DSpace Repository

Okulöncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı gösterdikleri tutumların çocukların fen süreçlerini kullanmalarına etkisinin incelenmesi (Ankara-Malatya illeri örnekleri)

Show simple item record

dc.contributor.author PEPELE ÜNAL, MERVE
dc.date.accessioned 2024-01-03T12:27:20Z
dc.date.available 2024-01-03T12:27:20Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation PEPELE ÜNAL, M.(2006). Okulöncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı gösterdikleri tutumların çocukların fen süreçlerini kullanmalarına etkisinin incelenmesi (Ankara-Malatya illeri örnekleri). İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı / Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/87727
dc.description.abstract Bu araştırma okulöncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı tutumlarının çocukların fen (bilimsel) süreçlerini kullanmalarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu, Ankara ilinde çalışan 59, Malatya ilinde çalışan 85 olmak üzere 144 öğretmen ile bu öğretmenlerin eğitim verdiği 1440 çocuk oluşturmuştur. Okulöncesi öğretmenlerin demografik bilgilerini belirleyen ?Öğretmen Kişisel Bilgi Formu?, fen eğitimine karşı tutumlarını ölçen ?Fen Eğitimine Karşı Tutum Ölçeği? ve çocukların bilimsel süreçlerini belirlemek amacıyla hazırlanan ?Fen Süreçleri Gözlem Formu? araştırmaya katılan okulöncesi öğretmenleri tarafından doldurulmuştur. Araştırmadan elde edilen veriler tek yönlü varyans analizi ANOVA, t testi ve çoklu doğrusal regresyon (Multiple Linear Regression) istatistiksel analizleri ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçları şöyle özetlenebilir: Okulöncesi öğretmenlerinin öğrenim düzeyleri, hizmet süreleri, hizmet içi eğitim alma durumları ve çalıştıkları iller ile fen eğitimine karşı tutumları arasında anlamlı bir ilişki olduğu bulunurken, öğretmenlerin çalıştıkları kurumlar ile fen eğitimine karşı tutumları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Yüksek lisans ve lisans mezunu olan öğretmenlerin fen eğitimine karşı daha olumlu tutum sergiledikleri, hizmet süresi 1-10 yıl arası olan öğretmenlerin, hizmet içi eğitim almış öğretmenlerin fen eğitimine karşı tutumlarının daha olumlu olduğu bulunmuştur. Okulöncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı tutumları ile çocukların bilimsel süreçleri kullanmaları arasında anlamlı bir ilişki belirlenmiştir. V Çocukların gözlem sürecine en fazla öğretmenin gelişimsel uygunluk boyutundaki tutumunun etkili olduğu, iletişim sürecine ilk elden fenin idaresi boyutundaki tutumun etkili olduğu, ölçme sürecine sınıf hazırlıkları boyutundaki tutumun etkili olduğu, tahminde bulunma sürecine ilk elden fenin idaresi boyutundaki tutumun etkili olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın bulguları, okulöncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı tutumlarının çocukların bilimsel süreçleri kullanmalarında etkili olduğunu ortaya koymaktadır. en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to investigate the influence of preschool teacher?s attitudes towards science, on children?s scientific process. The sample of the research consists of 144 preschool teachers (of 59 works in Ankara city and of 85 works in Malatya city) and, 1440 children take courses from these teachers. ?Early Childhood Teachers?Attitudes towards Science Scale? which measure preschool teacher?s attitudes towards science and ?Science Process Observation Form? prepared to determine children?s scientific process was filled out by the participants. In order to evaluate data obtained from research One way ANOVA, t test and Multiple Linear Regression was conducted. Following are some of the key results of this study: A significant relationship found between preschool teachers? attitudes towards science and their education levels, service duration, in-service education and, cities they work. And it is found that there is no significant relationship between preschool teachers? attitudes towards science and institution they work. It is found that teachers graduated from master degree and bachelor?s degree, teachers whose service duration is between 1-10 years and teachers who took inservice education has more positive attitudes towards science. It is found that there is a meaningful relationship between preschool teachers? attitudes towards science and children?s usage of scientific processes. It is found that teachers? attitudes related to developmental appropriateness subscale are most effective at children?s observation process. Similarly it is found that teachers? attitudes related to managing hands-on science subscale are most VII effective at children?s communication process, teachers? attitudes related to classroom preparation subscale are most effective at children?s measurement process, and teachers? attitudes related to managing hands-on science subscale are most effective at children?s predicting process. The results of this study indicate those preschool teachers? attitudes towards science effect children?s usage of scientific processes. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı / Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Okulöncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı gösterdikleri tutumların çocukların fen süreçlerini kullanmalarına etkisinin incelenmesi (Ankara-Malatya illeri örnekleri) en_US
dc.title.alternative Investigation of the effects of early childhood teachers'attitudes towards science education on children's science process skills (Sample of Ankara and Malatya cities) en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record