DSpace Repository

Üniversite öğrencileri için ortak finansal okuryazarlık ölçeği geliştire çalışması: İnönü Üniversitesi örneği /

Show simple item record

dc.contributor.author Albulut, İlhan İlker
dc.date.accessioned 2020-11-09T10:57:01Z
dc.date.available 2020-11-09T10:57:01Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Albulut, İlhan İlker (2020). Üniversite öğrencileri için ortak finansal okuryazarlık ölçeği geliştire çalışması: İnönü Üniversitesi örneği. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya.1-156 ss. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/18666
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı / Muhasebe Finansman Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Teknolojik gelişmelerle birlikte hızla gelişen ve farklılaşan finansal ürünler, bir yandan finansal ürünlerin türevlerine olanak sağlarken, öbür taraftan da, bu karmaşıklık piyasa katılımcılarını olumsuz yönde etkilemektedir. Günümüzün talep yönlü finansal çevresinde, erken yaştaki tüketiciler karmaşık finansal kararlar alma konusu ile yüzleşmekte ve erken yaşta alınan yanlış finansal kararların maliyeti yüksek olmaktadır. Finansal okuryazarlık düzeylerinin arttırılması ile genç bireylerin finansal refah düzeyi de artacaktır. Bu bağlamda, bu tez çalışmasında, üniversite öğrencileri düzeyinde bir finansal okuryazarlık ölçeği geliştirmek ve İnönü Üniversitesi lisans öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerini belirlemek amaçlanmakatadır. Araştırma kapsamaında, 2019- 2020 akademik yılında öğrenim gören, ölçek geliştirme süreci pilot çalışmasında 400 ve gelişen ölçeği uygulama sürecinde 460 lisans öğrencisine uygulanmıştır. Ölçek finansal bilgi, finansal ihtiyat ve borçlanma tutumu başlıklarında üç faktörden ve 22 maddeden oluşmaktadır. Finansal okuryazarlık değişkeni ile sosyo-demografik, sosyo-ekonomik ve tanımlayıcı değişkenler karşılaştırılmıştır. Araştırma neticesinde yaş, fakülte, sınıf, gelir, anne eğitim durumu, anne muhasebe ve/veya finans eğitimi olup olama durumu, baba mesleği, ekonomik ve finansal gelişmeleri takip sıklığı değişkenleri arasında istatistiksel farklılık bulunmuştur. Baba eğitim durumu, anne mesleği, kredi kartı borç ödeme sıklığı değişkenleri arasında ise anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Anahtar Sözcükler: Finansal Okuryazarlık, Ölçek Geliştirme, Üniversite Öğrencileri, Açıklayıcı Faktör Analizi, Doğrulayıcı Faktör Analizi en_US
dc.description.abstract While financial products that develop and differentiate rapidly with technology allow for derivatives of financial products, on the other hand, this complexity negatively affects market participants. In today's demand-driven financial environment, early age consumers face the issue of making complex financial decisions and the cost of wrong financial decisions made at an early age is high. With increasing financial literacy levels, the financial welfare level of young people will also increase. In this context, in this thesis, it is aimed to develop a financial literacy scale at the level of university students and to determine the financial literacy levels of the undergraduate students of Inönü University. Within the scope of the research, a pilot study was applied to 400 undergraduate students studying in the 2019-2020 academic year and the developed scale was applied to 460 undergraduate students. The scale consists of three factors and 22 items under the headings of financial knowledge, financial prudence, and borrowing attitude. The financial literacy variable was compared with the socio-demographic, socio-economic, and descriptive variables. As a result of the research, a statistical difference was found between variables such as age, faculty, university degree level, income, maternal education status, whether maternal has accounting and/or financial education, paternal occupation, frequency of following economic-financial of developments and the level of financial literacy. There was no significant difference between paternal education, maternal occupation, and credit card debt paying frequency and the level of financial literacy. Keywords: Financial Literacy, Scale Development, University Students, Exploratory Factor Analysis, Confirmatory Factor Analysis en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.title Üniversite öğrencileri için ortak finansal okuryazarlık ölçeği geliştire çalışması: İnönü Üniversitesi örneği / en_US
dc.title.alternative The study of developing financial literacy scale for university students: Evidence of Inonu University en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.endpage 156 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record