DSpace@İnönü

Çoksesli Koro İçin Bestelenen Orhan Kemal Şiirlerinin Sosyo-Kültürel Ve Müziksel Açıdan İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Moğulbay, Dilek
dc.date.accessioned 2021-08-17T11:23:25Z
dc.date.available 2021-08-17T11:23:25Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Moğulbay, D. (2020). Çoksesli Koro İçin Bestelenen Orhan Kemal Şiirlerinin Sosyo-Kültürel Ve Müziksel Açıdan İncelenmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/42178
dc.description.abstract ÖZET Bu çalışmaya; öykü, roman yazarı ve aynı zamanda şair olan Orhan Kemal’in yaşadığı 1914 ile 1970 yılları arasındaki Türk toplumunun sosyolojik, ekonomik, kültürel özellikleri ve Onun şiirlerini yazdığı bu dönemdeki durumdan nasıl etkilendiğinin cevabı aranarak başlanmıştır. Daha sonra şiirlerin edebi özellikleri incelenmiş ve eserlerin müziksel açıdan detaylı analizi yapılarak elde edilen tüm veriler, çözümlenmiştir. Çalışmanın yöntemi; “Nitel” yöntem, modeli ise “Tarama” ve “Kültür ve İçerik (eser) analizi” modelidir. Tarihsel, biyografik, sosyo-kültürel ve müziksel bağlamda verilerin elde edilmesi için; yeni tarihselci yöntem, kaynak taraması, görüşme (interview) ile müziksel ve duyumsal (işitsel) analiz yöntemleri kullanılmıştır. İncelenen müzik yapıtlarından “Arabacı Şakir” adlı eserin armonik yapısı ile ilgili olarak belli bir ekole bağlı bir kullanımdan söz edilemediği ancak; gelenekle bağını koparmamış olan bir armoni sistemi kullanılmış olduğu ve eserin formunun ise A (a b a) - B (c d ) - C (e f ) - D (g f) - A (a b a) şeklinde olduğu görülmektedir. “Komik Hürriyet” adlı eserde, armonik ve kontrapunktal yazının birlikte kullanıldığı, her iki yazı stilinde de üçlü ve dörtlü armoninin gözetildiği, eserin formunun şiirin içerik yapısıyla örtüştüğü ve form olarak; I. Bölümün: A ve B olmak üzere iki fikirden, II. Bölümün: C ve Ç düşüncelerinden, III. Bölümün: D fikrinden oluştuğu görülmektedir. “Nazım Hikmet’e” adlı eserde ise fonksiyonel olmayan batı müziği ve Türk müziği armoni sistemi özellikleri birlikte kullanılmıştır. Eser 3 bölmelidir. 3 bölmeli olan bu eserin tonal alanları şunlardır: I. Bölme: Mi - II. Bölme: Sol - III. Bölme: Mi olduğu, araştırmanın sonuçları arasındadır. Anahtar Kelimeler: Orhan Kemal, Sosyo-kültürel, Beste, Müziksel İnceleme en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Çoksesli Koro İçin Bestelenen Orhan Kemal Şiirlerinin Sosyo-Kültürel Ve Müziksel Açıdan İncelenmesi en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster