DSpace@İnönü

Acı kavramının imgeye dönüşüm süreçleri ve uygulamalar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kılınç, Nuriye
dc.date.accessioned 2015-05-14T06:21:16Z
dc.date.available 2015-05-14T06:21:16Z
dc.date.issued 1999
dc.identifier.citation Kılınç, Nuriye ;(1999) Acı kavramının imgeye dönüşüm süreçleri ve uygulamalar ,İnönü Üniversitesi. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/2098
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz. tr_TR
dc.description.abstract "Acı Kavramının Görsel İmgeye Dönüşümü Süreçleri ve Uygulamalar" konusu incelenirken, konu, insanın öteki üzerinde bıraktığı kalıcı iz olarak sınırlandırılmıştır. Acı konusu felsefe, psikoloji, din ve kavram boyutunda incelenerek konunun düşünsel yapısı oluşturulmuştur. Plastik sanatlarda acı konusu dönemlerin özgül koşullarında sanatçılar tarafından nasıl ele alındığı araştırılmıştır. Dönemlere ait örnek resimler seçilerek, resim çözümlemeleri yapılmıştır. Acı insanla vardır. Mutluluğun karşı kutbu olan acı, insanın tüketemediği, insanın istenci dışmda gelişen ve insana olumsuz dış etki olarak yaşatılan bir durumdur. Tez konusu olan acı kavramının insan yaşantısı ile başladığı, töz ve tin bütünlüğü gösteren insanın yaşam sürecinde acı ve mutluluk gibi iki soyut kavramı sürükleyip getirdiği üzerinde durulmuştur. Tez konusunu oluşturan resimler iki gruba ayrılmıştır. Birinci grup resimler dolaysız anlatım seçilerek dikey tuval düzleminde özel nesneler kullanılarak yapılan resimlerdir, ikinci grup resimler ise genelde yatay tuvaller kullanılarak yapılan resimledir. Dolaylı anlatımın seçildiği bu resimlerde tablet, tortu, sonsuz zaman kavramları üzerinde durularak, birinci grup resimlerde kullanılan özel nesnelerle bağlantı kurulmaya çalışılmıştır. İki gruptan oluşan resimlerde karışık teknik uygulanmıştır. Malzeme olarak yağlı boya, akrilik, mat boya, talaş, un ve ağaç tutkalından yapılmış hamur ve özel nesneler kullanılmıştır. m Farklı ölçülerde 10 ayrı resimde kurgu ve renk bütünlüğü içinde sonuca varılmıştır. Tez konusunu oluşturan resimlerin plastik çözümlemelerinde, düz yüzeyler, yalın kurgular, görsel simge ve imgeler kullanılarak düşüncenin ön plana çıkması amaçlanmıştır. Renk seçimi ve kurgunun yapılanması da bu düşünceden hareketle ortaya çıkmıştır. T.C. YÜKSEKöaSEÎî! Iv WlitflANTASYQN İEBHEZİ tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.subject Painting art tr_TR
dc.subject Plastik sanatlar tr_TR
dc.subject Plastic arts tr_TR
dc.subject Resim sanatı tr_TR
dc.subject Acı kavramı tr_TR
dc.subject Painful concept tr_TR
dc.subject Görsel imge tr_TR
dc.title Acı kavramının imgeye dönüşüm süreçleri ve uygulamalar tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster