DSpace@İnönü

En uygun tutundurma karmasının AHS (analitik hiyerarşi süreci) kullanılarak belirlenmesi: Doğu Karadeniz bölgesinin turizm olanaklarının pazarlanmasına ilişkin bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Artık, Zeyni
dc.date.accessioned 2016-12-13T11:52:17Z
dc.date.available 2016-12-13T11:52:17Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Artık, Z. (2013). En uygun tutundurma karmasının AHS (analitik hiyerarşi süreci) kullanılarak belirlenmesi: Doğu Karadeniz bölgesinin turizm olanaklarının pazarlanmasına ilişkin bir uygulama. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1-166 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/5567
dc.description İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1-166 ss. tr_TR
dc.description.abstract Doğu Karadeniz Bölgesi'nin sahip olduğu turizm potansiyeli, çeşitliliği ve zenginliği belli başlı çalışma raporları, plan ve strateji belgelerinde defaatle ortaya konmuştur. Bu turistik potansiyelin envanterini çıkarma çalışmaları ile ilgili birçok proje yapılmıştır. Bu çalışmalarda hala bazı eksiklikler bulunmasına rağmen söz konusu turistik potansiyel büyük ölçüde kategorize edilmiştir. Bu turistik potansiyelin daha etkin bir şekilde pazarlanabilmesi için tanıtım çalışmalarına ayrı bir paragraf açmak gerekmektedir. Nitekim, Bölge için etkin, etkili ve verimli tanıtım faaliyetlerine ağırlık verilmesi önerisi çeşitli platform, plan ve makalelerde birçok kez dile getirilmiştir. Bu sebeple, Bölge turizminin tanıtılması noktasında hangi tutundurma karması elemanlarının ne derece önemli olduğu belirlenmeli, Bölge turizmini etkileyen faktörlerin kendi aralarındaki önem derecelerinin ortaya çıkarılması gerekmektedir. Bu kapsamda, bu çalışmanın temel amacı Doğu Karadeniz turizminin tanıtımının etkin bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için Bölge turizmini etkileyen faktörleri belirleyerek, doğru tutundurma karmasını bu faktörler ışığında belirlemektir. Tarif edilen durumun bir karar verme problemini işaret etmesinden dolayı tutarlı sonuçlar veren ve yıllardır büyük projelerin karar verme süreçlerinde kullanılmakta olan çok ölçütlü karar verme sistemlerinden (ÇÖKV) Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) bu problemin çözümünde kullanılmıştır. Sonuç olarak kişisel satış, halkla ilişkiler ve satış teşvik karması önerilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The Eastern Black Sea's touristic potential, diversity and prosperity have been introduced on multiple occasions in various plans and strategy documents. Numerous projects have been designed to establish a database for this touristic potential. Although, there have been some lacuna in these projects, the basic touristic potential of the region has largely been established, classified and categorized. However, more in-depth promotional activities are necessary to market and advertise this potential more efficiently. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Doğu Karadeniz Turizmi tr_TR
dc.subject Turizm Pazarlaması tr_TR
dc.subject Tutundurma Karması tr_TR
dc.subject Çok Ölçütlü Karar Verme (ÇÖKV) tr_TR
dc.subject Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) tr_TR
dc.subject Eastern Black Sea Tourism tr_TR
dc.subject Tourism Marketing tr_TR
dc.subject Promotion Mix tr_TR
dc.subject Multi-Attribute Decision Making (MADM) tr_TR
dc.subject Analytic Hierarchy Process (AHP) tr_TR
dc.title En uygun tutundurma karmasının AHS (analitik hiyerarşi süreci) kullanılarak belirlenmesi: Doğu Karadeniz bölgesinin turizm olanaklarının pazarlanmasına ilişkin bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative Determining the best promotion mix in the light of analytic hierarchy process: A study for marketing the Black Sea region tourism tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 166 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster