DSpace@İnönü

İlköğretim birinci kademe ingilizce öğretim programının çocuklara yabancı dil öğretiminin duyuşsal hedeflerini gerçekleştirme düzeyi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Gürbüztürk, Oğuz
dc.contributor.author Şad, Süleyman Nihat
dc.date.accessioned 2016-07-26T11:49:36Z
dc.date.available 2016-07-26T11:49:36Z
dc.date.issued 2011
dc.date.submitted 2011
dc.identifier.citation Şad, S. N. (2011). İlköğretim birinci kademe ingilizce öğretim programının çocuklara yabancı dil öğretiminin duyuşsal hedeflerini gerçekleştirme düzeyi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1- 294 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/3941
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı. 1-294 ss. tr_TR
dc.description.abstract Araştırmanın temel amacı, İlköğretim birinci kademe İngilizce öğretim programının, çocuklara yabancı dil öğretiminin duyuşsal hedeflerini gerçekleştirmeye hizmet etme düzeyini bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada eşzamanlı baskın (NİCEL) ve daha az baskın (Nitel) karma yöntem deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, betimsel tarama modeli ile ilişkisel modeller olan nedensel karşılaştırma yöntemi ve korelasyon yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise, olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Malatya ili Merkez ilçe sınırları içinde yer alan 74 devlet ilköğretim okulunun ve 3 özel ilköğretim okulunun 4. ve 5. sınıflarında eğitim gören toplam 15.654 öğrenci içerisinden 2009-2010 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak seçkisiz olarak belirlenen 528 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın nitel boyutu için amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak 31 öğrenci ve 6 yabancı dil öğretmeni katılımcı olarak belirlenmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla hem nicel hem de nitel veri toplama araçları kullanılmıştır. Öğrencilerin, çocuklara yabancı dil öğretiminin duyuşsal özelliklerine ne düzeyde sahip olduklarını ölçmek amacıyla ?Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminin Duyuşsal Hedefleri Ölçeği?, yabancı dil derslerindeki öğretim etkinliklerinin yapılma sıklığını ölçmek amacıyla da ?Yabancı Dil Öğretim Etkinlikleri Ölçeği? geliştirilmiştir. Ölçeklerin içtutarlılık ve kararlılık açısından güvenirliğinin test edilmesi amacıyla madde toplam korelasyonları, Cronbach Alfa güvenirlik katsayıları ve test-tekrar test güvenirlik katsayıları hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlar ölçeklerden elde edilen puanların içtutarlılık ve kararlılık açısından güvenilir olduğunu göstermiştir. Araştırmada nitel verilerin toplanması amacıyla öğretmen ve öğrenciler için yarı yapılandırılmış görüşme formları geliştirilmiştir. Verilerin analizinde normallik varsayımı karşılandığı için parametrik istatistiksel yöntemler tercih edilmiştir. Buna göre araştırmanın alt problemleri doğrultusunda betimsel istatistikler (ortalama ve standart sapma), nedensel karşılaştırmalı analizlerde bağımsız gruplar için t-testi ve tek faktörlü ANOVA (varyansların eşit olmadığı gruplarda Brown-Forsythe), Post Hoc testi olarak Scheffe testi (varyanslarının eşit olmadığı durumlarda Dunnett's C) ve korelasyon analizlerinde çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde anlamlılık düzeyi p< .05 olarak alınmıştır. Görüşme yöntemiyle elde edilen nitel veriler NVivo8 Nitel veri analizi programı kullanılarak betimsel analize ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın nicel bölümünden elde edilen bulgulara göre, öğrenciler yabancı dil öğrenmeye ve İngilizce derslerine yönelik yüksek düzeyde olumlu tutuma sahiptir. Araştırmanın nitel bulgularına göre öğrencilerin genelde yabancı dil öğrenmeye özelde de İngilizce derslerine yönelik olumlu tutumları, özellikle yabancı dil öğrenmenin zevkli ve eğlenceli doğasından ve derslerde kullanılan zevkli ve eğlenceli etkinliklerden kaynaklanmaktadır. Öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye ve İngilizce derslerine yönelik olumsuz tutumlarının başlıca nedenleri ise eğlenceli etkinliklerin yeterince yapılmaması ve bunların yerine sıkıcı ve zor etkinliklerin yapılmasıdır. Ayrıca öğrencilerin yabancı insanlara ve kültürlere yönelik yüksek düzeyde olumlu tutuma sahip olduğu bulunmuştur. Öğrenciler, farklı insanları ve kültürleri merak etmekte, yabancı insanlarla tanışmak, iletişim kurmak, ülkelerini ziyaret etmek ve kültürlerini öğrenmek istemektedir. Öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye yönelik arzu ve çabalarının yüksek düzeyde olduğu, ancak nitel verilerden hareketle öğretmen merkezli yabancı dil öğrenme çabalarının öğrenci merkezli yabancı dil öğrenme çabalarından daha yoğun olduğu görülmüştür. Nicel bulgulara göre öğrenciler düşük düzeyde yabancı dil kaygısı yaşamaktadır. Nitel bulgular yabancı dil kaygısı taşıyan bazı öğrencilerin kaygılarının olumsuz ve yetersiz değerlendirilme korkusu, sınav korkusu ve iletişim kurma korkusundan kaynaklandığını göstermiştir. Araştırmaya katılan 5. sınıf öğrencileriyle kıyaslandığında, 4. sınıf öğrencilerinin yabancı dil öğrenmeye ve İngilizce derslerine yönelik tutumları daha olumlu, yabancı dil öğrenmeye yönelik arzu ve çabaları ise daha yüksek düzeydedir. Ancak sınıf değişkeninin bu boyutlar için etki büyüklüğü ?küçük? olarak hesaplanmıştır. Yabancı dil kaygısı ile yabancı insanlara ve kültürlere yönelik tutum açısından manidar bir fark gözlenmemiştir. Araştırmaya katılan erkek öğrencilerle kıyaslandığında, kız öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye ve İngilizce derslerine yönelik tutumları daha olumlu, yabancı dil öğrenmeye yönelik arzu ve çabaları daha fazla, yabancı dil kaygıları ise daha düşüktür. Ancak cinsiyetin bu boyutlar için etki büyüklüğü ?küçük? olarak hesaplanmıştır. Yabancı insanlara ve kültürlere yönelik tutum açısından ise manidar bir fark gözlenmemiştir. Araştırmaya katılan devlet ilköğretim okulu öğrencileriyle kıyaslandığında, özel okul öğrencilerinin yabancı dil öğrenmeye ve İngilizce derslerine yönelik tutumları daha olumlu ve yabancı dil kaygıları daha düşükken, devlet okulu öğrencilerinin yabancı dil öğrenmeye yönelik arzu ve çabaları manidar düzeyde daha yüksektir. Ancak okul türünün bu boyutlar için etki büyüklüğü ?küçük? olarak hesaplanmıştır. Yabancı insanlara ve kültürlere yönelik tutum açısından ise manidar bir fark gözlenmemiştir. Yabancı dil öğretmeni eğitim fakültesi mezunu olmayan öğrencilerle kıyaslandığında, yabancı dil öğretmeni eğitim fakültesi mezunu olan öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye ve İngilizce derslerine yönelik tutumları daha olumlu, yabancı dil öğrenmeye yönelik arzu ve çabaları daha yüksek, yabancı dil kaygıları daha düşük ve yabancı insanlara ve kültürlere yönelik tutumları daha olumludur. Ancak öğretmenin mezun olduğu fakültenin bu boyutlar için etki büyüklüğü ?küçük? olarak hesaplanmıştır. Yabancı dil öğretmeninin mesleki kıdemi 1-5 yıl ve 11 yıl ve üzeri olan öğrencilerle kıyaslandığında, yabancı dil öğretmeninin mesleki kıdemi 6-10 yıl olan öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye ve İngilizce derslerine yönelik tutumları daha olumlu, yabancı dil öğrenmeye yönelik arzu ve çabaları ise daha fazladır. Ancak öğretmenin mesleki kıdeminin bu boyutlar için etki büyüklüğü ?küçük? olarak hesaplanmıştır. Yabancı dil kaygısı ile yabancı insanlara ve kültürlere yönelik tutum açısından ise manidar bir fark gözlenmemiştir. Anne-babası yabancı dil derslerine her zaman yardımcı olan öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye yönelik arzu ve çabaları, hiç yardım almayanlara ya da bazen yardım alanlara göre daha yüksektir. Anne-babasından her zaman yardım alan öğrencilerin yabancı dil kaygıları, hiçbir zaman yardım almayanlara göre daha düşük, yabancı insanlara ve kültürlere yönelik tutumları ise daha olumludur. Ancak anne-babanın yabancı dil derslerine yardımının bu boyutlar için etki büyüklüğü ?küçük? olarak hesaplanmıştır. Yabancı dil öğrenmeye ve İngilizce derslerine yönelik tutum açısından ise manidar bir fark gözlenmemiştir. Bu çalışmada yabancı dil dersi akademik başarısının en önemli yordayıcıları önem sırasına göre yabancı dil kaygısı, yabancı dil öğrenmeye ve İngilizce dersine yönelik tutum ile yabancı insanlara ve kültürlere yönelik tutumdur. Yabancı dil öğrenmeye yönelik arzu ve çabanın ise öğrencilerin yabancı dil dersi akademik başarısının anlamlı bir yordayıcısı olmadığı bulunmuştur. Öğrenci görüşleri doğrultusunda, yabancı dil derslerinde öğrenci merkezli etkinliklerin bazen yapıldığı, öğretmen merkezli etkinliklerin ise her zaman yapıldığı görülmüştür. En sık yapılan yabancı dil öğretim etkinlikleri dilbilgisi, çeviri, ezber ve soru-cevap etkinlikleridir. En az yapılan etkinlikler ise resimli kartların, İngilizce film ya da çizgi filmlerin ve kuklaların kullanıldığı etkinliklerdir. Ayrıca şarkı, oyun, boyama gibi öğrenci merkezli etkinliklerin amacı dışında uygun olmayan şekilde kullanılabildiği görülmüştür. Araştırmaya katılan 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin yabancı dil derslerinde öğrenci merkezli etkinlikler bazen, öğretmen merkezli etkinlikler ise her zaman yapılmaktadır. Sınıflar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark yoktur. Devlet ve özel ilköğretim okullarında öğrenci merkezli etkinlikler bazen, öğretmen merkezli etkinlikler her zaman uygulanmakta olup, özel ilköğretim okulunda öğrenci merkezli etkinlikler devlet ilköğretim okulundakine göre daha sık yapılmaktadır. Okul türü değişkeninin, öğrenci merkezli etkinliklerin yapılma sıklığı açısından etki büyüklüğü ?orta? ile ?geniş? aralığında hesaplanmıştır. Öğrenci görüşleri doğrultusunda, eğitim fakültesi mezunu olan ve olmayan öğretmenler öğrenci merkezli etkinlikleri bazen, öğretmen merkezli etkinlikleri ise her zaman uygulamakta olup, eğitim fakültesi mezunu öğretmenler her iki etkinlik türünü de diğer öğretmenlere göre daha sık yapmaktadır. Öğretmenin mezun olduğu fakültenin, öğrenci merkezli etkinliklerin yapılma sıklığı için etki büyüklüğü ?orta?, öğretmen merkezli etkinliklerin yapılma sıklığı için ise ?küçük? olarak hesaplanmıştır. Öğrenci görüşleri doğrultusunda, farklı mesleki kıdemlere sahip öğretmenler öğrenci merkezli etkinlikleri bazen, öğretmen merkezli etkinlikleri ise her zaman kullanmaktadır. 11 yıl ve üzeri mesleki kıdeme sahip öğretmenlerle kıyaslandığında 1-5 yıl ve 6-10 yıl mesleki kıdeme sahip öğretmenler öğrenci merkezli etkinliklikleri daha sık, öğretmen merkezli etkinlikleri ise daha az uygulamaktadır. Ancak öğretmenin mesleki kıdeminin, her iki boyut için etki büyüklüğü ?küçük? olarak hesaplanmıştır. Öğrenci merkezli ve öğretmen merkezli etkinliklerin yapılma sıklığı birlikte, öğrencilerin yabancı dil dersi akademik başarı puanlarıyla düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki göstermektedir. Önem sırasına göre öğretmen merkezli ve ardından öğrenci merkezli etkinliklerin yapılma sıklığı, yabancı dil dersi akademik başarısının manidar yordayıcılarıdır. Nicel bulgulara göre öğretmen merkezli ve öğrenci merkezli etkinliklerin yapılma sıklığı birlikte, öğrencilerin duyuşsal özelliklerine ait puanlarla düşük ve orta arasında değişen düzeylerde anlamlı ilişkiler göstermektedir. Öğretmen merkezli etkinliklerin yapılma sıklığı bütün duyuşsal özelliklerin manidar bir yordayıcısıdır ve öğrenci merkezli etkinliklere kıyasla daha etkilidir. Öğretmen merkezli etkinliklerle yabancı dil öğrenmeye ve İngilizce dersine yönelik tutum (YİT), yabancı dil öğrenmeye yönelik arzu ve çaba (YAÇ) ve yabancı kültürlere ve insanlara yönelik tutum (YKT) arasındaki kısmi korelasyonlar pozitif yönde ve düşük düzeydeyken, yabancı dil kaygısıyla aralarındaki ilişki negatif yönde ve düşük düzeydedir (kısmi r= -.172). Öğrenci merkezli etkinliklerin yapılma sıklığı ise sadece yabancı dil öğrenmeye ve İngilizce dersine yönelik tutumun (YİT) ve yabancı dil öğrenmeye yönelik arzu ve çabanın (YAÇ) manidar bir yordayıcısıdır. Nitel bulgulara göre öğrenci merkezli etkinlikler, öğrencilerin duyuşsal davranışlarını daha çok olumlu yönde etkilemekte, başta yazılı veya sözlü sınavlar ve ödevler olmak üzere öğretmen merkezli etkinlikler ise öğrencilerin duyuşsal davranışlarını daha çok olumsuz yönde etkilemektedir. Öğretmen merkezli etkinliklerin çocukları duyuşsal açıdan olumlu etkilemesinin koşulu ise zor ya da sıkıcı olmamalarıdır. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER Sayfa Kabul ve Onay Sayfası................................................................ Onur sözü............................................................................................................................................................................I İthaf................................................................................................................................................................................II Önsöz........................................................................................................................................................................III Özet................................................................................................................................................................................V Summary....................................................................................................................................................................XI İçindekiler............................................................................................................................................................XVI Tablolar......................................................................................................................................................................................XXIV Şekiller..........................................................................................................................................................................XXVI BÖLÜM I GİRİŞ 1.1. Problem Durumu....................................................................................................................................1 1.2. Araştırmanın Önemi......................................................................................................................5 1.3. Problem Cümlesi..............................................................................................................................6 1.4. Alt Problemler........................................................................................................................................7 1.5. Sayıltılar....................................................................................................................................................8 1.6. Araştırmanın Sınırlılıkları............................................................................................................8 1.7. Tanımlar..................................................................................................................................................9 1.8. Kısaltmalar..........................................................................................................................................10 BÖLÜM II KURAMSAL ÇERÇEVE VE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR 2.1. Kuramsal Çerçeve..........................................................................................................................11 2.1.1. Çocuklara Yabancı Dil Ö2.1.1.1. Çocukların Yabancı Dil Öğrenmeye Olan Yatkınlıkları............11 2.1.1.2. Kültürlerarası Farkındalık ve Hoşgörü....................................................13 2.1.1.3. Uluslararası Politikalar..........................................................................................14 2.1.1.4. Kişisel Gelişim............................................................................................................15 2.1.2. Dünyada ve Türkiye’de Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi....................15 2.1.3. Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi Programlarının Hedeflediği Yaş Grubunun Özellikleri................................................................17 2.1.3.1. Yabancı Dil Ediniminde Kritik Dönem....................................................23 2.1.4. Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminin Hedefleri............................................24 2.1.4.1. Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminin Duyuşsal Hedefleri..........29 2.1.4.1.1. Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Motivasyon..................32 2.1.4.1.1.1. Sosyo-Eğitimsel Model (Sosyo-kültürel Yaklaşım)................................................................................................34 2.1.4.1.1.2. Pekiştirme Kuramı (Davranışçı Kuram)........................40 2.1.4.1.1.3. İhtiyaç-Başarı Kuramı (Need Achievement Theory)..................................................................................................41 2.1.4.1.1.4. Beklenti-Değer Kuramı (Expectancy-Value Theory)....................................................................................................41 2.1.4.1.1.5. Yükleme Kuramı (Attribution Theory)..........................42 2.1.4.1.1.6. Özyeterlik Kuramı (Self-efficacy Theory)..................42 2.1.4.1.1.7. Özdeğer Kuramı (Self-Worth Theory)..............................43 2.1.4.1.1.8. Eşitlik Kuramı (Equity Theory)............................................44 2.1.4.1.1.9. Bilişsel Gelişimsel Kuram (Cognitive Developmental Theory)..............................................................44 2.1.4.1.1.10. Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kuramı (Humanistik Yaklaşım)................................................................45 2.1.4.1.1.11. Başarı Hedefi-Yetkinlik Kuramı (Achievement Goal-Mastery Theory)..................................................................45 2.1.4.1.1.12. Özbelirleyicilik Kuramı (Psikolojik-Bilişsel Yaklaşım)..............................................................................................46 2.1.4.1.1.13. Motivasyonel Özdüzenleme (Motivational Self-regulation)............................................................................................47 2.1.4.1.1.14. İletişim Kurmaya İsteklilik (WTC-Willingness to communicate)..............................................................................47 2.1.4.1.1.15. Süreç Modeli (Motivasyonel Benlik-Sistemi)............48 2.1.4.1.2. Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Tutum............................49 2.1.4.1.3. Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Kaygı..............................51 2.1.5. İlköğretim İngilizce Dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminin Duyuşsal Hedefleri....................................................................................................................................55 2.1.6. Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminin Duyuşsal Hedeflerinin Gerçekleştirilmesi................................................................................................................60 2.1.6.1. Uygun Dilsel Girdilerin Sunulması............................................................62 2.1.6.2. İletişim Ediminin Kazandırılması..................................................................66 2.1.6.3. Öğrencinin Öğrenme Sürecinin Desteklenmesi (İskeleleme)..................................................................................................................70 2.1.6.4. Bireysel Farklılıkların Göz Önünde Bulundurulması....................73 2.1.6.5. Destekleyici Bir Fiziksel Sınıf Atmosferinin Oluşturulması..............................................................................................................75 2.1.6.6. Olumlu Duygusal Bir Sınıf Atmosferinin (Rapport) Oluşturulması..............................................................................................................76 2.1.6.7. Kültürlerarası Farkındalılığın Yaratılması............................................78 2.1.6.8. Fiziksel Hareketlilik İhtiyacının Karşılanması..................................80 2.1.6.9. Öğrenci Özerkliğinin Artırılması................................................................82 2.1.6.10.Öğrenci Merkezli Değerlendirme................................................................83 2.1.6.11.Ailenin Desteğinin Sağlanması......................................................................85 2.2. İlgili Araştırmalar..........................................................................................................................85 2.2.1. Konuyla İlgili Yurt İçi Çalışmalar..........................................................................85 2.2.2. Konuyla İlgili Yurt Dışı Çalışmalar......................................................................91 BÖLÜM III YÖNTEM 3.1. Araştırmanın Modeli..................................................................................................................94 3.1.1. Araştırmanın Nicel Boyutunun Modeli..............................................................95 3.1.2. Araştırmanın Nitel Boyutunun Modeli..............................................................96 3.2. Evren ve Örneklem......................................................................................................................96 3.3. Veri Toplama Araçları........................................................ 104 3.3.1. Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminin Duyuşsal Hedefleri Ölçeğinin Geliştirilmesi................................................. 105 3.3.1.1. Denemelik “Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminin Duyuşsal Hedefleri Ölçeği”nin Açımlayıcı Faktör Analizi.............................................................. 109 3.3.1.2. Denemelik “Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminin Duyuşsal Hedefleri Ölçeği”nin Doğrulayıcı Faktör Analizi............................................................. 112 3.3.1.3. “Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminin Duyuşsal Hedefleri Ölçeği"nin Güvenirliğine İlişkin Bulgular..................... 3.3.2. Yabancı Dil Öğretim Etkinlikleri Ölçeğinin Geliştirilmesi........ 117 3.3.2.1. Denemelik “Yabancı Dil Öğretim Etkinlikleri Ölçeği”nin Açımlayıcı Faktör Analizi Sonuçları................ 121 3.3.2.2. Denemelik “Yabancı Dil Öğretim Etkinlikleri 124 Ölçeği”nin Doğrulayıcı Faktör Analizi Sonuçları........... 3.3.2.3. “Yabancı Dil Öğretim Etkinlikleri Ölçeği”nin 127 Güvenirliğine İlişkin Bulgular.......................................... 3.3.3. Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formları............................. 129 3.4. Veri Toplama Araçlarının Uygulanması.................................. 129 3.4.1. Nicel Veri Toplama Araçlarının Uygulanması....................... 129 3.4.2. Nitel Veri Toplama Araçlarının Uygulanması....................... 130 3.5. Verilerin Analizi ve Yorumlanması......................................... 130 3.5.1. Nicel Verilerin Analizi ve Yorumlanması............................ 130 3.5.2. Nitel Verilerin Analizi ve Yorumlanması............................. 135 BÖLÜM IV BULGULAR VE YORUM 4.1. Araştırmanın Birinci Alt Problemine İlişkin Bulgular ve Yorumlar........................................................................ 139 4.1.1. Nicel Verilerden Elde Edilen Bulgular ve Yorumlar................. 139 4.1.2. Nitel Verilerden Elde Edilen Bulgular ve Yorumlar............... 142 4.1.2.1. Yabancı dil öğrenmeye yönelik tutuma ilişkin bulgular ve yorumlar..............................................................................................................143 4.1.2.2. İngilizce dersine yönelik tutuma ilişkin bulgular ve yorumlar........................................................... 145 4.1.2.3. Yabancı insanlara ve kültürlere yönelik tutuma ilişkin bulgular ve yorumlar............................................. 150 4.1.2.4. Yabancı dil öğrenmeye yönelik arzuya ilişkin bulgular ve yorumlar........................................................... 151 4.1.2.5. Yabancı dil öğrenmeye yönelik çabaya ilişkin bulgular ve yorumlar..............................................................................................................153 4.1.2.6. Yabancı dil kaygısına ilişkin bulgular ve yorumlar.......... 155 4.2. Araştırmanın İkinci Alt Problemine İlişkin Bulgular ve Yorumlar....................................................................... 159 4.3. Araştırmanın Üçüncü Alt Problemine İlişkin Bulgular ve Yorumlar....................................................................... 161 4.4. Araştırmanın Dördüncü Alt Problemine İlişkin Bulgular ve Yorumlar....................................................................... 164 4.5. Araştırmanın Beşinci Alt Problemine İlişkin Bulgular ve Yorumlar....................................................................... 167 4.6. Araştırmanın Altıncı Alt Problemine İlişkin Bulgular ve Yorumlar...................................................................... 173 4.7. Araştırmanın Yedinci Alt Problemine İlişkin Bulgular ve Yorumlar...................................................................... 4.8. Araştırmanın Sekizinci Alt Problemine İlişkin Bulgular ve Yorumlar...................................................................... 4.9. Araştırmanın Dokuzuncu Alt Problemine İlişkin Bulgular ve Yorumlar...................................................................... 4.9.1. Nicel verilerden elde edilen bulgular ve yorumlar................... 4.9.2. Nitel verilerden elde edilen bulgular ve yorumlar.................. 4.9.2.1. Öğrenci Merkezli Yabancı Dil Öğretim Etkinliklerine ilişkin bulgular ve yorumlar..................................... 4.9.2.2. Öğretmen Merkezli Yabancı Dil Öğretim Etkinliklerine ilişkin bulgular ve yorumlar................... 4.10. Araştırmanın Onuncu Alt Problemine İlişkin Bulgular ve Yorumlar...................................................................... 4.11. Araştırmanın Yorumlar..... On Birinci Alt Problemine İlişkin Bulgular ve 4.12. Araştırmanın Yorumlar..... On İkinci Alt Problemine İlişkin Bulgular ve 4.13. Araştırmanın Yorumlar..... On Üçüncü Alt Problemine İlişkin Bulgular ve 4.14. Araştırmanın On Dördüncü Alt Problemine İlişkin Bulgular ve Yorumlar..... 4.15. Araştırmanın Yorumlar..... On Beşinci Alt Problemine İlişkin Bulgular ve 4.15.1. Nicel verilerden elde edilen bulgular ve yorumlar 4.15.2. Nitel verilerden elde edilen bulgular ve yorumlar................... 4.15.2.1. Öğrenci Merkezli Yabancı Dil Öğretim Etkinliklerine ilişkin bulgular ve yorumlar..................................... 4.15.2.2. Öğretmen Merkezli Yabancı Dil Öğretim Etkinliklerine ilişkin bulgular ve yorumlar.................... BÖLÜM V SONUÇ VE ÖNERİLER 5.1. Sonuçlar......................................................................219 5.1.1. Birinci Alt Probleme İlişkin Sonuçlar................................................................219 5.1.2. İkinci Alt Probleme İlişkin Sonuçlar..................................................................222 5.1.3. Üçüncü Alt Probleme İlişkin Sonuçlar............................................................223 5.1.4. Dördüncü Alt Probleme İlişkin Sonuçlar........................................................224 5.1.5. Beşinci Alt Probleme İlişkin Sonuçlar..............................................................225 5.1.6. Altıncı Alt Probleme İlişkin Sonuçlar..............................................................226 5.1.7. Yedinci Alt Probleme İlişkin Sonuçlar............................................................227 5.1.8. Sekizinci Alt Probleme İlişkin Sonuçlar..........................................................228 5.1.9. Dokuzuncu Alt Probleme İlişkin Sonuçlar....................................................229 5.1.10. Onuncu Alt Probleme İlişkin Sonuçlar..............................................................230 5.1.11. On Birinci Alt Probleme İlişkin Sonuçlar........................................................230 5.1.12. On İkinci Alt Probleme İlişkin Sonuçlar..........................................................230 5.1.13. On Üçüncü Alt Probleme İlişkin Sonuçlar......................................................231 5.1.14. On Dördüncü Alt Probleme İlişkin Sonuçlar................................................232 5.1.15. On Beşinci Alt Probleme İlişkin Sonuçlar......................................................232 5.2. Öneriler..............................................................................................................................................234 KAYNAKÇA....................................................................................................................................237 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject çocuklara İngilizce öğretimi tr_TR
dc.subject ilköğretim İngilizce dersi öğretim programı tr_TR
dc.subject duyuşsal hedefler tr_TR
dc.subject öğrenci merkezli öğretim tr_TR
dc.subject öğretmen merkezli öğretim tr_TR
dc.title İlköğretim birinci kademe ingilizce öğretim programının çocuklara yabancı dil öğretiminin duyuşsal hedeflerini gerçekleştirme düzeyi tr_TR
dc.title.alternative The extent to which key stage i english curriculum attains the affective objectives of primary efl tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.authorID TR59203 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster