DSpace Repository

Endüstriyel pazarlarda üretici firmaların aldıkları hizmete yönelik kalite algısı ve hizmet kalitesinin güven ve memnuniyet açısından değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Halifeoğlu, Melike
dc.date.accessioned 2024-03-06T06:19:15Z
dc.date.available 2024-03-06T06:19:15Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Halifeoğlu, M. (2022). Endüstriyel pazarlarda üretici firmaların aldıkları hizmete yönelik kalite algısı ve hizmet kalitesinin güven ve memnuniyet açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmış Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/87981
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada endüstriyel pazarlarda alıcı ve satıcı ilişkileri, üretici işletme ve tedarikçi işletme bağlamında ele alınmıştır. Araştırmada tedarikçi işletmelerin hizmet kalitesinin üretici işletmelerin genel hizmet kalite algısına etkisi; üretici işletmelerin genel hizmet kalite algısının tedarikçilere güven ve memnuniyete etkisi ve tedarikçi işletmelere duyulan güvenin tedarikçi işletmelere duyulan memnuniyete etkisi incelenmiştir. Araştırmada ayrıca hizmet kalitesi, genel hizmet kalite algısı, güven ve memnuniyetin üretici işletmelerin özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği ele alınmıştır. Araştırma, Elazığ ilindeki üretici işletmelere uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, tedarikçi işletmelerin hizmet kalitesinin üretici işletmelerin genel hizmet kalite algısını etkilediği; üretici işletmelerin genel hizmet kalite algısının tedarikçi işletmelere ilişkin güven ve memnuniyeti etkilediği; tedarikçi işletmelere duyulan güvenin tedarikçi işletmelere duyulan memnuniyeti etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra üretici işletmelerin genel hizmet kalite algısının, tedarikçi işletmelere duyulan güven ve memnuniyetin üretici işletmelerin yaşına göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Son olarak, üretici işletmelerin genel hizmet kalite algısının ve tedarikçi işletmelere duyulan güvenin üretici işletmelerin çalıştığı tedarikçi sayısına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: endüstriyel pazarlama, hizmet kalitesi, genel hizmet kalite algısı, güven, memnuniyet en_US
dc.description.abstract This research discusses buyer and seller relations in industrial markets with regard to manufacturing and supplier businesses. In this research, the effect of the supplier businesses' service quality on the general service quality perception of the manufacturing businesses; the effect of the general service quality perception of the manufacturing businesses on trust and satisfaction towards the supplier businesses; and the effect of the trust in the supplier businesses on the satisfaction towards supplier businesses are examined. The study also discusses whether service quality, general service quality perception, trust and satisfaction differ with respect to the characteristics of the manufacturing businesses. The research was applied to the manufacturing businesses in Elazığ. As a result of the research, it has been determined that the service quality of the supplier businesses effects the general service quality perception of the manufacturing businesses; the general service quality perception of the manufacturing businesses effects the trust and satisfaction towards the supplier businesses; and the trust in the supplier businesses effects the satisfaction towards the supplier businesses. In addition, the study has shown that the general service quality perception of the manufacturing businesses, the trust in the supplier businesses and the satisfaction towards the supplier businesses differ according to the age of the manufacturing businesses. Finally, it has been found that the general service quality perception of the manufacturing businesses and the trust towards the supplier businesses differ according to the number of suppliers that the manufacturing businesses work with. Key Words: industrial marketing, service quality, general service quality perception, trust, satisfaction en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject endüstriyel pazarlama en_US
dc.subject hizmet kalitesi en_US
dc.subject genel hizmet kalite algısı en_US
dc.title Endüstriyel pazarlarda üretici firmaların aldıkları hizmete yönelik kalite algısı ve hizmet kalitesinin güven ve memnuniyet açısından değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative The quality perception of the manufacturer companies in the industrial markets and the evaluation of the service quality in terms of trust and satisfaction en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 215 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record