DSpace Repository

Sekizinci sınıf öğrencilerinin tartışmacı metin yazma becerileri ile bu becerilere ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Gökçe, Bekir
dc.date.accessioned 2017-03-28T07:52:16Z
dc.date.available 2017-03-28T07:52:16Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Gökçe, B. (2016). Sekizinci sınıf öğrencilerinin tartışmacı metin yazma becerileri ile bu becerilere ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 1-179 ss. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/6529
dc.description 06.02.2020 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin tartışmacı metin yazma becerilerinin değerlendirilmesidir. Karma yönteme göre desenlenen araştırmanın evrenini, 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı'nda Rize ili Merkez ilçede 13 ortaokulun 8. sınıflarına kayıtlı öğrenciler oluşturmaktadır. Bu evrenden tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak 322 öğrenci örneklem olarak belirlenmiştir. Araştırmada öncelikle öğrencilerden Tartışmacı Metin Yazma Formu'ndaki konulardan birini seçerek bir metin yazmaları istenmiştir. Öğrenci metinleri "Tartışmacı Metin Yazma Analitik Dereceli Puanlama Anahtarı" ve "Tartışmacı Anlatımda Tutarlılığı Dereceli Puanlama Anahtarı" kullanılarak puanlanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 23.0 paket programından yararlanılarak betimsel istatistik, t-testi, ANOVA ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Bu aşamanın ardından öğrenci ve öğretmenlerle tartışmacı metin yazmaya ilişkin görüşmeler yapılarak ulaşılan verilerin yorumlanmasında içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin tartışmacı metin yazma başarısının "orta" düzeyde, metin tutarlılığının ise "tutarsız" düzeyde olduğu anlaşılmıştır. Öğrencilerin tartışmacı metin yazma başarı puanları ile tartışmacı metinlerinde tutarlılık puanları arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin tartışmacı metin yazmada "iddia" ve "sonuç" birimlerini oluşturmada başarılı; "veri" birimini oluşturmada ise başarısız oldukları belirlenmiştir. Öğrenciler, tartışmacı metinlerinde düşünceyi geliştirme yollarından en fazla "örnekleme" ve "açıklama"yı; en az ise "tanık gösterme" ve "sayısal verilerden yararlanma"yı kullanmıştır. Araştırmada, katılımcıların tartışmacı metin yazma başarılarında cinsiyet, anne ve baba öğenim durumu, ailenin aylık geliri ve evlerinde kitaplık olma durumlarına göre anlamlı farklılık olduğuna yönelik bulgular elde edilmiştir. Öğrencilerin tartışmacı metin yazmaya yönelik olumlu bakış açısına sahip oldukları ancak metin üretmede çeşitli zorluklar yaşadıkları anlaşılmıştır. Öğretmenlerin de tartışmacı metin yapısını yeterli derecede bilmedikleri belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to evaluate the ability of the eighth grade students to write argumentative texts. The research population is designed according to the mixed model, and formed by the students enrolled in the 8th grade of 13 middle schools in the district center of Rize province in 2013-2014 Academic Year. 322 students from this population were sampled using stratified sampling method. In the research, students were first asked to write a text by selecting one of the topics in the Argumentative Text Writing Form. Student texts were graded using "Analytical Scale for Argumentative Text Writing" and "Consistency Scale for Argumentative Text Writing." Descriptive statistics, t-test, ANOVA, and one-way analysis of variance were used in the analysis of the obtained data by using SPSS 23.0 package software. Following this step, content analysis was used to interpret the data obtained by interviewing students and teachers about writing argumentative texts. According to research findings, it is understood that the students' success in writing the argumentative texts is at "medium" level, and the text consistency is at "inconsistent" level. It was found that there is a significant correlation between students' analytical and consistency scores of these argumentative texts. It was also found that students were successful in "argumentation" and "conclusion", while they were unsuccessful in forming the "data". Students are most likely to use "sampling" and "explaining" most, and "evidencing" and "using quantitative data" least, in developing their ideas through their texts. In the study, the participants were found to have a significant difference in the achievement of writing argumentative texts according to their gender, maternal and paternal educational background, monthly income of the family, and the presence of a library in their homes. It has been understood that students have a positive attitude towards writing argumentative texts, but have experienced various difficulties in producing texts. It has been also determined that the teachers do not know the structure of the argumentative texts adequately either. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Yazma becerisi tr_TR
dc.subject Metin tr_TR
dc.subject Tartışmacı metin tr_TR
dc.subject Tutarlılık tr_TR
dc.subject Writing skill tr_TR
dc.subject Text tr_TR
dc.subject Argumentative text tr_TR
dc.subject Coherence tr_TR
dc.title Sekizinci sınıf öğrencilerinin tartışmacı metin yazma becerileri ile bu becerilere ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşleri tr_TR
dc.title.alternative The skills of 8 grade students about argumentative text writing and the views of students and teachers related to these skills tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.contributor.authorID TR35181 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 179 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record