DSpace Repository

Özel eğitim III. kademe Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin öğretmen görüşü açısından değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Özdemir, Emre
dc.date.accessioned 2024-03-07T10:51:58Z
dc.date.available 2024-03-07T10:51:58Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Özdemir, E. (2023). Özel eğitim III. kademe Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin öğretmen görüşü açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88091
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı / Din Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bireysel özellikleri açısından akranlarına kıyasla farklılıklar gösteren bireyler için düzenlenen eğitim uygulamalarına "özel eğitim" adı verilmektedir. Bu eğitim faaliyetleri, özel eğitim okullarında gerçekleşmektedir. Bu kapsamda, özel eğitim programlarında çeşitli dersler yer almaktadır. Bu derslerden biri de Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) dersidir. Dolayısıyla bu çalışmanın amacını, özel eğitim uygulama okulu üçüncü kademesinde yer alan DKAB dersinin öğretmen görüşü açısından değerlendirilmesi oluşturmaktadır. Bu araştırmada, özel eğitim uygulama okullarının üçüncü kademesindeki DKAB dersine dair birçok içerik, katılımcıların görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Bu içerikler; öğretim programı, ders kitabı, eğitim ortamı, öğrenci tutumu ve öğretmen yeterliliğidir. Bu içerikler, ders öğretmenleri tarafından değerlendirilmiştir. Bu bağlamda yapılan bu çalışma nitel bir araştırmadır. Araştırmanın deseni durum çalışmasıdır. Çalışma grubuna aşırı veya aykırı durum örneklem yöntemi ile ulaşılmıştır. Bu bağlamda çeşitli illerin özel eğitim uygulama okullarında görev yapan 10 DKAB öğretmeni çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veriler, yüz yüze ve telefonla yapılan yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda; ders kitabında yer alan içeriklerin öğrenci seviyesine uygun olmadığı, öğretmenlerin özel eğitim alanı ile ilgili gerekli yeterliliğe sahip olmadığı, eğitim ortamının din eğitiminde verimliliği etkilediği, DKAB öğretmenlerinin ders işlerken birden fazla yöntem kullandığı görülmüştür. Aynı zamanda ders kitabında yer alan içeriklerin, öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamadığı, öğrencilerin derse yönelik tutumunun DKAB öğretmenine bağlı olduğu, katılımcıların öğretim programında yer alan soyut içerikli konuları aktarırken zorlandığı da çalışmanın sonuçlarında görülmüştür. Anahtar kelimeler: Özel eğitim, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Engelli, Öğretim programı en_US
dc.description.abstract Educational practices organized for individuals who differ from their peers in terms of individual characteristics are called "special education". These educational activities take place in special education schools. In this context, there are various courses in special education programs. One of these courses is the Religious Culture and Moral Knowledge (DKAB) course. Therefore, the aim of this study is to evaluate the DKAB course in the third level of special education practice school from the point of view of teachers. In this study, many contents of the DKAB course in the third level of special education schools were evaluated according to the opinions of the participants. These contents are curriculum, textbook, educational environment, student attitude and teacher competence. These contents were evaluated by the course teachers. In this context, this study is a qualitative research. The design of the research is case study. The study group was reached by extreme or outlier sampling method. In this context, 10 DKAB teachers working in special education practice schools in various provinces constitute the study group. Data were collected through semi-structured interview forms made face-to-face and over the phone. The obtained data were evaluated by content analysis. In the results of working; It has been seen that the contents in the textbook are not suitable for the level of the students, the teachers do not have the necessary competence in the field of special education, the educational environment affects the efficiency in religious education, and DKAB teachers use more than one method while teaching. At the same time, it was seen in the results of the study that the contents in the textbook did not meet the learning needs of the students, the attitudes of the students towards the lesson depended on the DKAB teacher, and the participants had difficulty in conveying the abstract content in the curriculum. Keywords: Special education, Religious Culture and Moral Knowledge, Disabled, Curriculum en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Özel eğitim en_US
dc.subject Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi en_US
dc.title Özel eğitim III. kademe Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin öğretmen görüşü açısından değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative Special education III. level Religious Culture and Ethics Course evaluation from teacher's view en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 122 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record