DSpace@İnönü

Koro eğitiminde yapılandırmacı yaklaşımın tutum, öz-yeterlik algısı ve akademik başarıya etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yurga, Cemal
dc.contributor.author Kaya, Zeynep
dc.date.accessioned 2016-08-03T11:26:22Z
dc.date.available 2016-08-03T11:26:22Z
dc.date.issued 2011
dc.date.submitted 2011
dc.identifier.citation Kaya, Z. (2011). Koro eğitiminde yapılandırmacı yaklaşımın tutum, öz-yeterlik algısı ve akademik başarıya etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-262 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/4039
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı. 1-262 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; bir öğrenme kuramı olarak yapılandırmacı yaklaşımın, Müzik Öğretmenliği Programı öğrencilerinin yedi yarıyıl boyunca aldıkları ?Koro? dersine yönelik tutum, öz-yeterlik algısı ve akademik başarılarında ne ölçüde etkili olduğunu tespit etmektir. Araştırmanın yürütülmesinde kontrol gruplu öntest- sontest deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Buna göre araştırmanın çalışma grubunu; İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Programı 2010?2011 Eğitim-Öğretim Yılı, Bahar Yarıyılı 2.sınıf (n=30) öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Tutum, Öz-yeterlik Algısı, Akademik Başarı Ölçeği ve Uzman Görüşü Alma Formu kullanılmıştır. Buna göre öğrenciler; 2010?2011 Eğitim-Öğretim Yılı, Güz Yarıyılı, ?Koro II? dersinde aldıkları akademik başarı puanlarına göre eşleştirme yoluyla denklik gruplarına ayrılmış, deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Araştırmacı tarafından sekiz hafta ve haftada dört ders saati süresince, deney grubuna (n=15) yapılandırmacı (öğrenci merkezli), kontrol grubuna (n=15) ise geleneksel (öğretmen merkezli) koro eğitimi verilmiştir. Araştırma verilerinin analizi için nonparametrik testlerden faydalanılmış; bu testlerin istatistiksel çözümleri, SPSS.17 paket programıyla yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda; (a) Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı koro eğitimi verilen deney grubuyla, geleneksel yaklaşıma dayalı koro eğitimi verilen kontrol grubunun Öz-yeterlik Algısı Ölçeği sontest puanları arasında p<.05 anlamlılık düzeyinde deney grubu lehine farklılaşma olduğu ancak Akademik Başarı sontest puanları arasında ve Tutum Ölçeği sontest puanları arasında (p>.05) anlamlılık düzeyinde bir farklılaşma olmadığı, (b) Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı koro eğitimi verilen deney grubunun Tutum Ölçeği öntest-sontest puanları arasında sontest lehine farklılaşma olduğu ve Öz-yeterlik Algısı Ölçeği öntest-sontest puanları arasında sontest lehine farklılaşma olduğu ancak Akademik Başarı Ölçeği öntest-sontest puanları arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı, (c) Geleneksel yaklaşıma dayalı koro eğitimi verilen kontrol grubunun Tutum, Öz-yeterlik Algısı ve Akademik Başarı Ölçeği öntest-sontest puanları arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER Kabul ve Onay Sayfası Onur Sözü...................................................................................................i Önsöz........................................................................................................ii Özet............................................................................................................iii Abstract......................................................................................................v İçindekiler....................................................................................................vii Tablolar Listesi..............................................................................................xi Şekiller Listesi.................................................................................................xii Kısaltmalar Listesi.......................................................................................xiii BÖLÜM 1 GİRİŞ 1.1. Problem Durumu............................................................................................1 1.2. Hipotezler....................................................................................................7 1.3. Araştırmanın Amacı..................................................................................8 1.4. Araştırmanın Önemi..................................................................................8 1.5. Sınırlılıklar.............................................................................................9 1.6. Varsayımlar..........................................................................................10 1.7. Tanımlar..............................................................................................10 BÖLÜM 2 KURAMSAL BİLGİLER ve İLGİLİ ARAŞTIRMALAR 2.1. Eğitim ve Öğretim...................................................................................12 2.2. Öğrenme ve Öğretme...............................................................................14 2.3. Öğrenme Kuramları.................................................................................16 2.3.1. Davranışçı Öğrenme Kuramı...........................................................17 2.3.2. Bilişsel Öğrenme Kuramı...............................................................20 2.3.3. Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı......................................................22 2.3.3.1. Yapılandırmacılığın Çeşitleri..................................................26 2.3.3.2. Yapılandırmacı Öğrenme Halkası.............................................28 2.3.3.3. Yapılandırmacı Sınıf............................................................31 2.3.3.4. Yapılandırmacı Eğitim Ortamı................................................32 2.3.3.5. Yapılandırmacı Yaklaşımda Eğitimci............................................33 2.3.3.6. Yapılandırmacı Yaklaşımda Öğrenci.........................................35 2.3.3.7. Yapılandırmacı Öğretim Programı............................................36 2.3.3.8. Yapılandırmacı Öğretim Yöntem ve Stratejileri............................37 2.3.3.9. Yapılandırmacı Ölçme-Değerlendirme.......................................40 2.4. Müzik Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşım...................................................42 2.5. Koro ve Eğitimi......................................................................................45 2.5.1. Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Koro Eğitimi.................................49 2.6. Koro Eğitimi ve Yapılandırmacı Yaklaşım......................................................53 2.6.1. Yapılandırmacı Koro Sınıfı.............................................................62 2.6.2. Yapılandırmacı Koro Eğitimi Ortamı.....................................................62 2.6.3. Yapılandırmacı Yaklaşımda Koro Eğitimcisi........................................69 2.6.4. Yapılandırmacı Yaklaşımda Koro Öğrencisi.........................................70 2.6.5. Yapılandırmacı Koro Dersi Öğretim Programı.......................................70 2.6.6. Yapılandırmacı Koro Dersi İşleniş Süreci............................................72 2.7. İlgili Yayın ve Araştırmalar.......................................................................74 2.7.1. Yurt İçi Araştırmalar.....................................................................74 2.7.2. Yurt Dışı Araştırmalar........................................................................84 BÖLÜM 3 YÖNTEM 3.1. Araştırmanın Modeli................................................................................98 3.2. Deney ve Kontrol Gruplarının Denkliğine İlişkin Bulgular..................................99 3.3. Veri Toplama Araçları...............................................................................100 3.3.1.Uzman Görüşü Alma Formu..............................................................101 3.3.2.Koro Dersi Tutum Ölçeği...............................................................102 3.3.3. Koro Dersi Öz-yeterlik Algısı Ölçeği................................................103 3.3.4.Koro Dersi Akademik Başarı Ölçeği....................................................104 3.4. Verilerin Analizi...................................................................................105 BÖLÜM 4 BULGULAR ve YORUMLAR 4.1. Tutum, Öz-yeterlik Algısı ve Akademik Başarı Ölçeği Ön ve Sontest Puanlarının Dağılımına İlişkin Bulgular ve Yorumlar...............................................................108 4.2. Araştırmanın Dayandığı Hipotezlere İlişkin Bulgular ve Yorumlar........................112 4.2.1. Araştırmanın Birinci Hipotezine İlişkin Bulgular ve Yorumlar....................112 4.2.2. Araştırmanın İkinci Hipotezine İlişkin Bulgular ve Yorumlar.....................116 4.2.3. Araştırmanın Üçüncü Hipotezine İlişkin Bulgular ve Yorumlar.........................121 BÖLÜM 5 SONUÇLAR VE ÖNERİLER Sayfa 5.1. Sonuçlar.............................................................................................126 5.2.Önerile r..............................................................................................128 KAYNAKÇA...........................................................................................130 EKLER...................................................................................................146 Ek-1: Uzman Görüşü Alma Formu..................................................................147 Ek-2: Koro Dersi Tutum Ölçeği.....................................................................154 Ek-3: Koro Dersi Öz-yeterlik Alg ıs ı Ölçeği........................................................157 Ek-4: Koro Dersi Akademik Başarı Ölçeği.........................................................159 Ek-5: Koro Dersi Tutum Ölçeği Faktör Analizi ve Güvenirlik Sonuçları......................161 Ek-6: Koro Dersi Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği Faktör Analizi ve Güvenirlik Sonuçları.......165 Ek-7: Koro Dersi Akademik Başarı Ölçeği Faktör Analizi ve Güvenirlik Sonuçları.........169 Ek-8: Deney ve Kontrol Grubunun Eşle ştirilmesi.................................................173 Ek-9: Müzik Öğretmenliği Programı Koro III Dersi İçeriği.....................................175 Ek-10: Yapılandırmacı Koro Dersi Ölçme-Değerlendirme Formları...........................179 Ek-11: Yapılandırmacı Koro Dersi Öğretim Programı...........................................184 Ek-12: Yapılandırmacı Koro Dersi 5-E Modeli...................................................191 Ek-13: Koro III Dersinde Öğrenilen Eserler......................................................196 Ek-14: Warm-Up Kitaplarından Seçilen Bazı Egzersizler.......................................221 Ek-15: Yapılandırmacı Koro Sınıfından Görüntüler.............................................237 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject koro tr_TR
dc.subject koro eğitimi tr_TR
dc.subject yapılandırmacı yaklaşım tr_TR
dc.subject tutum tr_TR
dc.subject öz-yeterlik algısı tr_TR
dc.subject akademik başarı tr_TR
dc.title Koro eğitiminde yapılandırmacı yaklaşımın tutum, öz-yeterlik algısı ve akademik başarıya etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of constructivist approach in choir education on attitude, self-sufficiency perception and academic success tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.authorID TR46095 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster