DSpace@İnönü

Güzel sanatlar fakültesi müzik bölümleri özel yetenek sınavlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tatar Korkmaz, Olcay
dc.date.accessioned 2016-11-29T11:54:11Z
dc.date.available 2016-11-29T11:54:11Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Tatar Korkmaz, O. (2011). Güzel sanatlar fakültesi müzik bölümleri özel yetenek sınavlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1-124 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/5236
dc.description İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1-124 ss. tr_TR
dc.description.abstract Güzel Sanatlar Fakülteleri, toplumun sanatsal kalkınmalarına katkıları olabilecek, Türkiye ve dünya ile ilgili sosyal, kültürel, sanatsal gerçeklerin bilincinde müzik bilimcileri, araştırmacılar, teknoloji uzmanları kısaca sanat insanları yetiştirmek adına, verdiği sanat eğitimi açısından oldukça önem taşımaktadır. Nitelikli ve donanımlı öğrencilerin yetiştirilmesi açısından bu kurumlarda eğitim alacak olan öğrencilere uygulanan özel yetenek sınavları son derece önemlidir. Bu araştırmanın amacı; uzman görüşleri doğrultusunda Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü özel yetenek sınavlarının değerlendirilmesidir.Bu araştırmanın evrenini Türkiye'deki Güzel Sanatlar Fakülteleri Müzik Bölümlerindeki öğretim elemanları, örneklemini ise Dokuz Eylül Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Kırıkkale Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümlerindeki toplam 30 öğretim elemanı oluşturmaktadır.Araştırmada verilerin toplanması için araştırmacı tarafından bir anket geliştirilmiştir. Elde edilen veriler istatistiksel işlemlere tabi tutulmuş ve yüzde (%), frekans (f) değerleri verilmiştir.Bu bulgular yorumlanarak sonuçlara ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Fine Art Faculties are critically important in terms of growing art individuals, technology experts, investigators and music scientists who will contribute the society?s artistic development and are aware of social, cultural and artistic facts concerning the world and Turkey. Special ability examinations applied to the students who will get education in these institutions are of great importance in terms of bringing up well-qualified and intellectual students. The aim of this study was the evaluation of special ability exams of Fine Art Facultys music departments in accordance with experts point of view.Academicians from fine art faculties of Turkey make up the universe of this study; however, the samples of 30 academicians are from Dokuz Eylül University, Süleyman Demirel University, Kırıkkale University, Inönü University, Atatürk University, Kocaeli Univercity and Erciyes University?s fine art faculties.A questionnaire was developed by the researcher so as to sum the data. Data accessed were subjected to statistical process and percentage (%), frequency (f) values were given.The results were reached by using these findings. Suggestions were presented in accordance with the results found. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Güzel Sanatlar Fakültesi tr_TR
dc.subject Özel Yetenek Sınavları tr_TR
dc.subject Müzik Bölümleri tr_TR
dc.subject Fine Arts Faculty tr_TR
dc.subject Special Ability Exams tr_TR
dc.subject Music Departments tr_TR
dc.title Güzel sanatlar fakültesi müzik bölümleri özel yetenek sınavlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative The evaluation and investigation of fine arts faculty special ability exams tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 124 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster