DSpace@İnönü

Türkiye ve abd'de ilkokul 4. sınıf matematik dersi öğretim programında kullanılan alternatif değerlendirme yöntemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Adıyaman ve Pittsburgh örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demir, Mehmet
dc.date.accessioned 2017-01-26T11:29:22Z
dc.date.available 2017-01-26T11:29:22Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Demir, M. (2015). Türkiye ve abd'de ilkokul 4. sınıf matematik dersi öğretim programında kullanılan alternatif değerlendirme yöntemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Adıyaman ve Pittsburgh örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-292 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/6025
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-292 ss. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4.sınıf matematik derslerinde kullanılan alternatif değerlendirme yöntemlerinin uygulanabilirlik düzeyini inceleyerek ilkokul programlarında bu değerlendirme boyutunun daha etkili bir biçimde uygulanmasını sağlayabilmek için yapılandırmacı yaklaşıma dayalı ilkokul programlarının uygulandığı ülkelerden biri olan ABD'nin alternatif değerlendirme uygulamalarının Türkiye ile karşılaştırmalı olarak analiz etmek ve buna bağlı olarak yeni bir alternatif değerlendirme önerisi oluşturmaktır. Türkiye ve ABD'de ilkokul 4. sınıf matematik dersi öğretim programında kullanılan alternatif değerlendirme yöntemlerinin karşılaştırmalı olarak incelemek için Durum çalışması (Case Study) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu örneklem tekniğine göre altı ilkokul ve 12 ögretmen Adıyaman, Türkiye'den; dört okul ve 12 öğretmen Pittsburgh, ABD'den seçilmiştır. Veri toplama aracı olarak döküman incelemesi, yarı-yapılandırılmış gözlem ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilerek tema, alt tema ve kod seklinde tablolaştırılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, matematik dersinde kullanılan temel kaynaklar ve bu kaynaklarda yöntemlerin yer alma sıklığı, bu yöntemlerin uygulanmasına yönelik başvurulan bilgi alma kaynaklarının benzer olduğu; ABD'de görev yapan öğretmenlerin sınıflarında bu yöntemleri kullanmalarına karşın Türkiye'deki öğretmenlerin sınıfta bu yöntemleri kullanmadıkları; her iki ülkede de yöntemlerin uygulanmasını engelleyen belli başlı faktörler olarak sınav sistemine dayalı test baskısı, zaman, yöntemlerin çok olması sonucuna ulaşılmıştır. Verilerin karşılaştırılması sonucunda Türkiye için uygulanabilir yeni bir alternatif değerlendirme yöntemi olarak Proje Tabanlı Performans Görevi önerilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract This study investigates the applicability of alternative assessment methods used in 4th grade mathematics courses in order to implement these methods more effectively in elementary schools. To this end, the applications of alternative assessment methods in the U.S., as one of the countries that implement elementary curricula effectively, has been subjected to a comparative analysis with Turkey and accordingly, suggestions for changes in Turkey's mathematics curriculum will be presented. This case study was designed to examine the alternative assessment methods used in Turkey and U.S. elementary 4th grade mathematics curriculum comparatively. Oriented sampling was used to determine the sample of this study: six elementary school and 12 teachers in Adiyaman in the southeast region of Turkey and four elementary schools and 12 teachers in Pittsburgh in US. Qualitative data was collected through document examining, semi-structured observation and semi-structured interviews; was analyzed according to content analysis; and was group according to the themes, subthemes and code. The document examination indicated a similarity in the foundational resources used in mathematics curricula and the frequency of information referenced and methods implemented. On the other hand, findings for the classroom observations revealed a difference in assessment: teachers instructing in the United States applied the alternative assessment methods in their classrooms while teachers instructing in Turkey did not apply the alternative assessment methods in theirs. Data from the teacher interviews disclosed the following factors preventing the application of alternative methods as time, the availability of other methods, and the enormous pressure to teach to the test. As a result of the comparison of the data, this study recommends Project Based Performance Task as an applicable proposal for Turkey. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İlkokul tr_TR
dc.subject Matematik Dersi Öğretim Programı tr_TR
dc.subject Alternatif Değerlendirme tr_TR
dc.subject Karşılaştırma tr_TR
dc.subject Primary School tr_TR
dc.subject Mathematics Curriculum tr_TR
dc.title Türkiye ve abd'de ilkokul 4. sınıf matematik dersi öğretim programında kullanılan alternatif değerlendirme yöntemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Adıyaman ve Pittsburgh örneği) tr_TR
dc.title.alternative Comparative investigation of alternative assessment methods used in Turkey and U.S elementary 4th grade mathematics curriculum (sampling of Adiyaman and Pittsburgh) tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 292 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster