Bu çalışmada en temelde iktidarların sahip olduğu ideolojiler çerçevesinde politik bir yaşam mekanı olan "kenti" nasıl biçimlendirdiğini göstermek amaçlanmıştır. Tarihin belli bir anında meydana gelmiş ve içinde bulunulan şartlara göre kendilerini yenilemiş olan ideolojiler çalışmamızda genel olarak ana ideolojiler ve mahalli-konjüktürel ideolojiler olmak üzere iki grupta değerlendirilmiştir. Ana ideolojiler muhafazakarlık, liberalizm ve sosyalizm olarak üç grupta ele alınmıştır. Ana ideolojiler kadar evrensel olmayıp belirli toplumlara özgü olan mahalli ve konjoktürel ideolojilere örneklem olması açısından Kemalizm seçilmiştir. Çalışmamızda iktidar biçimleri ise genel olarak siyasal iktidar (kral iktidar), dini iktidar (ruhban iktidar) ve ekonomik iktidar (sermaye iktidarı) şeklinde sınıflandırılmıştır. Bu tasnif çerçevesinde öncelikle iktidar biçimlerinin kent biçimlerini de belirlediği anlaşılmıştır. Bu bağlamda siyasal iktidar kral kent olarak Antikçağ kentinde, dini iktidar dini kent olarak Ortaçağ kentinde, ekonomik iktidar ekonomik kent olarak kapitalist-sanayi kentinde kendisini göstermiştir. Çalışmamızda son olarak modern dönemde ve küreselleşme çağında iktidarların ideolojilerini kent ortamına nasıl yansıttıklarını göstermeye çalıştık. Bunu yaparken Fransa ve 3. Napolyon dönemi; Bolşevik Devrimiyle gelen Sovyetler Birliği dönemi; Türkiye ve Kemalizm dönemi örneklerine yer verilmiştir. Küreselleşma çağında ise kentsel mekanın biçimlenmesinde baskın gelen unsurun neoliberalizm olduğu sonucuna varılmıştır.
In this study, it is mainly aimed to show how the powers with their ideologies have formed the "city" which is a political lifetime space. The ideologies that have come into existence in an instant of history and have renewed themselves according to the current conditions of time are generally discussed as two groups in our study: main ideologies and particular-conjunctural ideologies. Main ideologies are tackled in three groups: liberalism, conservatism and socialism. And we chose Kemalism as to the particular-conjunctural ideologies which is not as universal as main ideologies and is pertain to particular societies. In our study the forms of power are generally classified as political power (the power of king), religious power (the power of clergy) and economic power (the power of capital). In context of these classification it is firstly understood that the forms of power have determined the forms of city. And we found that the political power as the power of king showed itself in ancient city; the religious power as the religious city showed itself in mediveal city; and the economic power as the economic city showed itself in capitalist-industrial city. In our study, we finally tried to show how the powers reflected their ideologies into the city environment in modern and global ages. While doing this, we gave place to three samples: France and III. Napoleon; the Bolshevik Revolution and the Soviet Union; Turkie and Kemalism. As for the global age we conclude that the dominant factor on the formation of the city environment is the neo-liberalism.