DSpace@İnönü

Yatılı ilköğretim bölge okulunda görev yapan öğretmenlerin rehberlik görevlerine ilişkin rol algıları / Boarding elementary school teachers perceptions of guidance role

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ersöz, Ersöz
dc.date.accessioned 2015-06-15T08:15:48Z
dc.date.available 2015-06-15T08:15:48Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Ersöz, Ersöz ;(2001) Yatılı ilköğretim bölge okulunda görev yapan öğretmenlerin rehberlik görevlerine ilişkin rol algıları / Boarding elementary school teachers perceptions of guidance role ,İnönü Üniversitesi. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/2260
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada, Yatılı İlköğretim Bölge Okul (YİBO)'larında görev yapan öğretmenlerin rehberlik görevlerine ilişkin rol algıları bazı değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırma, Malatya, Adıyaman ve Elazığ illerinde bulunan YİBO'larda çalışan 1 70 öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın bağımlı değişkeni olan rehberlik görevlerine ilişkin rol algılarını ölçmek üzere araştırmacı tarafından geliştirilen "Rehberlik görevlerine ilişkin rol algıları ölçeği" kullanılmıştır. Öğretmenlerin kişisel özellikleri ile ilgili bağımsız değişkenleri belirlemek için ise araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Toplanan verilerin değerlendirilmesinde, t testi ve tek yönlü varyans analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir : Alıştırma - oryantasyon, bireyi tanıma, eğitsel rehberlik, mesleki rehberlik, kişisel rehberlik ve aile rehberliği alanında YİBO'da görev yapan öğretmenlerin rehberlik görevlerine ilişkin rol algıları "Öğretmenin görevidir" derecesinde yoğunlaşmaktadır. Cinsiyetlerine göre, bayan öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre; öğretmenlik eğitimleri süresinde rehberlik dersi alanların, rehberlik dersi almayanlara göre; Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik (PDR) konusunda hizmet içi eğitim kursuna katılanların, katılmayanlara göre rehberlik görevlerine ilişkin rol algıları daha yüksek bulunmuştur. Öğretmenlerin branşları, meslefetefeLkıdemleri, idarecilik yapıp-yapmadıkları, YİBO'da çalışmaktan memnun ^jj^p-olnlar^anL sınıf rehber öğretmenliği yapıyor «w-.-..,.-*«^:,' V <;>" "T. t'*' olup-olmadıkları, l'DR hizmetlerinin öğrencilere yararlı olup olmadığına inanıp inanmadıkları ve YİBO'da çalışma süresine göre öğretmenlerin rehberlik görevlerine ilişkin rol algıları arasında anlamlı düzeyde bir fark bulunmamıştır. YİBO'larda PDR servislerinin işlevsel bir şekilde çalışması sağlanabilir. Psikolojik danışman (rehber öğretmen) atamalarında özellikle YİBO'lara öncelik tanınabilir. Hatta gerekirse okulun öğrenci sayısına göre ve eğilim-öğretim saatleri dışında da dönüşümlü olarak çalışmak üzere 2-3 psikolojik danışmanın görev yapması sağlanabilir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.subject Rehberlik tr_TR
dc.subject Guidance tr_TR
dc.subject Öğretmenler tr_TR
dc.subject İlköğretim öğretmenleri tr_TR
dc.subject Primary education teachers tr_TR
dc.subject Yatılı ilköğretim bölge okulları tr_TR
dc.subject Regional boarding primary education schools tr_TR
dc.title Yatılı ilköğretim bölge okulunda görev yapan öğretmenlerin rehberlik görevlerine ilişkin rol algıları / Boarding elementary school teachers perceptions of guidance role tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster