DSpace@İnönü

Terörle mücadelede sosyal pazarlama uygulamalarının tutum ve güvenlik algısı üzerindeki etkisi ile ilgili Bingöl ilinde bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gültekin Kutlu, Zelal
dc.date.accessioned 2020-02-27T07:40:13Z
dc.date.available 2020-02-27T07:40:13Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Gültekin Kutlu, Zelal (2019). Terörle mücadelede sosyal pazarlama uygulamalarının tutum ve güvenlik algısı üzerindeki etkisi ile ilgili Bingöl ilinde bir araştırma. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-150 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/15162
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Yönetimi Anabilim Dalı / Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Günümüzde pazarlama, yalnızca ticari konulardaki faaliyetleri içeren bir disiplin değildir. Değişen dünya ve tüketici profili, pazarlamanın, sosyal konuların çözümünde de kullanılabileceği fikrini doğurmuştur. Sosyal pazarlama olarak adlandırılan bu anlayış, toplumsal sorunlar olarak sağlık, eğitim, istihdam, yatırım, kalkınma, yoksulluk, işsizlik ve teknoloji alanlarında da kendini göstermektedir. Bugün, sosyal pazarlama kampanyalarıyla halkın, toplumsal bir sorun hakkında bilgilendirilmesi, farkındalığının arttırılması ve harekete geçirilmesi hedefleri gerçekleştirilmektedir. Daha çok sağlık alanında ve yoksullukla mücadelede etkili uygulamalar barındıran sosyal pazarlama faaliyetleri, toplumun temel sorunlarından olan terörün önlenmesinde ve terörün yarattığı tahribatların iyileştirilmesinde de kullanılmaktadır. Terörle mücadeleye, pazarlama anlayışıyla yaklaşmanın öneminin anlaşılması adına, terör temalı sosyal pazarlama uygulamaları ve söz konusu uygulamaların toplum tarafından nasıl algılandığı bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Terörün önlenmesinde, teröre kaynaklık eden sorunların çözümü üzerine geliştirilen projeler önemlidir. Bu projelerin gerçekleştirilmesinde halkın, sivil toplum kuruluşlarının, merkezi ve yerel yönetimlerin, özel sektörün ve diğer ülkelerin işbirlikleri önemlidir. Bu anlamda teröre kaynaklık eden sorunların tespiti, çözümlerin geliştirilmesi ve uygulanmasında sosyal pazarlama devreye girmektedir. Bu çalışmada, terör temalı sosyal pazarlama örnekleri göz önünde bulundurularak, terör temalı sosyal pazarlama uygulamalarının etkinliği, tutuma etkisi ve güvenlik algılamalarına etkisi ölçülmeye çalışılarak, ulaşılan sonuçlarla daha etkili sosyal pazarlama uygulamaları geliştirilmesine katkı sağlanması amaçlanmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde, terörün kavramsal boyutu ve mevcut durumun ortaya koyulması, ikinci bölümünde, sosyal pazarlama kavramının anlaşılması ve terörle mücadelede sosyal pazarlamadan nasıl faydalanılacağı anlatılmıştır. Araştırma bölümünde ise terör temalı sosyal pazarlama uygulamalarının etkinliği, söz konusu uygulamaların tutum ve güvenlik algılamalarına etkisini ölçen bir ölçek geliştirilerek bir anket tasarlanmıştır. Bingöl ili merkez mahallelerinde uygulanan anket çalışmasıyla elde edilen veriler bilimsel olarak yorumlanmıştır. Analizler neticesinde, terör temalı sosyal pazarlama uygulamalarının terörle mücadeledeki yeri ve önemi ortaya koyulmaya çalışılmıştır. 420 katılımcıya gerçekleştirilen anket çalışması sonucunda, terörle mücadele temalı sosyal pazarlama uygulamaları ile tutum arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yine söz konusu uygulamalar ile güvenlik algılamaları arasında da anlamlı bir ilişki söz konusudur. Bingöl merkez mahallelerinde yapılan 420 anket ile terör temalı sosyal pazarlama uygulamalarının terör sorununun çözümünde etkili olduğu, bu çalışmalarla devlet halk kaynaşmasının sağlandığının ve halkın güvenlik algılamalarında olumlu yönde bir değişim yarattığı sonucuna varılmıştır. Bulgularla, terör temalı sosyal pazarlama uygulamalarının terörle mücadeledeki yeri ve önemi vurgulanmıştır. Anahtar kelimeler: Sosyal pazarlama, terör, güvenlik, tutum, tr_TR
dc.description.abstract Today, marketing is not just a discipline that involves activities in commercial matters. The changing world and consumer profile has led to the idea that marketing can also be used to solve social issues. This understanding, which is called social marketing, also manifests itself in social, health, education, employment, investment, development, poverty, unemployment and technology. Today, social marketing campaigns aim to inform the public about a social problem, raise awareness and mobilize. Social marketing activities, which contain effective practices in the field of health and fight against poverty, are mainly used in the prevention of terrorism, which is one of the fundamental problems of the society, and in the destruction of terrorism. In order to understand the importance of marketing approach to the fight against terrorism, social marketing with the theme of terror and how these practices are perceived by the society constitute the subject of this study. The projects developed on the solution of the problems stemming from terrorism are important in preventing terrorism. Collaboration of the public, non-governmental organizations, central and local governments, private sector and other countries is important in the realization of these projects. In this sense, social marketing comes into play in identifying the problems that stem from terrorism, developing and implementing solutions. In this study, it is aimed to contribute to the development of more effective social marketing applications by trying to measure the effectiveness, attitude and security perceptions of terror themed social marketing applications by considering the examples of terror themed social marketing. In the first part of the study, the conceptual dimension of terrorism and the present situation are explained. In the research section, a questionnaire was developed by developing a scale that measures the effectiveness of social marketing applications with the theme of terrorism and the effects of these practices on attitudes and security perceptions. The data obtained from the survey conducted in central districts of Bingöl province were interpreted scientifically. As a result of the data, it was tried to put forward the place and importance of terror marketing in the fight against terrorism. As a result of the survey conducted with 420 participants, a significant relationship was found between attitude towards social marketing with the theme of fighting against terrorism. There is also a meaningful relationship between these applications and security perceptions. The 420 surveys conducted in Bingöl's central neighborhoods concluded that the social marketing practices with the theme of terror were effective in solving the terror problem, and that these activities enabled public cohesion and made a positive change in the security perceptions of the public. As a result of this data, the importance and place of terror marketing in the fight against terrorism has been reinforced. Key Words: Social marketing, terror, security, attitude, tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İşletme tr_TR
dc.subject Business Administration tr_TR
dc.title Terörle mücadelede sosyal pazarlama uygulamalarının tutum ve güvenlik algısı üzerindeki etkisi ile ilgili Bingöl ilinde bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative A research on the effect of social marketing practices on attitude and security perception in the fight against terrorism in Bingöl tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 150 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster