DSpace@İnönü

Yatılı ilköğretim bölge okullarının yönetimsel sorunları (Tunceli ili örneği) / The Administrational problems of primary education boarding district schools (the sample of Tunceli city)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Fidan, Yücel
dc.date.accessioned 2015-07-23T07:44:49Z
dc.date.available 2015-07-23T07:44:49Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.citation Fidan, Yücel ;(2003) Yatılı ilköğretim bölge okullarının yönetimsel sorunları (Tunceli ili örneği) / The Administrational problems of primary education boarding district schools (the sample of Tunceli city) ,İnönü Üniversitesi. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/2447
dc.description Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Yatılı İlköğretim Bölge Okulları(YlBO)' ndaki yönetimsel sorunları öğretmen görüşlerine göre ortaya çıkarmak ve öğrenim düzeyi, cinsiyet öğretmenlik alanı ve çalışma süresine göre bu sorunlara ilişkin görüşlerin farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Tunceli ilindeki 9 YİBO' da bulunan bütün öğretmenler oluşturmaktadır. Evren ve örneklem aynı olup, 99 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve iki bölümden oluşan anket kullanılmıştır. Birinci bölüm öğretmenlerin kişisel özelliklerini, ikinci bölüm ise yönetimsel sorunları içeren sorulardan oluşmaktadır. Yönetimsel sorunlar, üç boyut altında toplanmıştır. Bu boyutlar; yönetim, pansiyon hizmetleri ve öğrenci hizmetleridir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde öğretmenlerin kişisel özelliklerinin belirlenmesinde ve yönetimsel sorunların düzeyinin belirlenmesinde Frekans, Aritmetik Ortalama ve Yüzdelikler hesaplanmıştır. Sorunların cinsiyet ve öğretmenlerin branşına göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesinde T testi ; sorunların öğretmenlerin öğrenim düzeyi ve çalışma süresine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesinde Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonuçlan, yönetimsel sorunlardan pansiyon hizmetleri boyutundaki sorunların diğer boyutlardan daha fazla önemli görüldüğünü göstermiştir. Yönetimsel sorunların bütün boyutlarındaki sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri ortalamaları sınıf öğretmenlerinde branş öğretmenlerinden daha yüksek düzeyde çıkmıştır. Araştırma sonuçları, yönetim ve öğrenci iv hizmetleri alanındaki sorunlara ilişkin sınıf ve branş öğretmenlerinin görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğunu göstermiştir (t =2, 50). Yönetimsel sorunlar yüksek lisans öğrenim düzeyine sahip olan öğretmenlerce diğer öğrenim düzeyine sahip öğretmenlerden daha yüksek düzeyde algılanmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.subject Yatılı ilköğretim bölge okulları tr_TR
dc.subject Regional boarding primary education schools tr_TR
dc.subject Yönetim sorunları tr_TR
dc.subject Management problem tr_TR
dc.title Yatılı ilköğretim bölge okullarının yönetimsel sorunları (Tunceli ili örneği) / The Administrational problems of primary education boarding district schools (the sample of Tunceli city) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster