DSpace@İnönü

Mevlana'nın tanıtım faaliyetlerinin grafiksel açıdan incelenmesi (Cumhuriyet Dönemi)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kolçal, Fehmi
dc.date.accessioned 2015-05-25T08:28:06Z
dc.date.available 2015-05-25T08:28:06Z
dc.date.issued 1999
dc.identifier.citation Kolçal, Fehmi ;(1999) Mevlana'nın tanıtım faaliyetlerinin grafiksel açıdan incelenmesi (Cumhuriyet Dönemi) ,İnönü Üniversitesi. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/2155
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada ele alınan, Cumhuriyet dönemi Mevlâna'nın tanıtım faaliyetlerinin grafiksel açıdan incelenmesi kapsamında Mevlâna'nın hayatı, düşünce yapısı, sosyal ve kültürel statüsü, ilmi ve edebi şahsiyeti, bugüne ışık tutan görüşleri, günümüzde algılanış ve yansıtılış biçimi, günümüzdeki yeri ve önemi tezimin birinci bölümünde derinlemesine incelenmiştir. Mevlâna'yı tanıtma faaliyetlerinde grafik sanatının yeri ve önemi ikinci bölümde ele alınmıştır. Mevlâna'nın tanıtımında kullanılan grafik ürünlerin değerlendirilmesine, ışık tutması bakımından bazı grafik ürün kategorilerine ilişkin genel bir değerlendirme yapılmıştır. Üçüncü bölümde ise; tanıtım faaliyetleri kapsam olarak ortaya konmuş, bu konuda yapılan görsel iletişim araçları olan grafik ürünler önce genel değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Bu genel değerlendirme, Cumhuriyet Dönemi boyunca tasarım karakteri bakımından dört ayrı dönemde incelenmiştir. Bu dönemlerin sınırları içerisinde tasarımcının ve toplumun beğeni anlayışına, estetik yargısına ilişkin tesbitlerde bulunulmuştur. Dördüncü bölümde; Mevlâna'nın tanıtımına ilişkin yapılmış olan grafik ürünler içerisinde tek tek değerlendirilmek üzere otuz adet grafik ürün seçilmiştir. Bu ürünler gruplandırılarak her grup kendi içinde tarih sırasına göre incelenmiştir. 12 adet afiş, 4 adet kitap kapağı, 4 adet kartpostal, 2 adet takvim, 2 adet broşür, 2 adet dergi kapağı, 2 adet sanat eseri, 2 adet promosyon eşyası üzerine grafik uygulama örnekleri üzerinde; teknik, tipografik, biçim içerik, işlev, estetik, tasarım bütünlüğü ve çağdaş grafik tasarım açısında çözümlenmesi yapılmıştır. Çıkarılan sonucun grafik sanatlar içerisindeki yeri yansıtılmaya çalışılmıştır. Beşinci bölümde ise; Mevlâna'nın tanıtım faaliyetlerinin grafiksel açıdan çözümlenmesi sonucunda ortaya çıkan bulgulara yer verilmiş ve bazı yorumlar yapılmıştır. Altıncı bölümde, varılan kanaat, sonuçlar ve önerilere yer verilerek, araştırma kaynakça ile tamamlanmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.subject Mevlana Celaleddin-i Rumi tr_TR
dc.subject Tanıtım faaliyetleri tr_TR
dc.subject Introduction activities tr_TR
dc.title Mevlana'nın tanıtım faaliyetlerinin grafiksel açıdan incelenmesi (Cumhuriyet Dönemi) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster