DSpace@İnönü

Diziler konusunun gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin öğrenci başarısına matematik tutumuna etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi /

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Işık, Selahattin
dc.date.accessioned 2020-10-07T09:08:36Z
dc.date.available 2020-10-07T09:08:36Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Işık, Selahattin (2019). Diziler konusunun gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin öğrenci başarısına matematik tutumuna etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmış Doktora tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-125 ss. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18252
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı / Matematik Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada 11. sınıf diziler konusunun Gerçekçi Matematik Eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin öğrenci başarısına ve öğrencinin matematiğe karşı tutumuna etkileri ile öğrencinin GME yaklaşımı hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Çalışma kapsamında hazırlanan ve uygulanan gerçekçi matematik eğitimi etkinliklerinin, öğrencilerin gerçekçi matematik eğitimi hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarması, öğrencilerin matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmelerine katkıda bulunması ve lise matematik öğretim programında öğrenciler için anlaması zor konulardan biri olan diziler konusunda öğrenci kavramasını ve başarısını artıracağı düşünülmektedir. Çalışmada, ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 2015-2016 öğretim yılında Malatya ilinin Yeşilyurt ilçesinde bulunan bir lisenin 11. sınıflarında okuyan toplam 50 öğrenci ile yapılmıştır. Deney grubunda (n=25) Gerçekçi Matematik Eğitimi destekli öğretim, kontrol grubunda (n=25) ise mevcut öğretim uygulanmıştır. Veriler denkleştirme testi, ön-son başarı testi, ön-son tutum ölçeği ve düşünce anketi kullanılarak toplanmıştır. İstatiksel analiz programıyla verilerin dağılım normalliği incelemesinde, verilerin normal dağılmadığı görülmüştür. Bundan dolayı, başarı testi verilerinin analizi için Nonparametrik test olan Mann-Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Düşünce anketi sonuçları ise frekans-yüzde dağılımları verilerek yorumlanmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, gerçekçi matematik eğitimi ile öğrenim gören deney grubu öğrencileri ile mevcut öğretime devam edilen kontrol grubu öğrencilerinin arasında başarıyı artırma ve matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmede deney grubu lehine istatiksel olarak anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Deney grubu öğrencilerine yapılan Gerçekçi Matematik Eğitimi yaklaşımı hakkındaki görüşlerin alındığı düşünce anketi sonuçlarına göre ise öğrencilerin görüşlerinin olumlu yönde olduğu gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Gerçekçi matematik eğitimi, diziler, başarı, tutum en_US
dc.description.abstract In this study, the effects of teaching sequences at 11th grade by using realistic mathematics education (RME) activities on student's attitude towards mathematics and the students' opinions about RME approach were investigated. It is expected that the realistic mathematics education activities which were designed and utilized within this study to reveal positive or negative student views about realistic mathematics education, to contribute developing positive attitudes towards mathematics and also to increase student achievement and comprehension on the sequences subject which is one of the hardest mathematics subject in high school curriculum. In this study, semi-experimental design with pretest – posttest control group and was carried out. The study was carried out with 50 students in the 11th grade of a high school in Yeşilyurt, - Malatya- in 2015-2016 academic year. In the experimental group (n = 25), the teaching was supported by Realistic Mathematics Education and in the control group (n = 25) the current teaching was applied. Data were collected by using the equalization test, the pre-post achievement test, the pre-post attitude scale and the thought survey. In the analysis of the distribution normality of the data with statistical analysis program, it was seen that the data were not distributed normally. So, the nonparametric test, Mann Whitney U and Wilcoxon Signed Rank Test, were used for the analysis of achievement test data. Thought survey results were interpreted by giving frequency-percentage distributions. As a result of the findings, it was determined that there was a statistically significant difference between the experimental group students who studying with realistic mathematics education and the control group students who continued their current education on improving their success and developing positive attitudes towards mathematics in favor of the experimental group was obtained. According to the results of the thought survey "that is the Realistic Mathematics Education approach" applied to the experimental group students, it was observed that the opinions of the students were positive. Key Words: Realistic Mathematics Education, Sequences, Achievement, Attitude. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Matematik en_US
dc.subject Mathematics en_US
dc.title Diziler konusunun gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin öğrenci başarısına matematik tutumuna etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi / en_US
dc.title.alternative The effects of teaching sequences with realistic math education activities on student achievement, mathematics attitude and investigation of student opinions en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.endpage 125 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster