DSpace@İnönü

Havayolları iç hat yolcu taşımacılığının serbestleşmesi ve Türk sivil havayollarının makroekonomik yapısı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İnan, Işıl
dc.date.accessioned 2016-12-20T08:14:18Z
dc.date.available 2016-12-20T08:14:18Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation İnan, I. (2015). Havayolları iç hat yolcu taşımacılığının serbestleşmesi ve Türk sivil havayollarının makroekonomik yapısı. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1-91 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/5638
dc.description 02.03.2018 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Liberalleşme sürecine giren Türk Sivil Havacılık sektöründe Türk Hava Yollarının modernizasyonu ve hizmet standartlarının geliştirmesinin yanı sıra, özel sektör havayollarının sayılarında, filo kapasitelerinde ve sektörden aldıkları paylarda önemli artışlar olmuş ve 1990'lı yıllardan itibaren Türk Hava Yolları ve özel sektör havayollarının çabaları ile uluslararası pazardaki payımız %50'lerin üzerine çıkmıştır. Hükümetin başlattığı bir politika değişikliğine bağlı olarak, Türk Hava Yolları'nı özelleştirme çabalarına paralel şekilde, Ekim 2003 tarihinde pazar rekabete açılmıştır. Bu politika değişikliğinden önce, özel işletmeler sadece Türk Hava Yolları'nın uçuşunun olmadığı veya yeterli hizmet temin edemediği iç hatlarda hizmet verebilmiştir. Serbestleşme ile iç hatlar ve dış hatlarda yolcu taşıyan özel hava yolu şirketleri tarafından, uçakların sayısı ve oturma kapasitesinde önemli bir iyileştirme gerçekleştirilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In relation with the liberalization of the aviation market, not only Turkish Airlines upgraded its service quality to a more modernized level but also private airline companies increased their flight capacities. More over such liberalization allowed the sector to increase its share in the international market to over 50% since 1990. Due to the changing policies of the Turkish government, Turkish Airlines' privatization process begun and in paralel to this process, competition within the market started in October 2003. Before these policy renewals, private airline companies only had the opportunity to travel to domestic destination that Turkish Airlines did not provide any service. After the liberalization process, domestic and international companies were allowed to increase their airplane numbers and their seat capacities. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Ulaştırma Sektörü tr_TR
dc.subject İç hatlar tr_TR
dc.subject Makroekonomi tr_TR
dc.subject Sivil Havacılık tr_TR
dc.subject Transportation Sector tr_TR
dc.subject Domestic Flights tr_TR
dc.subject Macroeconomics tr_TR
dc.subject Civil Aviation tr_TR
dc.title Havayolları iç hat yolcu taşımacılığının serbestleşmesi ve Türk sivil havayollarının makroekonomik yapısı tr_TR
dc.title.alternative Privatization of Turkish domestic passenger transportation and the macroeconomic structure of turkish airways tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 91 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster