DSpace@İnönü

Etnosentrizm, kalite ve fiyat bağlamında tüketicilerin memnuniyet ve pişmanlık düzeyleri ile tekrar satın alma niyetlerinin incelenmesi: Beyaz eşya markaları üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bayır, Talha
dc.date.accessioned 2020-11-04T09:15:56Z
dc.date.available 2020-11-04T09:15:56Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Bayır, Talha (2020). Etnosentrizm, kalite ve fiyat bağlamında tüketicilerin memnuniyet ve pişmanlık düzeyleri ile tekrar satın alma niyetlerinin incelenmesi: Beyaz eşya markaları üzerine bir araştırma. Yayımlanmış Doktora tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-152 ss. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18598
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı en_US
dc.description.abstract Tüketicilerin herhangi bir sektör, marka, ürün veya hizmete yönelik; etnosentrizm, kalite, fiyat, pişmanlık, memnuniyet ve tekrar satın alma niyetine yönelik değerlendirmelerini tespit etmek, işletmeler için ulusal ve uluslararası pazarlarda rekabet üstünlüğü sağlamak açısından önem arz etmektedir. Bu doğrultuda gerçekleştirilen araştırmayla tüketicilerin deneyimlemiş oldukları beyaz eşya markalarına yönelik; etnosentrizm, kalite ve fiyat algıları, memnuniyet ve pişmanlık düzeyleri ile tekrar satın alma niyetlerini belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklem kitlesini, TRB1 bölgesinde (Elazığ, Malatya, Tunceli ve Bingöl) yaşayan 894 beyaz eşya tüketicisi oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS ve AMOS programlarından yararlanılmıştır. Bu kapsamda verilerin tanımlayıcı ve betimleyici istatistikleri ile geçerlilik ve güvenilirlik analizleri yapılmıştır. Açıklayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizlerinin ardından, ANOVA ile t test'leri uygulanmıştır. Son olarak ise araştırma modeli PATH analizine tabi tutulmuştur. Araştırma analizleri sonucunda elde edilen bulgulara göre; katılımcıların etnosentrizm, kalite, fiyat, memnuniyet, pişmanlık ve tekrar satın alma niyeti değişkenlerine ait değerlendirmeleri; beyaz eşya marka tercihleri, yaşanılan il ve siyasi eğilim gruplarına göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Ayrıca katılımcıların değerlendirmeleri sonucunda; kalite ve fiyat değişkenlerinin, memnuniyet ve tekrar satın alma niyeti üzerinde etkisi olduğu gözlemlenmiştir. en_US
dc.description.abstract To determine Consumers Ethnocentrism, Quality, Price, Regret, Satisfaction and Repurchase Intention assessments for any sector, brand, product or service is important to provide a competitive advantage in national and international markets for businesses. In this study, it is aimed to evaluate the effect of Ethnocentrism, Quality, Price, Regret, Satisfaction and Repurchase Intention to determine the conditions of White Goods Brands that participants have experienced. The sample group of the research consists of 894 White Goods consumers living in TRB1 Region (Elazığ, Malatya, Tunceli, and Bingöl). SPSS and AMOS programs were used in the analysis of the research data. In this context, descriptive and descriptive statistics and validity and reliability analysis of the data were performed. After Explanatory Factor Analysis and Confirmatory Factor Analysis, ANOVA and t-tests were applied. Finally, the research model was performed to PATH analysis. According to the findings obtained from the research analysis, the evaluations of the participants regarding the variables of Ethnocentrism, Quality, Price, Satisfaction, Regret and Purchase Intention were significantly differentiated according to Groups of White Goods Brand Preferences, Political Tendency, and Province of Residence. Also, as a result of the evaluations of the participants; Quality and Price variables were observed to affect on Satisfaction and Repurchase Intention. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.title Etnosentrizm, kalite ve fiyat bağlamında tüketicilerin memnuniyet ve pişmanlık düzeyleri ile tekrar satın alma niyetlerinin incelenmesi: Beyaz eşya markaları üzerine bir araştırma en_US
dc.title.alternative The examination of the satisfaction and regret status of the consumers with repurchase intention in the context of etnocentrism, quality and price: A research on the white goods brands en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.endpage 152 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster