DSpace Repository

Geliştirilen STEM eğitim modülünün uygulanması sonucunda öğretmen adaylarının orantısal akıl yürütme değişimlerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Nacar, Sema
dc.date.accessioned 2024-01-11T09:59:14Z
dc.date.available 2024-01-11T09:59:14Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Nacar, S. (2022). Geliştirilen STEM eğitim modülünün uygulanması sonucunda öğretmen adaylarının orantısal akıl yürütme değişimlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/87766
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı / Matematik Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, mühendislik tasarım süreci temelli geliştirilen STEM eğitim modülünün öğretmen adaylarının orantısal durumları çözme stratejilerine, orantı konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine ve orantı konusundaki pedagojik alan bilgilerinin gelişimine etkisini incelemektir. Araştırmanın deseni, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak belirlenmiştir. Çalışmada güncel bir olgu olan, MTS temelli geliştirilmiş bir STEM öğretim modülünün, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının orantısal durumları çözme stratejilerine, orantı konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarının giderilmesine ve orantı konusundaki pedagojik alan bilgilerinin gelişimine etkisini derinlemesine incelemek için birden fazla veri kaynağından bilgiler elde edilmiş ve analiz edilerek sonuca varılmıştır. Çalışma modül geliştirme ve modül uygulama olmak üzere iki aşamadan oluşmaktadır. Verileri toplamak için kullanılan yöntemler; yarı yapılandırılmış değerlendirme formları, mühendislik not defteri, video kayıtları, grup içi ses kayıtları, gözlem, ders planları ve anlatımları, odak grup görüşmesidir. Araştırma sonucunda Mühendislik Tasarım Süreci temelli geliştirilen STEM eğitim modülünün ilköğretim matematik öğretmen adaylarının orantısal durumları çözme stratejilerinin gelişimine, orantı konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine ve orantı konusundaki pedagojik alan bilgilerinin gelişimine katkı sağladığı tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to examine the effects of the STEM education module, which was developed based on the engineering design process, on the pre-service teachers' strategies for solving proportional situations, overcoming their misconceptions about proportionality and on the development of their pedagogical content knowledge about proportionality. The design of the research was determined as a case study, one of the qualitative research methods. In the study, information was obtained from more than one data source and analyzed in order to examine the effects of an MTS-based STEM teaching module, which is a current phenomenon, on the strategies of solving proportional situations of primary school mathematics teacher candidates, overcoming their misconceptions about proportionality, and on the development of pedagogical content knowledge about proportionality. conclusion was reached. The study consists of two stages: module development and module implementation. Methods used to collect data; semi-structured assessment forms, engineering notebook, video recordings, in-group audio recordings, observation, lesson plans and lectures, focus group interview. As a result of the research, it was determined that the STEM education module, which was developed based on the Engineering Design Process, contributed to the development of primary school mathematics teacher candidates' strategies to solve proportional situations, to eliminate the misconceptions about proportionality and to the development of their pedagogical content knowledge about proportionality. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject STEM eğitim modülü en_US
dc.subject öğretmen adayları en_US
dc.subject orantısal akıl yürütme en_US
dc.title Geliştirilen STEM eğitim modülünün uygulanması sonucunda öğretmen adaylarının orantısal akıl yürütme değişimlerinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative Investigation of proportional reasoning changes of teacher candidates as a result of application of the developed STEM education module en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 291 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record