DSpace@İnönü

Aday öğretmenleri yetiştirme programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldırım, Mahmut
dc.date.accessioned 2015-04-22T13:28:12Z
dc.date.available 2015-04-22T13:28:12Z
dc.date.issued 1997
dc.identifier.citation Yıldırım, Mahmut ;(1997) Aday öğretmenleri yetiştirme programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlar ,İnönü Üniversitesi. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/1955
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı, Adaylık eğitimi programının uygulanmasında aday öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları ortaya koyarak, aday öğretmenlerin bu konudaki görüşlerinde belirli özelliklerine (cinsiyet, görev yeri, mezun olunan bölüm ve adaylık süreleri) göre bir farklılığın olup olmadığını tespit etmektir. Eğitim sisteminin en önemli öğesi öğretmendir. Öğretmenleri yetiştirmek maksadıyla yapılacak yeni bir uygulama ya da program değişikliğinin, araştırma bulgularına dayandırılması oldukça önemlidir. Ülkemizde adaylık eğitimi programlarının hazırlanması ve geliştirilmesine katkıda bulunacak araştırmaların sayısı ise oldukça sınırlıdır. Bu nedenle adaylık eğitiminin uygulanması ile ilgili mevcut durumu ve olması gereken durumu, amaç, içerik, süreç, değerlendirme ve organizasyon yönlerinden bağımsız değişkenlere göre aday öğretmen görüşleri açısından ortaya koyan bu araştırma yapılmıştır. Araştırmanın evreni; 1995-96 öğretim yılında Kahramanmaraş il sınırları dahilinde adaylık eğitimine tabi tutulan aday öğretmenlerdir. Araştırma evreninden ayrıca bir örneklem alınması yoluna gidilmemiş ve evremin tümü araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma için gerekli veriler; araştırmanın amaçlan doğrultusunda geliştirilen aday öğretmenlere ait kişisel bilgilerle, adaylık eğitiminde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik sorulardan oluşan anket formu ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular bağımsız değişkenlere göre tablolar haline getirilerek analiz edilmiş ve kay kare (x2) tekniğine dayalı yorumlar yapılmıştır. İstatistiksel hesaplamalar ise bilgisayarla yapılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.subject Öğretmen yetiştirme tr_TR
dc.subject Teacher training tr_TR
dc.subject Candidate teachers tr_TR
dc.subject Eğitim programlar tr_TR
dc.title Aday öğretmenleri yetiştirme programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlar tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster