DSpace@İnönü

Düşlerin resimsel yorumu

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Öcal, Sema
dc.date.accessioned 2016-11-29T11:06:37Z
dc.date.available 2016-11-29T11:06:37Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Öcal, S. (2011). Düşlerin resimsel yorumu. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1-57 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/5227
dc.description İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1-57 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu rapor kapsamında ele alınan düş kavramı, temelini, insanın kendi içinde yaşadığı düş ve gerçek kurgusundan alır. Düş ve gerçek, bu anlamda aslında bütünüyle iç içedir ve farkındalığın yarattığı farklılıklarla kurguya ve anlatıma yansır. Yani insan, düşün ve gerçeğin ne kadar farkındaysa, anlatımı o kadar bu farkındalığı ve kendini anlatır. Kurgulanan, buradan yola çıkarak, tümevarım ya da tümdengelim şeklinde, konuyla bütün ya da tamamen alakasız görünür. Çalışmanın birinci bölümünde düş ve gerçek, öncelikle kavram olarak ele alınmış, gerçek ve mecaz anlamda tanımlarından yola çıkılmış, aslında vizyonun gelişmesine bağlı olarak öğrenilenin ve öğretilenin ve her insanın tarihsel sürecinin bir sonu olarak oluşan bilinçlerin yaratılarından, genel olarak söz edilmiştir. Bu yaratıların, nasıl ortaya çıkıp, nasıl geliştiği, bilinçli ya da bilinçsiz ele alınan, seçilen figürlerin ve kavramların, aslında insanın geçmişiyle ve düşleriyle bir bütün oluşturduğu, bunlardan bağımsız düşünülünce anlamını yitirdiği vurgulanmaya çalışılmıştır. Hem bir bütünden, hem de bu bütünü oluşturan parçalardan söz edilmiş, gerek tümevarım gerekse tümdengelim düşünce biçimleriyle konuya yaklaşılmış, `biz mi düşlerimizin belirleyicisiyiz yoksa düşlerimiz mi bizi belirliyor? Bizi diğerlerinden farklı yapan düşlerimiz mi?' sorularına yanıt verilmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde düş ve gerçek kavramları sanat tarihi süreci içerisinde değerlendirilmiş ve farklı tarzlarda çalışan sanatçılara ve akımlara yer verilmiştir. Özellikle dada ve gerçeküstücülük üzerinde durulmuş ve bu tarzlarda çalışan sanatçıların düş kavramıyla ilgili düşünceleri vurgulamaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde ise tez konusu kapsamında yapılan resimler, kavramsal açıdan değerlendirilmiş, resimlerde yer alan kavramların anlamları ve resimlerde yer alış amaçları üzerinde durulmuştur. Resimlerin plastik çözümlemeleri yapılmış, resimler, açık-koyu, renk, mekân, armoni ve biçim anlamında değerlendirilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The concept of dream within the scope of this report based on dream and real fiction that people living in their own. Dream and real in this sense is actually quite interwined and created awareness of the differences are reflected in fiction and narrative. Insomuch that the expression of human thought and awareness seemed to acknowledge the truth and how much explains itself. This fictionappears completetly irrelevent in the form of inductive or deductive. In the first section of the study, dream and real first discussed and defined as a concept. Its emphasized that how occur and how develop these creations and It?s considered with conscious or unconcious. In fact, figures and concepts that chosed integrates with man?s past and dreams and if thought independently, lose it?s meanings. It?s mentioned both the whole and parts that complete the whole. It?s used both induction and deduction approached. It?s tried to provide answers to these questions: Do we identfy our dreams? Does our dreams identfy us? Do dreams make us different from others? In the second section, dream and real evaluated in the process of art history and examples are presented in the works of artists working in different styles. The concepts of dream and real evaluated in the process of art history and it?s mentioned about artists and currents working different styles. Especially emphasized dada and surrealism and artists? ideas about concept of dream. In the third section, the paintings in the scope of the thesis topic evaluated in term of form and content. The images were evaluated within the scope of the thesis topic conceptually. Meanings of the concepts contained in images and pictures focused on the purposes of ordering in. Plastic analaysis of pantings were made and Paintings were evaluated as light-dark, color , space, harmony and form. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.title Düşlerin resimsel yorumu tr_TR
dc.title.alternative Pictorial interpretation of dreams tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR16383 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 57 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster