DSpace@İnönü

Okulun çevre unsuru olarak sosyal medyaya ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahin, Münir
dc.date.accessioned 2017-10-31T07:51:00Z
dc.date.available 2017-10-31T07:51:00Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Şahin, M. (2017). Okulun çevre unsuru olarak sosyal medyaya ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/7804
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Bir Okulun Çevre Unsuru Olarak Sosyal Medyaya İlişkin Yönetici, Öğretmen ve Veli Görüşlerini değerlendirmektir. Bu araştırma, bir okulun çevre unsuru olarak sosyal medyaya ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşlerini belirlemeyi amaçladığından nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) desenine uygun olarak yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda bireylerin deneyimleri ve anlayışlarına ilişkin derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Malatya il merkezindeki kamu ve özel ortaokul ve lise düzeyindeki okullarda çalışan 26 yönetici, 45 öğretmen ve 29 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Katılımcılar maksimum çeşitliliğe dayalı ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Çalışma için veriler katılımcı tanımlayıcı soruların da yer aldığı yöneticiler için 13, öğretmenler için 12, öğrenci velileri için 11 açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Görüşme sorularını belirlemek amacıyla literatür taraması yapılmış, uzman görüşleri alınmış ve bir pilot uygulama yapılarak formlara nihai şekilleri verilmiştir. Görüşmeler için gerekli izinler alındıktan sonra gönüllülük esasına ve katılımcı belirleme ölçütlerine göre belirlenen katılımcılar ile görüşmeler ses kayıt cihazı ile kaydedilerek görüşmeci tarafından yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen kayıtlar araştırmacı, yüksek lisans düzeyinde eğitimi olan 1 sosyolog ve 4 üniversite öğrencisi tarafından bir aylık bir zamanda çözümlenerek yazılı metin dosyasına dönüştürülmüştür. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiş ve katılımcı görüşlerini somutlaştırma amacıyla katılımcı kod ve oranlarının frekans ve yüzdeler şeklinde gösterildiği tablolar oluşturulmuş ve yorumlanmıştır. Katılımcıların görüşlerinden doğrudan alıntılar yapılarak katılımcı görüşleri ile tablolarda özetlenen bilgiler desteklenmiştir. Araştırmanın sonucunda, sosyal medyaya ilişkin olarak okul yöneticileri, öğretmenler ve veliler çoğunlukla benzer görüşler belirtmişlerdir. Sosyal medyanın öğrenciler tarafından kullanım amacının "iletişim, bilgilendirme, sosyalleşme ve eğlence" olduğu katılımcı görüşleri ile ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to evaluate the Opinions of School Administrators, Teachers and Parents about the Social Media as a Part of School Environment. As this study aims to identify the opinions of school administrators, teachers and parents about the social media as a component of a school, phenomenological research design among the qualitative research designs was used. In accordance with this goal, about the experience and understanding of the participants a depth interview was done. The participants of the study were composed of 26 school administrators and 45 teachers working in public or private secondary or highs schools in the province of Malatya and 29 parents who have at least one student in one of these schools. Participants to this study were identified with maximum variation and criterion sampling method. The data for the study were collected with semi-structured interview form in which there were questions to identify the participants in addition to open ended 13 questions for the school administrators, 12 questions for the teachers, and 11 questions for the parents. To determine the interview questions, the literature about the topic were reviewed, experts' opinions about the topic were taken and a pilot application was done to determine the final interview form. After taking the necessary permissions for the interviews, participants who were determined in accordance with willingness and criterion to identify the participants were interviewed by the researcher himself and all the interviews were recorded. The researcher, a sociologist with MA degree and four undergraduate university students spent five weeks to transform recorded voice documents to written text documents. Content analysis method was used during the analyses of the data and the tables in which themes and categories were given with frequencies and percentages to make the analyses more tangible were formed and interpreted. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Ana-baba tutumu tr_TR
dc.subject Parents attitude tr_TR
dc.subject Lise öğretmenleri tr_TR
dc.subject High schools teachers tr_TR
dc.subject Okul yöneticileri tr_TR
dc.subject School administrators tr_TR
dc.subject Öğretmen-veli işbirliği tr_TR
dc.subject Teacher-parent cooperation tr_TR
dc.subject Öğretmenler tr_TR
dc.subject Teachers tr_TR
dc.title Okulun çevre unsuru olarak sosyal medyaya ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Opinions of school administrators, teachers and parents about social media as a part of school environment tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 309 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster