DSpace Repository

Öğrencilerin kişilik ve benlik boyutlarının müzik tercihlerine etkisinin incelenmesi (Sivas örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Kaçmaz, Derya
dc.date.accessioned 2017-03-06T12:36:30Z
dc.date.available 2017-03-06T12:36:30Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Kaçmaz, D. (2016). Öğrencilerin kişilik ve benlik boyutlarının müzik tercihlerine etkisinin incelenmesi (Sivas örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-98 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/6297
dc.description 24.07.2019 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, kişilik ve benlik boyutlarının öğrencilerin müzik tercihlerine etkilerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma evrenini üniversite öğrencileri, örneklemini Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde okuyan toplam 452 4. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; Beş Faktörlü Kişilik Envanteri, Benlik Kurgusu Ölçeği ve Kişisel Bilgi ve Müzik Tercih Formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için, SPSS 22. 0 paket programı kullanılmış; verilerin değerlendirilmesinde (Kolmogorov – Smirnov) varyans analizi, Tukey Testi, Kruskal – Wallis analizi kullanılmıştır. Benlik Kurgusu Ölçeğine ilişkin benlik toplam puanı, bağlaşık benlik puanı ve bağımsız benlik puanları karşılaştırılırken iki yönlü varyans analizi ve Bonferroni Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, deneyime açıklık kişilik boyutu, arabesk ve pop müzik dışında bütün türlerde anlamlı farklılık göstermiştir. Dışadönüklük boyutu ise sadece Pop müzikte anlamlı bir fark göstermiştir. Bağımsız benlik boyutu sadece klasik batı müziği ve jazz – blues müzik türünde anlamlı farklılık göstermiştir. Bu verilerden hareketle, kişilik ve benlik boyutlarının öğrencilerin tercih ettikleri müzik türlerine etkilerinin olduğu söylenebilir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Aim of the research is analyzing effects of personality and self aspects on music preferences of students. The target population is 452 4th grade students' educated at Cumhuriyet University Training Faculty. Data collection tools are; Five Factor Inventory, Self – Construal Scale and music preference questionnaire. SPSS 22.0 packaged software used to analyze data by (Kolmogorov – Smirnov) analysis of variance, Tucey's test, Kruskall Wallis analyse, while comparing self aspects two way anova and Bonferroni Test. As a result of the research, openness aspect related to all music type except arabesk and pop music. Extraversion aspect just related with pop music. Independent self aspect just related to classical music and jazz – blues music. Consequently, we can state that; aspects of personality and self effects the music preferences of students. There are several suggestions in parallel with the results that gained from the research. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Müzik tercihleri tr_TR
dc.subject Kişilik tr_TR
dc.subject Benlik tr_TR
dc.subject Müziğin sosyal psikolojisi tr_TR
dc.subject Music preference tr_TR
dc.subject Personality tr_TR
dc.subject Self tr_TR
dc.subject Social psychology of music tr_TR
dc.title Öğrencilerin kişilik ve benlik boyutlarının müzik tercihlerine etkisinin incelenmesi (Sivas örneği) tr_TR
dc.title.alternative Analyzing effect of personality and self aspects on music preferences of students (Sivas sample) tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR114357 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 98 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record