DSpace Repository

Fen bilimleri dersinde beyin temelli öğrenme modelinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve motivasyonel kararlılığına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Gülden, Burak
dc.date.accessioned 2024-01-11T09:55:15Z
dc.date.available 2024-01-11T09:55:15Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Gülden, B. (2022). Fen bilimleri dersinde beyin temelli öğrenme modelinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve motivasyonel kararlılığına etkisi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/87765
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Temel Eğitim Ana Bilim Dalı / Sınıf Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Araştırmanın problemi "Fen Bilimleri dersinde beyin Temelli öğrenme modelinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerin akademik başarıları ve motivasyonel kararlılıkları üzerindeki etkileri nelerdir?" sorusudur. Araştırma nicel verilerin toplandığı öntest- sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen ile deney grup odaklı nitel verilerin toplandığı fenomenolojik yaklaşım şeklinde karma desen olarak kurgulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Sivas ili Zara ilçesinde bulunan bir devlet ilkokulunda öğrenim görmekte olan iki dördüncü sınıf şubesi oluşturmaktadır. Çalışma grubu, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemiyle belirlenerek deney ve kontrol gruplarına ayrılmıştır. Çalışma grubunu oluşturan deney grubu 30 kişi, kontrol grubu ise 34 kişidir. Nicel verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından Maddeyi Tanıyalım Başarı Testi (MTBT) ve Constantin ve Hojbota (2011) tarafından geliştirilen Motivasyonel Kararlılık Ölçeği (MKÖ) kullanılmıştır. Nitel veri için yarı yapılandırılmış görüşme formu soruları hazırlanmıştır. Covid 19 sürecinden dolayı uzaktan eğitim yoluyla ulaşılan 15 deney grubu öğrencisine bu sorular sorulmuştur. Nicel verilerin analizinde SPSS 22 istatistik paket programı kullanılmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiğinden parametrik testlerden faydalanılmıştır. Elde edilen normal dağılımlı verilerde öntest- sontest karşılaştırması yapabilen tekrar ölçümlü varyans analizi (split plot ANOVA) testi uygulanmıştır. Grupların ön testleri arasında anlamlı farklılıklar olup olmadığını test etmek için bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Nitel verilerde kodlara ve temalara ulaşmak için NVIVO istatistik paket programı kullanılmıştır. Sonuç olarak deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında akademik başarı ve motivasyonel kararlılık puanları açısından anlamlı farklılık oluşmamıştır. Cinsiyete göre de hem akademik başarı açısından hem de motivasyonel kararlılık açısından anlamlı farklılık oluşmamıştır. Deney grubunda yer alan öğrencilerin büyük çoğunluğu beyin temelli öğrenme hakkında olumlu görüş bildirmiştir. en_US
dc.description.abstract The problem of the research is the question "What are The Effects of Learning Based on Brain-Based Learning Model on The Academic Achievement and Motivational Determination of Primary School 4th Grade Students?. The study was designed as a mixed design in the form of a quasi-experimental design with a pretest-posttest control group in which quantitative data were collected, and a phenomenological approach in which qualitative data were collected with an experimental group focus. The study group of the research consists of two fourth grade branches studying in a public primary school in Zara district of Sivas province in the 2019-2020 academic year. The study group was determined by convenient sampling, one of the non-random sampling methods, and divided into experimental and control groups. The experimental group that constitutes the study group consists of 30 people, and the control group consists of 34 people. Substance Recognition Achievement Test (SRAT) and the Motivational Stability Scale (MSS) developed by Constantin and Hojbota (2011) were used by the researcher to collect quantitative data. Semi-structured interview form questions were prepared for qualitative data. These questions were asked to 15 experimental group students who were reached through distance education due to Covid 19. SPSS 22 statistical package program was used in the analysis of quantitative data. In the analysis of the data, parametric tests were used, taking into account the normal distribution of the data. Re-measurement analysis of variance (split plot ANOVA) test, which can make pre-test-post-test comparison, was applied to the normally distributed data. An independent sample t-test was used to test whether there were significant differences between the pretests of the groups. NVIVO statistical package program was used to reach codes and themes in qualitative data. As a result, although brain-based learning increased the academic achievement and motivational determination scores of the students according to the teaching method prescribed by the Ministry of National Education, it did not create a significant difference. There was no significant difference in terms of both academic achievement and motivational stability according to gender. The majority of the students in the experimental group reported positive opinions about brain-based learning. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Fen bilimleri dersi en_US
dc.subject Beyin temelli öğrenme modeli en_US
dc.title Fen bilimleri dersinde beyin temelli öğrenme modelinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve motivasyonel kararlılığına etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of brain based learning model on academic successes and motivational stability of primary school 4th grade students in science courses en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 146 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record