DSpace@İnönü

Pazarlamada sponsorluk kavramının önemi ve spor endüstrisi açısından bir değerlendirme: Türkiye basketbol ligi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Vardı, Aslı
dc.date.accessioned 2020-11-04T13:10:45Z
dc.date.available 2020-11-04T13:10:45Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Vardı, Aslı (2020). Pazarlamada sponsorluk kavramının önemi ve spor endüstrisi açısından bir değerlendirme: Türkiye basketbol ligi. Yayımlanmış Doktora tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-227 ss. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18608
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı / Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, spor sponsorluğunun kurum, toplum ve ülke açısından önemini açıklamak ve spor pazarlaması bakımından Türkiye basketbol ligleri örnekleri ile araştırmaktır. Araştırma için nicel yönteme uygun olarak belirlenen hipotezler doğrultusunda hazırlanan anket, araştırmanın örneklem kümesi olarak belirlenen İNG Basketbol Ligi, Türkiye Basketbol Ligi, Kadın Basketbol Süper Ligi ve Türkiye Kadın Basketbol Ligi'nde yer alan 61 takıma "yüz yüze anket tekniği" uygulanmıştır. Anket soruları, hipotezler doğrultusunda uzman görüşleri alınarak pilot çalışması ile çıkarılması gereken sorular çıkarılarak hazırlanmış, geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış ve uygulanmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS 24 programı kullanılmış ve sonuçlar yorumlanmıştır. Çalışma verilerinin analizleri ışığında, yıllık sponsorluk gelirleri ile sponsorluk alabilmenin ligin/takımın/oyuncunun performansını olumlu yönde etkilediği düşüncesi arasında ve yıllık sponsorluk geliri ile sponsorların kendilerine ulaşabilmesi için girişimde bulunma arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Sponsorluk gelirleri daha yüksek olan takımların sponsorlarla iletişime geçmeye çalıştıkları gözlemlenmiştir. Bir diğer göze çarpan sonuç ise yapılan çalışmaya katılan tüm takımların az da olsa sponsorluk yasası hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. Sonuç olarak bu çalışma, yüksek sponsorluk gelir beklentisi bulunan takımlar için bunu gerçekleştirebilmeleri konusunda kılavuz niteliğindedir. Ayrıca çalışmanın, Türkiye'de sponsorluk gelirlerinin belirli seviyelere ulaşması için bu yöndeki önerileriyle sporun gelişimine katkıda bulunacak bir yol haritası niteliği taşıdığı düşüncesindeyiz. en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to research sports marketing with examples from the Turkish Basketball Leagues and highlight the importance of sports sponsorship for the corporations, society and the nation. The questionnaire for this research was prepared in line with the hypotheses determined in accordance with the quantitative method and it was applied to a population set of 61 teams in the Turkish ING Basketball League, Turkish Basketball League , Super League of Women's Basketball and Turkish Women Basketball League with a "Face to face survey technique". The survey questions were prepared by consulting experts based on the hypotheses and deciding the questions through pilot studies, their validity and reliability studies were done then applied. The statistical studies of the output were done using SPSS 24 program and results were interpreted. Through analyzing the study output it was found out that there's a positive meaningful relationships between annual sponsorship income and the idea that the ability of getting sponsorship having a positive impact on the league/team/player performance and between annual sponsorship income and actively trying for the sponsors to reach them. It's been observed that teams with higher sponsorship income try to contact the sponsors. Another highlighted result is that all teams who participated the study had some level of knowledge on the sponsorship law, albeit little. As a result, this study is a guidance for teams with high sponsorship expectations on how to achieve that. We also believe that it can act as a roadmap to get sponsorship incomes to a certain level in Turkey and it can help improve sports through the advice it provides. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.title Pazarlamada sponsorluk kavramının önemi ve spor endüstrisi açısından bir değerlendirme: Türkiye basketbol ligi en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.endpage 227 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster