yola çıkılarak, çoğu bireyin yeni yaşam ortamı durumuna gelen yeni medya araçlarında benliklerini nasıl oluşturdukları ve sergiledikleri irdelenmiş, günlük hayat rutinleri ve benlik sunum performanslarının İnstagram profilleri üzerindeki yansımaları araştırma konusu olarak seçilmiştir. Çalışmanın neticesinde İnstagram'ın eğlence ve boş zaman aktivitesinden ziyade görme ve gösterme alanı olarak kullanıldığı, kullanımında merak duygusunun, beğenilme ve fark edilme arzusunun önemli motivasyon kaynakları olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları Goffman'ın benlik sunumu hakkındaki görüşünün İnstagram'da neredeyse bütünüyle hayat bulduğu ve denetlemenin daha rahat olmasından dolayı daha fazla tercih edildiğini göstermiştir. Anahtar sözcükler: Benlik, Benlik Sunumu, Yeni Medya, İnstagram, Goffman, Gündelik Hayat, tr_TR
dc.description.abstract There is communication and development wherever human beings exist. In order to survive, people have to be in contact with other people and always produce new things. From the paintings drawn on the wall to the invention of writing, from the discovery of paper to the invention of radio, and later with the emergence of the Internet, the world gradually became global and communication has encompassed every aspect of human life. Nowadays, with the inclusion of Web 2.0 technologies in human life, interactive communication has become widespread, and people can make instant connections whenever and wherever they want. This naturally changed the dimensions of communication between people. The proliferation of new media tools such as Twitter, Instagram and Facebook, which enables users to create and share their own content, has made the online world a social platform and universe that facilitates the development of individuals' social and institutional relationships. Turkey Instagram used by 49% of the population, and allow users to easily and visually aesthetic vision to others, thanks to the opportunity to show itself it is one of the most widely used social sharing sites. In this study, based on Goffman's view that individuals in daily life are constantly planning their selves as if they are on a theater stage, how they create their selves in new media tools which become the new living environment has been examined and their daily life routines and self presentation performances have been examined on Instagram profiles. reflections were chosen as the research subject. As a result of the study, it was concluded that Instagram was used as a field of sight and display rather than entertainment and leisure activities, and that the sense of curiosity, desire to be appreciated and noticed were the important sources of motivation. The results of the research showed that Goffman's view of the self-presentation came to life almost entirely on Instagram and was preferred more because it was more convenient to audit. Key words: Self, Self Presentation, New Media, Instagram, Goffman, Daily Life, tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İletişim Bilimleri tr_TR
dc.subject Communication Sciences tr_TR
dc.title Yeni medya'da benlik sunumu: İnstagram örneği tr_TR
dc.title.alternative Self presentation in new media: The example of Instagram tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 127 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster