dc.contributor.advisor |
Yurga, Cemal |
|
dc.contributor.author |
Kaya, Zeynep |
|
dc.date.accessioned |
2016-08-03T11:26:22Z |
|
dc.date.available |
2016-08-03T11:26:22Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.date.submitted |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Kaya, Z. (2011). Koro eğitiminde yapılandırmacı yaklaşımın tutum, öz-yeterlik algısı ve akademik başarıya etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-262 ss. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/4039 |
|
dc.description |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı. 1-262 ss. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı; bir öğrenme kuramı olarak yapılandırmacı yaklaşımın, Müzik Öğretmenliği Programı öğrencilerinin yedi yarıyıl boyunca aldıkları ?Koro? dersine yönelik tutum, öz-yeterlik algısı ve akademik başarılarında ne ölçüde etkili olduğunu tespit etmektir. Araştırmanın yürütülmesinde kontrol gruplu öntest- sontest deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Buna göre araştırmanın çalışma grubunu; İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Programı 2010?2011 Eğitim-Öğretim Yılı, Bahar Yarıyılı 2.sınıf (n=30) öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Tutum, Öz-yeterlik Algısı, Akademik Başarı Ölçeği ve Uzman Görüşü Alma Formu kullanılmıştır. Buna göre öğrenciler; 2010?2011 Eğitim-Öğretim Yılı, Güz Yarıyılı, ?Koro II? dersinde aldıkları akademik başarı puanlarına göre eşleştirme yoluyla denklik gruplarına ayrılmış, deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Araştırmacı tarafından sekiz hafta ve haftada dört ders saati süresince, deney grubuna (n=15) yapılandırmacı (öğrenci merkezli), kontrol grubuna (n=15) ise geleneksel (öğretmen merkezli) koro eğitimi verilmiştir. Araştırma verilerinin analizi için nonparametrik testlerden faydalanılmış; bu testlerin istatistiksel çözümleri, SPSS.17 paket programıyla yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda; (a) Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı koro eğitimi verilen deney grubuyla, geleneksel yaklaşıma dayalı koro eğitimi verilen kontrol grubunun Öz-yeterlik Algısı Ölçeği sontest puanları arasında p<.05 anlamlılık düzeyinde deney grubu lehine farklılaşma olduğu ancak Akademik Başarı sontest puanları arasında ve Tutum Ölçeği sontest puanları arasında (p>.05) anlamlılık düzeyinde bir farklılaşma olmadığı, (b) Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı koro eğitimi verilen deney grubunun Tutum Ölçeği öntest-sontest puanları arasında sontest lehine farklılaşma olduğu ve Öz-yeterlik Algısı Ölçeği öntest-sontest puanları arasında sontest lehine farklılaşma olduğu ancak Akademik Başarı Ölçeği öntest-sontest puanları arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı, (c) Geleneksel yaklaşıma dayalı koro eğitimi verilen kontrol grubunun Tutum, Öz-yeterlik Algısı ve Akademik Başarı Ölçeği öntest-sontest puanları arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.tableofcontents |
İÇİNDEKİLER
Kabul ve Onay Sayfası
Onur Sözü...................................................................................................i
Önsöz........................................................................................................ii
Özet............................................................................................................iii
Abstract......................................................................................................v
İçindekiler....................................................................................................vii
Tablolar Listesi..............................................................................................xi
Şekiller Listesi.................................................................................................xii
Kısaltmalar Listesi.......................................................................................xiii
BÖLÜM 1 GİRİŞ
1.1. Problem Durumu............................................................................................1
1.2. Hipotezler....................................................................................................7
1.3. Araştırmanın Amacı..................................................................................8
1.4. Araştırmanın Önemi..................................................................................8
1.5. Sınırlılıklar.............................................................................................9
1.6. Varsayımlar..........................................................................................10
1.7. Tanımlar..............................................................................................10
BÖLÜM 2 KURAMSAL BİLGİLER ve İLGİLİ ARAŞTIRMALAR
2.1. Eğitim ve Öğretim...................................................................................12
2.2. Öğrenme ve Öğretme...............................................................................14
2.3. Öğrenme Kuramları.................................................................................16
2.3.1. Davranışçı Öğrenme Kuramı...........................................................17
2.3.2. Bilişsel Öğrenme Kuramı...............................................................20
2.3.3. Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı......................................................22
2.3.3.1. Yapılandırmacılığın Çeşitleri..................................................26
2.3.3.2. Yapılandırmacı Öğrenme Halkası.............................................28
2.3.3.3. Yapılandırmacı Sınıf............................................................31
2.3.3.4. Yapılandırmacı Eğitim Ortamı................................................32
2.3.3.5. Yapılandırmacı Yaklaşımda Eğitimci............................................33
2.3.3.6. Yapılandırmacı Yaklaşımda Öğrenci.........................................35
2.3.3.7. Yapılandırmacı Öğretim Programı............................................36
2.3.3.8. Yapılandırmacı Öğretim Yöntem ve Stratejileri............................37
2.3.3.9. Yapılandırmacı Ölçme-Değerlendirme.......................................40
2.4. Müzik Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşım...................................................42
2.5. Koro ve Eğitimi......................................................................................45
2.5.1. Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Koro Eğitimi.................................49
2.6. Koro Eğitimi ve Yapılandırmacı Yaklaşım......................................................53
2.6.1. Yapılandırmacı Koro Sınıfı.............................................................62
2.6.2. Yapılandırmacı Koro Eğitimi Ortamı.....................................................62
2.6.3. Yapılandırmacı Yaklaşımda Koro Eğitimcisi........................................69
2.6.4. Yapılandırmacı Yaklaşımda Koro Öğrencisi.........................................70
2.6.5. Yapılandırmacı Koro Dersi Öğretim Programı.......................................70
2.6.6. Yapılandırmacı Koro Dersi İşleniş Süreci............................................72
2.7. İlgili Yayın ve Araştırmalar.......................................................................74
2.7.1. Yurt İçi Araştırmalar.....................................................................74
2.7.2. Yurt Dışı Araştırmalar........................................................................84
BÖLÜM 3 YÖNTEM
3.1. Araştırmanın Modeli................................................................................98
3.2. Deney ve Kontrol Gruplarının Denkliğine İlişkin Bulgular..................................99
3.3. Veri Toplama Araçları...............................................................................100
3.3.1.Uzman Görüşü Alma Formu..............................................................101
3.3.2.Koro Dersi Tutum Ölçeği...............................................................102
3.3.3. Koro Dersi Öz-yeterlik Algısı Ölçeği................................................103
3.3.4.Koro Dersi Akademik Başarı Ölçeği....................................................104
3.4. Verilerin Analizi...................................................................................105
BÖLÜM 4 BULGULAR ve YORUMLAR
4.1. Tutum, Öz-yeterlik Algısı ve Akademik Başarı Ölçeği Ön ve Sontest Puanlarının
Dağılımına İlişkin Bulgular ve Yorumlar...............................................................108
4.2. Araştırmanın Dayandığı Hipotezlere İlişkin Bulgular ve Yorumlar........................112
4.2.1. Araştırmanın Birinci Hipotezine İlişkin Bulgular ve Yorumlar....................112
4.2.2. Araştırmanın İkinci Hipotezine İlişkin Bulgular ve Yorumlar.....................116
4.2.3. Araştırmanın Üçüncü Hipotezine İlişkin Bulgular ve Yorumlar.........................121
BÖLÜM 5 SONUÇLAR VE ÖNERİLER
Sayfa
5.1. Sonuçlar.............................................................................................126
5.2.Önerile r..............................................................................................128
KAYNAKÇA...........................................................................................130
EKLER...................................................................................................146
Ek-1: Uzman Görüşü Alma Formu..................................................................147
Ek-2: Koro Dersi Tutum Ölçeği.....................................................................154
Ek-3: Koro Dersi Öz-yeterlik Alg ıs ı Ölçeği........................................................157
Ek-4: Koro Dersi Akademik Başarı Ölçeği.........................................................159
Ek-5: Koro Dersi Tutum Ölçeği Faktör Analizi ve Güvenirlik Sonuçları......................161
Ek-6: Koro Dersi Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği Faktör Analizi ve Güvenirlik Sonuçları.......165
Ek-7: Koro Dersi Akademik Başarı Ölçeği Faktör Analizi ve Güvenirlik Sonuçları.........169
Ek-8: Deney ve Kontrol Grubunun Eşle ştirilmesi.................................................173
Ek-9: Müzik Öğretmenliği Programı Koro III Dersi İçeriği.....................................175
Ek-10: Yapılandırmacı Koro Dersi Ölçme-Değerlendirme Formları...........................179
Ek-11: Yapılandırmacı Koro Dersi Öğretim Programı...........................................184
Ek-12: Yapılandırmacı Koro Dersi 5-E Modeli...................................................191
Ek-13: Koro III Dersinde Öğrenilen Eserler......................................................196
Ek-14: Warm-Up Kitaplarından Seçilen Bazı Egzersizler.......................................221
Ek-15: Yapılandırmacı Koro Sınıfından Görüntüler.............................................237 |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
koro |
tr_TR |
dc.subject |
koro eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
yapılandırmacı yaklaşım |
tr_TR |
dc.subject |
tutum |
tr_TR |
dc.subject |
öz-yeterlik algısı |
tr_TR |
dc.subject |
akademik başarı |
tr_TR |
dc.title |
Koro eğitiminde yapılandırmacı yaklaşımın tutum, öz-yeterlik algısı ve akademik başarıya etkisi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effect of constructivist approach in choir education on attitude, self-sufficiency perception and academic success |
tr_TR |
dc.type |
doctoralThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR46095 |
tr_TR |