DSpace@İnönü

Üreten tüketicinin yükselişi: Kullanıcıların ürettiği reklamlar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çalışkan, Sadık
dc.date.accessioned 2016-12-22T08:20:22Z
dc.date.available 2016-12-22T08:20:22Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Çalışkan, S. (2014). Üreten tüketicinin yükselişi: Kullanıcıların ürettiği reklamlar. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1-172 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/5677
dc.description 10.07.2017 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract İletişim teknolojisindeki gelişmeler ve Web 2.0 döneminin başlaması ile birlikte yirmi birinci yüzyılın başından beri iş dünyasında yeni bir reklam şekli ortaya çıkmıştır. Bu yeni kavramı tanımlamak süreç içerisinde için " Kullanıcıların Ürettiği İçerik", "Tüketicilerin Ürettiği İçerik", "Reklamcılık 2.0" gibi terimler kullanılmıştır. Kullanıcıların ürettiği içerik reklamcılığın anlamını değiştirebilecek büyük bir adım olarak Kabul edilmektedir çünkü reklamcılık oyunundaki aktörlerin ve izleyicilerin roller değişikliğe uğramıştır. Tüketiciler metin, resim, ses dosyası, video gibi içerikler üreterek ve bunları internet üzerinde paylaşarak şirketler için faydalı olabilirler, ama üretilen içerik şirketler için olumsuz sonuçlar da yaratabilir. Bazı şirketler tüketicileri düzenledikleri yarışmalarla kendi yanlarına çekerek tüketicilerin yarattığı içeriğe ortak olarak başarıya ulaşsa da diğerleri tüketicilerin yeni gücünü acı tecrübelerle öğrenmek zorunda kalmışlardır. "Tüketici 2.0", " C Kuşağı" ya da "Üreten Tüketici" olarak adlandırılan sosyal medyada sadece tüketmeyi değil aynı zamanda üretmeyi ve tanıtmayı da arzulayan bu yeni tüketiciyi tanımaya çalışmak pek çok şirket için bir öncelik haline gelmiştir. Bu çalışmada İnönü Üniversitesi'nden 1076 kişiye uygulanan bir anket ile üniversite öğrencilerinin sosyal medyada içerik üretme ve tüketme yapılarını, satın alma öncesi ve sonrası sosyal medya kullanımlarını sunmak amaçlanmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract Since the beginning of the twenty first century, with developments in communication technology and the advent of Web 2.0, a new type of advertising has emerged on the marketing scene. There have been various terms used to define this phenomenon such as "User Generated Content", "Consumer Generated Content" or "Advertising 2.0" within the evolution of advertising. It is considered as a monumental step that can change the meaning of advertising dramatically as it changes the roles of actors and audiences in the advertising game. Consumers can be beneficial for the companies through the content such as texts, pictures, audio files, videos they produce and share, but the content may have deadly consequences for the companies. While some companies have become successful in interacting with the consumers through co-creation process via ad contests and sponsoring incentivized consumer generated media, others have had to learn the power of users from their bitter experiences. Getting to know the new type of consumer called "Consumer 2.0"," Generation C" or "Prosumer" who is not only interested in consuming but has a desire to produce and advertise on social media, has become a prerequisite for companies. The aim of this paper is to present production and consumption patterns, buying decision habits of university students on social media through an online survey answered by 1076 students from İnönü Üniversity. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Kullanıcıların Ürettiği Reklamlar tr_TR
dc.subject Yeni Tüketici tr_TR
dc.subject Reklamcılık 2.0 tr_TR
dc.subject User Generated Advertising tr_TR
dc.subject New Consumer tr_TR
dc.subject Advertising 2.0 tr_TR
dc.title Üreten tüketicinin yükselişi: Kullanıcıların ürettiği reklamlar tr_TR
dc.title.alternative The rise of prosumer: User generated advertising tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR121233 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 172 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster