DSpace@İnönü

Liselerde çalışan öğretmenlerin dini tutumları üzerine sosyolojik bir araştırma (Malatya örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Toman, Hasan
dc.date.accessioned 2016-12-20T12:01:57Z
dc.date.available 2016-12-20T12:01:57Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Toman, H. (2015). Liselerde çalışan öğretmenlerin dini tutumları üzerine sosyolojik bir araştırma (Malatya örneği). İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1-188 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/5648
dc.description İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1-188 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada Malatya İl Merkez Liselerde görev yapan öğretmenlerin dini algılayış biçimleri inanç, ibadet, bilgi, etki ve duygu yönleriyle incelenmiş ve bazı tespitlerde bulunulmuştur. Araştırmanın teorik kısmında öğretmenlerin dini algılayış biçimlerini etkileyen inanma ihtiyacı ile dini hayatın sosyolojik temellerini oluşturan: aile, okul ve çevre etkisinden bahsedilmiştir. Ait olduğu toplumu değiştirmede inkâr edilemez bir rolü olan ve aynı zamanda ait olduğu toplumun değerlerinden etkilenen öğretmenlerin dini tutumları beş boyutuyla incelemeye tabi tutulmuştur. Beş boyut İbadet, İnanç, Duygu, Bilgi ve Etki boyutlar şeklinde ifade edilmekte ve sonuçları araştırmada incelenmekte ve yorumlanmaktadır. Araştırmanın uygulamalı kısmında ise Malatya İl Merkezde bulunan liselerde görev yapan branş öğretmenleri üzerinde anket yapılmıştır. Uygulanan anketler değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the perception ways of the high school teachers, working in central Malatya, about religion have been studied on from the point of belief, religious practice, knowledge, consequence and sense, and thus, some evaluations regarding the findings have been made. In the theoretical part of the study, the effects of the family, school and environment that constitute the sociological essence of the need to believe and religious life which affects the ways of perceptions of teachers about religion have been underlined. The attitudes of teachers who undeniably have a potential role in changing the society and at the same time, who are prone to be effected by the values of the society they live in have been subjected to study in five dimensions, which are mentioned as Belief, Practice, Knowledge, Consequence and Feeling. The obtained results are subjected to analyze and then commented on. In the practical part of the study, a questionnaire was applied to high schools teachers belonging to different branches and working in central Malatya. The applied questionnaires have been evaluated and commented on. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Din Sosyolojisi tr_TR
dc.subject Dindarlık tr_TR
dc.subject Dindarlığın Boyutları tr_TR
dc.subject Malatya tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Sociology of Religion tr_TR
dc.subject Religiosity tr_TR
dc.subject Dimension of Religiosity tr_TR
dc.subject Teacher tr_TR
dc.title Liselerde çalışan öğretmenlerin dini tutumları üzerine sosyolojik bir araştırma (Malatya örneği) tr_TR
dc.title.alternative A sociological research on religious attitudes of teachers working in high school (Malatya sample) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 188 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster