DSpace Repository

Toplam kalite yönetimi uygulamalarının çalışanların iş tatminine etkisi üzerine bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Açan, Halil İbrahim
dc.date.accessioned 2017-03-21T07:04:25Z
dc.date.available 2017-03-21T07:04:25Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Açan, H. İ. (2016). Toplam kalite yönetimi uygulamalarının çalışanların iş tatminine etkisi üzerine bir uygulama. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1-131 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/6433
dc.description İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1-131 ss. tr_TR
dc.description.abstract Kalite yönetim süreci muayene ile başlamış, kalite kontrol ve kalite güvence olarak gelişmiş, 1980'li yıllardan itibaren toplam kalite yönetimi olarak üretimde geniş yer almaya başlamıştır. Toplam kalite yönetiminin temelinde; insan düşüncesine saygı, güven, sürekli değişim ve gelişme anlayışı vardır. Toplam kalite yönetimini bir yönetim tekniğinden ziyade bir yönetim felsefesi olarak kabul eden işletmeler, müşteri memnuniyetinde ve tercihindeki değişmeleri zamanında fark ederek daha başarılı olmaktadırlar. Yoğun rekabet ortamında kalitenin yaratılması, geliştirilmesi ve sürekliliğinin sağlanması ancak yüksek iş tatminine sahip çalışanlarla başarılabilmektedir. İşletmeler hedeflerine ulaşabilmek için müşteri tatminini göz önünde bulundurmanın yanı sıra, çalışanların iş tatminini de sağlamak için bir takım tedbirler almak zorundadır. Bu zorunluluğun bir gereği olarak toplam kalite yönetimi uygulamaları, işletmeler tarafından çok iyi anlaşılmalı ve profesyonelce uygulanmalıdır. Ayrıca; işletme yönetimince, çalışanların iş tatminini etkileyen faktörler belirlenerek olumsuz koşullar olumluya çevrilmelidir. tr_TR
dc.description.abstract Started with the quality management process inspection, quality control and quality assurance as advanced, since the 1980s, total quality management in production began to take place. On the basis of total quality management; people thought of respect, trust, has a sense of continuous change and improvement. Total quality management as a management technique rather than accepting a management philosophy of enterprises, customer satisfaction and tercihindeki became aware in time changes the more successful. The creation of quality in an intensive competition environment, the development and provision of continuity but highly motivated employees başarılabilmektedir. Businesses in order to achieve their goals in addition to consider customer satisfaction, employee job satisfaction also has to take a number of measures to provide. This is imperative as a requirement of total quality management applications, businesses are by far the best to be ascertained and implemented professionally. In addition; Business Administration, employee job satisfaction factors must be determined and positive once adverse conditions. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kalite tr_TR
dc.subject Toplam Kalite tr_TR
dc.subject Toplam Kalite Yönetim tr_TR
dc.subject İş Tatmini tr_TR
dc.subject Quality tr_TR
dc.subject Total Quality tr_TR
dc.subject Total Quality Management tr_TR
dc.subject Job Satisfaction tr_TR
dc.title Toplam kalite yönetimi uygulamalarının çalışanların iş tatminine etkisi üzerine bir uygulama tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 131 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record