DSpace@İnönü

Sinema ve sosyal medya: Reklam aracı olarak sosyal medya kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kuruca, Yasemin
dc.date.accessioned 2017-03-23T12:54:35Z
dc.date.available 2017-03-23T12:54:35Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Kuruca, Y. (2015). Sinema ve sosyal medya: Reklam aracı olarak sosyal medya kullanımı. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 1-175 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/6463
dc.description 23.07.2018 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Gelişen ve ilerleyen teknoloji reklam ortamlarını da değiştirmiştir. Sinema endüstrisi de, insan hayatının her alanında yer alan sosyal medyayı film reklamı aracı olarak kullanmaktadır. Yapımcılar, bir film vizyona girmeden önce, sosyal ağlarda filmlerin fragmanlarını, kliplerini, film müziklerini ve set fotoğrafların paylaşarak filmin hem popülerliğini hem de izlenme oranlarını arttırmayı hedeflemektedirler. Bir filmin Facebook'ta beğenilme, YouTube'da izlenme, Twitter'da Trend Topic olma oranları, filmlerin aldıkları yıldızlardan daha önemli hale gelmiştir. Dünya sinemasının reklam aracı olarak uzun bir süredir kullandıkları sosyal medya, Türkiye'nin sinema sektöründe de kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada sinema filmlerinin kullandıkları reklam araçları ve sosyal ağların bu araçlar içerisindeki yeri literatür taramasıyla elde edilen teorik bilgiler doğrultusunda ortaya konularak, sinema filmlerinin sosyal ağları kullanım pratikleri incelenmiştir. Bir filmi izlemeden önce ve izledikten sonra sosyal medyayı kullanan Facebook kullanıcılarının tutum, davranış ve farkındalığını ölçen bir anket yapılarak, hem yapımcılar hem de izleyiciler açısından sinema filmlerinin reklam aracı olarak sosyal medyayı kullanmalarının avantajları ve dezavantajları sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Developing and progressing technology has changed in the advertising environment. Movie industry uses social media in every area of our lives as an advertising tool. Producers, aim to increase both popularity and rating of movie, sharing of movie trailers, video clips, soundtracks and the behind scenes images before a movie is released. Total like get on Facebook, rating on YouTube, being Trend Topic on Twitter of a movie has become more important than the stars of a movie. Social networks, which are used by the world cinema as an effective tool for a long time, have also been used in movie industry of Turkey. In this study, the practical use of social networking was investigated by films. Advertising tools used in movies and social networks that placed in these tools were evaluated in accordance with the theoretical knowledge obtained through literature. Before and after watching a movie, a questionnaire was applied to Facebook users. In this questionnaire; user attitudes, behavior and awareness was measured. In terms of both audience and producers, the advantages and disadvantages of using social media as a tool of advertising films were presented. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.title Sinema ve sosyal medya: Reklam aracı olarak sosyal medya kullanımı tr_TR
dc.title.alternative Cinema and social media: Use of social media as an advertising tool tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR45181 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 175 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster