Bu araştırmanın amacı, çocukların manevi gelişimlerinin ve Allah tasavvurlarının gelişiminin incelenmesi ve ebeveynlerin çocuklarını dini ve manevi açıdan beslemek için ihtiyaç duydukları tavsiyeleri ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda Donald Ratcliff ve eşi Brenda Ratcliff'in kaleme aldıkları "ChildFaith: Experiencing God and Spiritual Growth with Your Children" adlı eser incelenmiştir. Araştırma, giriş bölümüyle birlikte üç bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında araştırmanın problemi, konusu, önemi, yöntemi, kapsam ve sınırlılıkları açıklanmıştır. Sonraki bölümde araştırmanın kavramsal çerçevesi oluşturulmuştur. Araştırmada sıkça kullanılan maneviyat, manevi gelişim ve Allah tasavvuru kavramları bu bölümde açıklanmıştır. Üçüncü bölümde söz konusu kitap hakkında genel bir bilgilendirmeden sonra kitap, belirlenen kriterler açısından incelenmiştir. İncelemenin sonucunda, çocuklarına din ve maneviyat eğitimi vermek isteyen ebeveynlere yönelik birtakım tavsiyelere ulaşılmıştır. Bu tavsiyeler kitapta olduğu gibi araştırmada da detaylandırılmıştır. Sonuç kısmında, incelenen kitabın çocukların dini manevi gelişimlerine ve Allah tasavvurlarına getirdiği bakış açılarına yer verilmiştir. Son olarak, bu kısımda, kitaptaki tavsiyelere dayanarak Müslüman ebeveynlere çocuk din eğitimi konusunda önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this research is to examine the spiritual development of children and the development of their conception of God, and to reveal the advice that parents need to nourish their children religiously and spiritually. For this purpose, "ChildFaith: Experiencing God and Spiritual Growth with Your Children" written by Donald Ratcliff and his wife Brenda Ratcliff is examined. The research consists of three parts with an introduction. In the introduction, the problem, subject, importance, method, scope and limitations of the research are explained. In the next part, the conceptual framework of the research is established. The concepts of spirituality, spiritual development and the conception of Allah, which are frequently used in research, are explained in this part. In the third part, after a general information about the book in question, the book is examined in terms of the determined criteria. As a result of the study, a number of recommendations were found for parents who want to teach their children religion and spirituality. These recommendations are detailed in the research as well as in the book. In the conclusion part, the perspectives of the book examined on the religious spiritual development of children and their conceptions of Allah are included. Finally, in this part, based on the recommendations in the book, recommendations are made to Muslim parents on child religious education.