DSpace@İnönü

Eğitim açısından Türkiye'de bilgi toplumu yapısına geçişi engelleyen faktörler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bozaslan, Hasan
dc.date.accessioned 2020-10-07T09:11:47Z
dc.date.available 2020-10-07T09:11:47Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Bozaslan, Hasan (2019). Eğitim açısından Türkiye'de bilgi toplumu yapısına geçişi engelleyen faktörler. Yayımlanmış Doktora tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-472 ss. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18253
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Toplumlar tarım öncesi toplumdan tarım toplumuna, tarım toplumundan sanayi toplumuna, sanayi toplumundan da bilgi toplumuna doğru bir dönüşüm sürecindedir. Bu dönüşümler gerçekleşirken toplumların var olan sistemleri de değişmektedir. Toplumlar bir üst toplum türüne dönüşürken var olan sistemlerinden kaynaklanan engellerle karşı karşıya kalmaktadır. Bu engeller, toplumların ya diğer üst topluma dönüşmesini engellemekte ya da diğer üst topluma geçişini geciktirmektedir. Bu araştırmada, Türkiye'nin eğitim açısından Bilgi Toplumu yapısına geçişini engelleyen eğitimsel etkenler incelenmiştir. Araştırmada kullanılan yöntem betimsel analizdir. Araştırmanın birinci bölümünde toplum türleri açıklanmış, ikinci bölümde çalışmanın modeli incelenmiştir. Üçüncü bölümde eğitim açısından Türkiye'nin bilgi toplumu yapısına geçişine engel olan Toplumsal ve kültürel etkenlerden, Eğitim felsefelerinden, Eğitim programlarından, Okullardaki eğitim ortamlarından, Ders kitaplarından, Öğretim kuram-model, strateji, yöntem ve tekniklerinden, Öğretmen ve Öğrenci profilinden, Öğretmen yetiştirme düzeninden, Bilgi üretimi eksikliğinden, bilgi tüketiminden ve bilginin yaygınlaştırılamamasından, Okullaşma oranlarından, Demokratlaşamamaktan, İlköğretim, Ortaöğretim, Yükseköğretim ve Lisansüstü öğretim yetersizliğinden, Yabancı dil becerileri yetersizliğinden, Medyadan, Sanal kütüphane eksikliğinden, Hizmet sektöründen, Üst düzey düşünme becerileri eksikliğinden, Mesleki eğitimden ve Sanal üniversite yetersizliğinden kaynaklanan sorunlar irdelenmiştir. Dördüncü bölümde de eğitim açısından Türkiye'nin bilgi toplumu yapısına geçişi sağlayacak bilgi toplumu eğitimi standartlarına göre; Toplumsal ve kültürel etkenleri ortadan kaldırabilecek nitelikte çözüm modeli, Bilgi toplumu eğitimine uygun Eğitim felsefeleri, Bilgi toplumu eğitimine göre güncellenmiş Eğitim programlarının nasıl olması gerektiği, okullardaki öğretim ortamlarının örnek modelleri, bilgi toplumu eğitimine göre olması gereken ders kitapları, bilgi toplu eğitiminde kullanılması gereken öğretim kuram-model, strateji, yöntem ve teknikleri, bilgi toplumuna uygun öğretmen ve öğrenci modeli, bilgi toplumunu oluşturacak öğretmeni yetiştirmeye yönelik çözüm modeli sunulmuştur. Ayrıca bilgi üretimini, tüketimini ve bilginin yaygınlaştırılmasını sağlayacak çözüm modeli, okullaşma oranlarını arttıracak çözüm modeli, İlköğretim, Ortaöğretim, Yükseköğretim ve Lisansüstü öğretimini bilgi toplumu eğitimine uygun hale getirecek çözüm modeli, yabancı dil becerilerini güçlendirecek çözüm modeli, sanal kütüphaneleri ve sanal üniversiteleri nitel ve nicelik olarak geliştirmenin çözüm modeli, Hizmet sektörünü güçlendirecek çözüm modeli, bilgi toplumuna bilgi işçisi yetiştirecek mesleki eğitim modeli, medyanın nasıl olması gerektiği, milli birliği ve beraberliği güçlendirecek demokratlaşmaya yönelik çözüm modeli ve üst düzey düşünme becerilerini bireylere nasıl kazandırılacağına yönelik çözüm modeli dördüncü bölümde incelenmiştir. Son olarak beşinci bölümde ise sonuca ve önerilere değinilerek çalışma tamamlanmıştır. en_US
dc.description.abstract All the societies are involved in a continuous transformation process: from pre-agricultural society to agricultural society, from an agricultural society to industrial society and from an industrial society to information society. While these transformations take place, the current systems of the societies have been changed as well. However, during the transformation process of the societies to higher societies they face the obstacles caused by their systems. In this context, this study investigated the obstacles to the transformation into information society education of Turkey. The method used in this study was the descriptive analysis. In the first part of this study, the types of societies were explained; in the second part, the model of this study was analyzed. In the third Part, the issues deriving from the Social and cultural factors preventing Turkey from transforming into an information society, Education philosophies, Education programs, education environments in the schools, Lecture books, Education theory-model, strategy, method and techniques, Educator and Student profile, Educator training order, lack of Information production, consumption of information and failure to spread information, Schooling rates, non-democratization, insufficiency of Elementary, Middle, High and postgrad education, lack of foreign language skills, Media, lack of virtual library, Service sector, lack of high level thinking skills, lack of Occupational training and Virtual Universities with regards to education. In the fourth Part, the solution model that will eliminate the Social and cultural factors, Education philosophies appropriate to Information society training, how the Education programs updated as per the Information society training, exemplary models of the education environment in schools, lectures and books necessary to be present as per information society training, education theory-model required to be used in information society training, methods and techniques, educator and student model appropriate to information society, solution model with regards to training educator that will form information society as per the training standards of information society that will ensure transformation of Turkey into an information society with regards to education. Also, the solution model that will ensure production, consumption and information spread of information, solution model that will increase schooling rates, solution model that will shift Elementary, Middle, High and postgrad education into becoming compliant with information society, solution model that will enhance foreign language skills, solution model for improving virtual libraries and virtual universities in quantity and quality, solution model that will enhance Service sector, occupational training model that will train information workers to information society, how the media should be, solution model towards democratization that will enhance national unity and cooperation and how high level thinking skills can be gained to individuals are examined in fourth part. Finally, in the fifth part, the study is completed with indicating the result and suggestions. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.title Eğitim açısından Türkiye'de bilgi toplumu yapısına geçişi engelleyen faktörler en_US
dc.title.alternative The educational factors that prevent the transformation into information society structure in Turkey en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.endpage 472 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster