DSpace@İnönü

Ortaokul din, ahlak ve değerler alanı seçmeli derslerinin verimliliğinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gök, Ömer Faruk
dc.date.accessioned 2020-02-28T12:25:59Z
dc.date.available 2020-02-28T12:25:59Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Gök, Ömer Faruk (2019). Ortaokul din, ahlak ve değerler alanı seçmeli derslerinin verimliliğinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-116 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/15240
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; 2012-2013 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanmaya konulan ortaokul din, ahlak ve değerler alanı seçmeli derslerinin verimliliğinin öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesidir. DKAB öğretmenlerinin seçmeli din derslerine ilişkin görüşlerinin daha detaylı elde edilebilmesi için araştırma nitel araştırma modelinde yapılandırılmıştır. Araştırmada veriler, nitel araştırmalarda kullanılan amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örneklem tekniği ile belirlenen Malatya il merkezinde çeşitli ortaokullarda görev yapan ve seçmeli din derslerini okutan 24 DKAB öğretmeniyle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırma nitel araştırma modelinde yapılandırılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış mülakat formları kullanılmış olup, öğretmenlerle yapılan yüz yüze görüşmelerle veriler toplanmıştır. Betimsel analiz yöntemiyle çözümlenen bu veriler ışığında araştırmada elde edilen bazı sonuçlar şu şekildedir: Araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğunluğu seçmeli din derslerinin önemli bir ihtiyacı karşıladığını düşünmektedir. Katılımcılara göre seçmeli din, ahlak ve değerler alanı derslerin verimli bir şekilde yürütülmesinde çeşitli sorunlarla karşılaşıldığı ifade edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenler bu sorunlarla ilgili olarak öğrenci, öğretmen, veli ve okul yönetiminden kaynaklı sorunları dile getirmişlerdir. Seçmeli derslerin veli ve öğrencilerin görüşüne göre belirlenmediği, ders seçme sürecinde öğrencinin ilgi ve yeteneklerinin göz önünde bulundurulmadığı tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenler, seçmeli din dersleri için yeterli sayıda öğretmen olduğunu ancak öğretmen kalitesinin istenen düzeyde olmadığını ve hizmetiçi eğitimlerin verimsiz olduğunu düşünmektedirler. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to examine the efficiency of elective courses in the field of religion, ethics and values in secondary school which has been implemented since 2012-2013 academic year in line with the teachers' opinions. The research was structured in qualitative research model in order to obtain more detailed views of DCAB teachers about elective religious courses. The data were collected through semi-structured interviews with 24 DKAB teachers working in various secondary schools in Malatya city center, which were determined by easily accessible sampling technique, which is one of the purposive sampling methods used in qualitative research. Semi-structured interview forms developed by the researcher were used and data were collected through face-to-face interviews with teachers. In the light of these data analyzed by descriptive analysis method, some of the results are as follows: The majority of the teachers who participated in the study think that elective religious courses meet an important need. According to the participants, it was stated that various problems were encountered in the efficient conduct of elective religion, ethics and values. The teachers who participated in the study expressed problems related to these problems caused by students, teachers, parents and school administration. It has been determined that the elective courses are not determined according to the parents 'and students' views and that the interests and abilities of the students are not taken into consideration during the course selection process. The teachers who participated in the study think that there are enough teachers for elective religious courses, but the quality of teachers is not at the desired level and in-service trainings are inefficient. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Din tr_TR
dc.subject Religion tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Ortaokul din, ahlak ve değerler alanı seçmeli derslerinin verimliliğinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Evaluation of the efficiency of secondary school elective religious moral and values courses according to the opinions teachers tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 116 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster