DSpace@İnönü

Türkiye'de yükseköğretimde müzik eğitimi yürütülen kurumların durumu ve değerlendirmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kabataş, Mustafa
dc.date.accessioned 2017-01-02T07:52:02Z
dc.date.available 2017-01-02T07:52:02Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Kabataş, M. (2014). Türkiye'de yükseköğretimde müzik eğitimi yürütülen kurumların durumu ve değerlendirmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-415 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/5822
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-415 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de yükseköğretimde müzik eğitimi yürütülen kurumların mevcut durumlarının belirlenip, değerlendirmesini yapmak, Türkiye'de müzik eğitimi veren kurumlar hakkında bir bakış açısı ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma evrenini, Türkiye' de Yüksek Öğretimde Müzik Eğitimi yürütülen tüm kurumların, Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalları, Güzel Sanatlar Fakülteleri ve Konservatuarlar olmak üzere toplamda 72 farklı üniversitedeki 98 fakülte, örneklemini ise bu kurumlar içinden Amaçlı Örnekleme Yöntemi (PURPOSİVE SAMPLİNG) ile seçilen 12 üniversite oluşturmaktadır. Araştırmada öncelikle evrenin tamamına yönelik veriler toplanmış ve ham veri olarak tablolar halinde gösterilmiştir. Evrenin tamamına ait verilerin toplanmasındaki amaçlı örnekleme yöntemi ile çalışmaya konu edilecek olan üniversitelerin tespit edilebilmesi içindir. Daha sonra ise örneklemde yer alan 12 üniversitedeki Program Çeşitlilikleri (farklılıkları), Ders Sayıları, Öğretim elemanı unvanları, Öğretim elemanı sayıları, bölümlerin fiziki Koşulları, Öğrenci Değişim Programları ve öğrenci kontenjanları olmak üzere toplam 7 kategoride sınıflandırılarak analiz edilmiştir. Elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemi, genel tarama yöntemi, kaynak tarama yöntemi, doküman inceleme ve tarihsel inceleme yöntemleri kullanılarak tablolar aracılığı ile gösterilmiş ve her bir madde üniversitelerin kendi aralarında karşılaştırmaları yapılarak değerlendirilmiş ve ideal olanlar ile eksiklikleri bulunanlar tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar değerlendirilerek yorumlanmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study, conducted in Turkey in higher music education institutions determined the current situation, make an assessment, music education institutions in Turkey about to reveal perspective. The study population in Turkey in Higher Education Music Education conducted all institutions, Faculty of Education and Music Education Department of the Faculty of Fine Arts and Conservatories including a total of 72 different university's 98 faculties and the sample for these institutions Purposeful Sampling (PURPOSİV A SAMPLING) selected by constitute 12 universities. In the study, data was collected primarily for the whole universe and raw data as shown in the tables. In the entire universe belongs to the collection of data to work with purposive sampling method which will be the subject of universities is to be determined. Later in the sample at 12 universities Program Types (differences), Course Number, Instructor names, number of teaching staff, department of physical Conditions, Student Exchange Programs and quotas totaling seven categories classified were analyzed. The resulting data, descriptive analysis, general screening method, resource screening method, document review and historical research methods using the tables shown through and each substance of the universities themselves comparisons evaluated by, and ideally with the deficiencies found have been identified. Evaluating the results obtained from this study were interpreted and various suggestions have been made. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yüksek Öğretim tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Müzik tr_TR
dc.subject Müzik Eğitimi tr_TR
dc.subject Yüksek Öğretimde Müzik Eğitimi tr_TR
dc.subject Higher Education tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.subject Music tr_TR
dc.subject Music Education tr_TR
dc.subject Music Education in Higher Education tr_TR
dc.title Türkiye'de yükseköğretimde müzik eğitimi yürütülen kurumların durumu ve değerlendirmesi tr_TR
dc.title.alternative Turkey in higher education institutions within the state of music education and assessment tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR58936 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 415 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster