DSpace@İnönü

Etnisite ve müzik kültürü perspektifinden Adıyaman metropolitliği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Soykan, Seçil
dc.date.accessioned 2024-03-06T11:37:24Z
dc.date.available 2024-03-06T11:37:24Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Soykan, S. (2023). Etnisite ve müzik kültürü perspektifinden Adıyaman metropolitliği.Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88053
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Müzik Ana Bilim Dalı / Müzik Bilimleri ve Teknolojisi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract İnsanlık tarihinin çeşitli evrelerinde farklı kültür ve inanışlara ait bilginler müziğin doğuşuna ilişkin birçok teori öne sürülmüş, bu teorilerden bazıları dönemin edipleri tarafından kabul görürken kimi farklı teoriler de kabul görmemiştir. Bu teorilere göre müzik; dilden, hayvan sesleri ve kuş seslerinden, insanların birbirine seslenmesinden veya insanların birbiriyle kurduğu duygusal ilişkilerden kaynaklanmış olduğu ya da esinlenerek doğduğu savunulur. Kimi teoriye göre ise müziğin doğuşuyla ilgili kesin bir yargıya ulaşılmadığı savunulmaktadır. Müzik ve kültür birbirlerinden ayrılamayan iki fenomendir. Bu çalışmada ilk olarak müzik ve kültür fenomenine, etimolojisine inilecektir. Tarih boyunca müzik ve kültür ayrılamayan iki yapı taşıdır. Müzik tarih boyunca kültürlere ait birçok olgunun izdüşümüdür. Bölge müzik kavramıda o kültür kavramı içinde yer alan etnik grupların kültürleri hakkında bize ışık tutmaktadır. Bu çalışmada bu bilgilerin ışığında bölge müzik kültürü etnisite perspektifinden kültür ve müzik ilişkisi kimlikleştirilmeye çalışacaktır. Anahtar Kelimeler: Kültür, Etnisite, Adıyaman, Mor Petluspavlus Kilisesi, Süryani İnanç Kültürü, Adıyaman Halk Müziği en_US
dc.description.abstract In various phases of human history, scholars of different cultures and beliefs have put forward many theories about the birth of music, some of these theories were accepted by the theorists of the period, while some different theories were not accepted. According to these theories, it is argued that music originated from or was inspired by language, animal sounds and bird calls, people calling out to each other or emotional relationships that people establish with each other. According to some theories, it is argued that no definite judgement has been reached about the birth of music. Music and culture are two phenomena that cannot be separated from each other. In this study, firstly, the etymology of the phenomenon of music and culture will be analysed. Throughout history, music and culture are two inseparable building blocks. Music is the projection of many phenomena belonging to cultures throughout history. The concept of regional music sheds light on the cultures of ethnic groups within the concept of culture. In this study, in the light of this information, the music culture of the region will try to identify the relationship between culture and music from the perspective of ethnicity. Key Words: Culture, Ethnicity, Adiyaman, Mor Petluspavlus Church, Syriac Faith Culture, Adiyaman Folk Music en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Etnisite en_US
dc.subject Mor Petluspavlus Kilisesi en_US
dc.subject Süryani İnanç Kültürü en_US
dc.title Etnisite ve müzik kültürü perspektifinden Adıyaman metropolitliği en_US
dc.title.alternative The metropolitanate of Adiyaman from the perspective of ethnicity and music culture en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 77 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster