DSpace@İnönü

Resimlerde tüketim ile oluşan yığınlaşmanın yorumlamaları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çoşkun, Şeyda
dc.date.accessioned 2020-02-28T10:46:36Z
dc.date.available 2020-02-28T10:46:36Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Çoşkun, Şeyda (2019). Resimlerde tüketim ile oluşan yığınlaşmanın yorumlamaları. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-63 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/15226
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Resim Anasanat Dalı / Resim Sanat Dalı tr_TR
dc.description.abstract 19. yy. ile birlikte hızla gelişen teknoloji, yeni bir düzen ve toplum tipini yaratarak tüketim toplumunu oluşturmuştur. Sanayi çağıyla birlikte gelen makineleşme, insanlık tarihinde önemli bir yer tutar. Eski çağlarda, kendi kendine yetebilen, sınırlar içinde hayatını idame ettiren yaşamlarla her şey olup biterdi. Şehirlerde fabrikaların çoğalmasının, en çok kırsal kesimlerde etkisi görülmüş, yaşam biçimi bu doğrultuda değişmeye başlamıştır. Sanayi çağında, üretim çok artmıştır. Üretimin hızlı çoğalması, "tüketim kültürü"nü de beraberinde getirmiştir. Bu çalışmanın amacı, tüketim toplumunun oluşturduğu atıksal nesnelerden yola çıkarak, bir yandan oluşan sorunu vurgulamak, diğer yandan ise, çalışmalarda özgün bir resimsel dil elde etmektir. Araştırmalarda, atık halindeki yığınlar incelenip, bilgiler toplanmıştır. Tez konusuyla ilişkili geçmişten bugüne gelen dönemlerin ve sanatçıların sanat alanında yaşantıları, görüşleri, yaptıkları eserleri, konuyla olan bağlantısı incelenmiştir. Atık halindeki nesneler ele alınıp, günümüzdeki tüketim sorununa değinilmiştir. Hazır kullanım nesnelerinin revaçta olduğu bu dönemde, atıkların ve beraberinde gelen yığınlaşmanın sanatsal olarak üzerinde durulmuştur. Bu tez çalışmasında, birinci bölümde sanayileşme ile birlikte gelen tüketim toplumu ve 20 yy. sanatını etkileyen unsurlar üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde ise, çalışmaları ele alma nedenleri, uygulamalar ve analizlerden bahsedilmiştir. Bu tez kapsamında toplam 9 adet uygulama çalışması yapılmıştır. Resimlerde tüketimin nesneleri olarak plastik, metal, demir vb. malzemeler kullanılmıştır. Nesnelerin karışık ya da tekli biçimlerinden eskizler yapılmış, daha sonra da tuval üzerine farklı açılardan kompozisyonlar oluşturulup, resimsel bir dille ifade edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmaların sonucunda, hazır kullanım nesneleri yorumlanarak genel bir soruna ulaşılmaya çalışılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Rapidly emerging technology in the 19th century, constituted consumption society by creating a new order and society type. Mechanisation that came within the industrial age takes a significant space in the history of humanity. In ancient ages, everything that self- supporting or have the ability to live on within the limits of life, could come out of the blue. The increase of factories in cities showed its effects mostly in rural areas, the life style has started to change in this direction. Production has mounted in industrial era. This fast increase has brought the "consumption culture" along with it. The aim of this study is, based on the scrap objects of the consumption society, to emphasize the challenge on one hand and to obtain a genuine pictorial language on the other. In researches, scrap piles have been studied and data collected. Related with the topic of the dissertation, the lives, views and the works of the artists as well as the periods have been studied in the context of their ties to topics from past to present. Scrap objects have been handled and today's problem of consumption is touched on. Use of "ready to use objects" which is in demand recently, massification which comes with scrap objects were examined in terms of art. In this dissertation, the first chapter focuses on the consumption society that came up with the industrialisation and the elements which affected 20th century art. The second chapter focuses on the reasons of handling the studies, implementations and analyses. Within the scope of this thesis, 9 application studies were conducted. In the pictures, plastic, metal, iron etc materials have been used for the objects of the consumption. Sketches have been made from the single or mixed forms of the objects, then compositions have been formed in different perspectives on canvas and tried to be stated in a pictorial language. In conclusion of these studies, "ready to use objects have been commented to conclude a general problem. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Güzel Sanatlar tr_TR
dc.subject Fine Arts tr_TR
dc.title Resimlerde tüketim ile oluşan yığınlaşmanın yorumlamaları tr_TR
dc.title.alternative Interpretations of the massifications formed by consumption in the pictures tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 63 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster