DSpace@İnönü

Ergenlerde internet bağımlılığı, akademik güdülenme, akademik erteleme ve okula bağlanma arasındaki ilişkiler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demir, Yasin
dc.date.accessioned 2018-06-18T08:52:30Z
dc.date.available 2018-06-18T08:52:30Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Demir, Y. (2017). Ergenlerde internet bağımlılığı, akademik güdülenme, akademik erteleme ve okula bağlanma arasındaki ilişkiler. İnönü Üniversitesi.Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/8723
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı ergenlerde internet bağımlılığı, akademik güdülenme, akademik erteleme ve okula bağlanma arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Bu genel amaç doğrultusunda internet bağımlılığı, akademik güdülenme, akademik erteleme ve okula bağlanma arasındaki ilişkileri inceleyen hipotezler yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Araştırmanın evrenini, Elazığ il merkezinde resmi liselerde öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 689 (383 kız, 306 erkek) ergen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Young İnternet Bağımlılığı Testi- Kısa Formu, Akademik Güdülenme Ölçeği, Akademik Erteleme Ölçeği ile Çocuk ve Ergenler İçin Okula Bağlanma Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada önerilen hipotetik model test edilmeden önce her bir gizil değişkenin yapısal modellerde kullanılabilecek yeterlikte olup olmadığı incelenmiştir. Bu bağlamda her bir gizil değişkene ait yapılar, ölçüm modelleri ile test edilmiştir. Ölçüm modelleri Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ile test edilmiştir. DFA sonucunda ölçüm modellerinin kabul edilebilir uyum değerlerine sahip olduğu görülmüştür. Sonrasında ise önerilen hipotetik model test edilmiştir. Analiz sonucunda hipotetik modele ait bütün yolların istatistiksel olarak anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Önerilen hipotetik modele ilişkin uyum indeksleri kabul edilebilir değerlere sahiptir (χ2= 498.551, sd= 164, χ2/sd= 3.040, GFI= .93, AGFI= .91, IFI= .93, TLI (NNFI)= .91, CFI= .93, SRMR= .050 ve RMSEA = .054). Bu bulgular, önerilen hipotetik modelin araştırma verileriyle kabul edilebilir uyuma sahip olduğunu göstermektedir. Araştırmanın sonuçları bir bütün olarak değerlendirildiğinde; internet bağımlılığının akademik güdülenmeyi negatif yönde, akademik ertelemeyi ise pozitif yönde etkilediği saptanmıştır. Akademik güdülenmenin akademik ertelemeyi negatif yönde; okula bağlanmayı ise pozitif yönde etkilediği anlaşılmıştır. Akademik ertelemenin, okula bağlanmayı negatif yönde etkilediği belirlenmiştir. Son olarak ergenlerde internet bağımlılığının okula bağlanmayı dolaylı olarak negatif yönde etkilediği saptanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to examine the relationship among adolescents' among internet addiction, academic motivation, academic procrastination, and school attachment levels. In line with this general objective, hypotheses that test the relationship among internet addiction, academic motivation, academic procrastination, and school attachment have been tested with structural equation modeling. The universe of the research is composed of the students who are studying in the official high schools in Elazig province center. The sample of the research 689 (383 female, 306 male) adolescents were selected by stratified sampling method. Young Internet Addiction Test- Short Form, Academic Motivation Scale, Academic Procrastination Scale and School Attachment Scale for Children and Adolescents were used as data collection tools in the research. Before the proposed hypothetical model was tested, each latent variable was tested with measurement models to determine if it could be used in structural models. In this context, structures related to latent variables have been tested with measurement models. The measurement models were tested with Confirmatory Factor Analysis (CFA). It has been found that the measurement models in the CFA result have acceptable adaptability values. Then the proposed hypothetical model was tested. As a result of the analysis, all pathways of the hypothetical model were found to be statistically significant. The fit indices for the proposed hypothetical model have acceptable values (χ2 = 498.551, df = 164, χ2 / df = 3.040, GFI = .93, AGFI = .91, IFI = .93, TLI (NNFI) .93, SRMR = .050 and RMSEA = .054). These findings show that the proposed hypothetical model has acceptable adaptation with research data. When the results of the research are evaluated as a whole; internet addiction affects academic motivation in the negative direction. On the other hand, it affects the academic procrastination in the positive direction. Academic motivation affects academic procrastination in the negative direction. On the other hand it affects the school attachment in the positive direction. Academic procrastination affects school attachment in the negative direction. Finally, internet addiction is indirectly affecting the school attachment and on the negative direction. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.title Ergenlerde internet bağımlılığı, akademik güdülenme, akademik erteleme ve okula bağlanma arasındaki ilişkiler tr_TR
dc.title.alternative Relationships among internet addiction, academic motivation, academic procrastination, and school attachment in adolescents tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 168 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster