DSpace@İnönü

Eğitsel oyun ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde eğitsel oyun kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çeken, Kübra
dc.date.accessioned 2024-03-06T11:21:30Z
dc.date.available 2024-03-06T11:21:30Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Çeken, K. (2022). Eğitsel oyun ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde eğitsel oyun kullanımı. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88047
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada çocuğun temel ihtiyacı olan oyun ve oyun kategorilerinden biri olan eğitsel oyun deneysel bir çalışma olarak uygulanarak ele alınmıştır. Çalışmamızın amacı öğretim metotlarından biri olan eğitsel oyunun din eğitiminde kullanımının önemini istatistik analizler ile ortaya koymaktır. Yöntem olarak literatür taraması yapılıp, deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Ağrı ili Doğubayazıt ilçesi Hasan Çoktin Cumhuriyet Ortaokulu 6-C, 6-D, sınıflarında eğitime devam eden 44 öğrencidir. Verilerin analizi IBM SSPS 24 İstatistik programı ile yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğretim süreci bitiminde deney grubu ve kontrol grubuna uygulanan son-test puan ortalamaları karşılaştırıldığında deney grubu lehine istatistiki olarak anlamlı bir fark çıkmamıştır. Deney grubu ön-test, son-test puanları arasında istatistiki olarak anlamlı bir fark saptanmıştır. Kontrol grubu ön-test, son-test puanları arasında istatistiki olarak anlamlı bir fark çıkmıştır. Fakat deney grubunda ortaya çıkan fark daha yüksektir. Eğitsel oyunla öğretim, uygulama seviyesi kazanımları sağlamada başarıyı artırmıştır. Deney uygulaması sırasında ve sonrasında yapılan gözlemler sonucunda eğitsel oyun yöntemiyle ders yapılan sınıflarda öğrencilerin derse ve öğretmene kaşı olumlu tutum geliştirdiği gözlemlenmiştir. Ayrıca çocukların öğrenme süresinde hevesli, heyecanlı ve sevinçli oldukları gözlemlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Din Eğitimi, Eğitsel Oyun, Oyunla Öğretim, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi. en_US
dc.description.abstract In this study, play, which is one of the basic needs of the child, and educational play, which is one of the game categories, is discussed by applying it as an experimental study. The aim of our study is to reveal the importance of the use of educational game, which is one of the teaching methods, in religious education with statistical analysis. As a method, literature review was made and experimental model was used. The sample of the research: There are 44 students who continue their education in 6-C, 6-D classes of Hasan Çoktin Cumhuriyet Secondary School in Doğubayazıt district of Ağrı. Data analysis was done with IBM SSPS 24 Statistics program. As a result of the study, when the post-test mean scores applied to the experimental group and the control group at the end of the teaching process were compared, there was no statistically significant difference in favor of the experimental group. A statistically significant difference was found between the pre-test, post-test scores of the experimental group. There was a statistically significant difference between the pre-test, post-test scores of the control group. However, the difference in the experimental group is higher. Teaching with educational games has increased the success in providing application level gains. As a result of the observations made during and after the experiment application, it was concluded that the students developed a positive attitude towards the lesson and the teacher in the classrooms where the educational game method was taught. In addition, it has been observed that children are enthusiastic, excited and joyful during the learning process. Keywords: Religious Education, Educational Game, Teaching with Games, Religious Culture and Moral Knowledge. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Din Eğitimi en_US
dc.subject Eğitsel Oyun en_US
dc.subject Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi en_US
dc.title Eğitsel oyun ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde eğitsel oyun kullanımı en_US
dc.title.alternative Educational game and use of educational games in Religious Culture and Ethics course en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 79 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster