Değişimin kaçınılmaz olduğu felsefesine dayanarak, her geçen gün hayatın her noktasına nüfuz eden bir teknoloji olgusu, bunun beraberinde bilgi ve iletişim araçlarının hızı, ekonomik beklenti ve ihtiyaçlar çok boyutlu bir hal almıştır. Araştırmamızın ana omurgasını da bu konular oluşturmaktadır. Artık her şey çok hızlı değişmekte ve kontrolü kolay olmamaktadır. Değişen bireyler bulundukları organizasyonların kültür ve performansını değiştirmekte, algılar ihtiyaçlara ve tatminkârlık düzeyine göre derecelenmekte ve iş ve hizmet sağlayıcılar ise rekabet sarmalına son zamanlarda daha çabuk girebilmektedirler. Türkiye'de de görülen sağlık hizmetleri politikalarına doğrudan bir çok etmen bulunmaktadır. Değişim boyutunun merkezinde insan olduğu kabullenmesiyle, insanın bulunduğu çevre ve ortamına etkisini düşünmek daha ziyade değişimin başlangıç noktasını bize işaret eetmektedir. Özellikle de sağlık konusunda çoğunlukla içerden gelen itici güçler sebebiyle çözümlenmesi gereken ihtiyaçların değişkenliği, küresel gelişmeler, ekonomik kısıt ve düzenlemeler ve bilgi teknolojilerinin akıl almaz gelişim hızı, güçlü ulus-devlet yapısında ve hizmet anlayışında dönüştürücü etkiler oluşturmaya başlamıştır. Araştırmaya bu açıdan bakıldığında, halk sağlığının ve bunun sürdürülmesinde başta T.C. Sağlık Bakanlığının ve çalışanlarının konuya yaklaşımı çok büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmada Türkiye'de özellikle son zamanlarda (2002'den bugüne kadar) oluşturulan birçok politikanın bu değişimle vatandaşlara olan etki ve uzantıları Sağlık Bakanlığı bazında ele alınmış ve Ağrı İli bir model olarak seçilerek gerek coğrafi olarak gerekse gelişmişlik düzeyi ve imkânlar-imkânsızlıklar sebebiyle tespit edilen tatmin seviyeleri değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgularla birlikte Ağrı ilinde uygulanan sağlık hizmetlerinin sağlık çalışanlarınca benimsendiği, reform niteliğindeki aile hekimliği, birinci basamak hizmetleri, evde bakım hizmetleri, acil hizmetleri ve hasta bilgi alt yapısı sistemi gibi konuların uygulanabilirliğine olumlu katkılar sağlandığı değerlendirilmiştir.
It's all very fast changing and it is not easy to control. Changing the culture of the Organization and performance of individuals, detects needs and changing according to the level of satisfactory situations and business and service providers is the spiral of competition can more quickly in recent times. Wecan notice the health service examples through Turkey. Changing the size of a human being in the centre of knowledge, people think of the impact to the environment and the environment but rather will point us the starting point of the change. Mostly from the inside should be resolved due to the driving force of global developments, variability, economic constraints and regulations and information technologies does not mind development speed, powerful nation-state in the structure and services of the converter has started to create impact. With this perspective, The Ministry of Health and the crew should be aware of the importance of the public health care and new possibilities. In this research, the change management and reform activities of the Turkish Repubic of Secretary or Health after 2002 by the AKP (Justice and Development Party) and the Secretary politics which affect people who live in Ağrı province with the dimensions of development level, geographical location and facilities were examined.