DSpace@İnönü

Z kuşağının haber takibinde medya tüketim alışkanlıkları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İlik, Gülhan
dc.date.accessioned 2024-03-07T12:43:24Z
dc.date.available 2024-03-07T12:43:24Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation İlik, G. (2023). Z kuşağının haber takibinde medya tüketim alışkanlıkları. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88117
dc.description İnönü Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Teknolojinin hızlı gelişimi insanların günlük yaşam biçimlerinin, düşünce ve davranış biçimlerinin değişimini de beraberinde getirmiştir. Özellikle kitle iletişiminin yaygınlaşması, değişimin en önemli parçalarından biri olmuştur. Kitle iletişiminin yaygınlaşması, bireylerin bilgi ve habere ulaşmasını kolaylaştırmış ve bilgiyi dönüştürmesine sebep olmuştur. Değişen ve dönüşen bilgi zamanla toplumları da şekillendirmeye başlamıştır. Bireyler yaşamış oldukları toplumdan etkilenmekle beraber aynı zamanda toplumu etkilemeye başlamış ve yeni yaşam formlarını ortaya çıkarmıştır. Meydana gelen bu değişimler, kuşaklar arasındaki farklılıkları ortaya çıkardığı gibi; değişimin bazı etkilerinin de diğer kuşaklar aracılığıyla sürdürülmesini sağlamıştır. Bu çalışmada öncelikle medya, geleneksel medya ve yeni medya kavramları açıklanmıştır. Devamında bilgi ve haberlerin kitle iletişim araçlarında yer alması ve zaman içindeki dönüşümü açıklanmıştır. Ardından literatürdeki kuşak tanımlamaları ve kuşak sınıflamalarına yer verilmiştir. Çalışmada Z kuşağının haber takibinde medya tüketim alışkanlıklarını incelenmesi amaçlanmıştır. Haber takibi yaparken geleneksel medya ve yeni medyayı ne ölçüde tükettikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma tekniklerinden görüşme yöntemi ile araştırmanın çalışma grubunu oluşturan 18-22 yaş aralığında 8 kadın, 8 erkek olmak üzere toplamda 16 katılımcı ile görüşülerek veri toplanmıştır. Bulgular neticesinde, teknoloji dünyasında yaşanan gelişmeler paralelinde Z kuşağının yeni iletişim teknolojilerine olan ilgisinin oldukça fazla olduğu görülmektedir. Çalışmada Z kuşağı bireylerinin haber takibi yaparken en çok yeni medya araçlarını kullandığı saptanmıştır. En çok kullandığı yeni medya aracı ise sosyal platformlardan biri olan Twitter'dır. Z kuşağının iletişim teknolojilerine olan bağımlılığı artıkça haber tüketim pratikleri de yeni bir form kazanmaktadır. Anahtar Kelimeler: Medya tüketimi, Tüketici davranışları, Z kuşağı en_US
dc.description.abstract The rapid development of technology has brought along the change of people's daily life style, thought and behavior. In particular, the spread of mass communication has been one of the most important parts of the change. The spread of mass communication has made it easier for individuals to access information and news and has caused them to transform information. Changing and transforming information has started to shape societies over time. Individuals have begun to affect the society as well as being affected by the society they have lived in and have revealed new life forms. These changes, as well as revealing the differences between generations; It has ensured that some of the effects of the change are continued through other generations. First of all, in this study, the concepts of media, traditional media and new media are explained. Thereafter, the inclusion of information and news in mass media and its transformation over time are clarified. Then, generation definitions and generation classifications in the literature are mentioned. In this study, it is aimed to examine the media consumption habits of the Z generation in following the news. The aim of this study is to examine the media consumption habits of the Z generation in following the news. While following the news, it has been trie1d to determine to what extent they consume traditional media and new media. These data were collected by interview method, that one of the qualitative research techniques, by interviewing 16 participants who formed the sample of the research. These 16 participants consist of 8 women and 8 men, who aged between 18-22. As a result of the findings, it is seen that the Z generation's interest in new communication technologies is quite high in parallel with the developments in the technology world. In the study, it was determined that the Z generation individuals mostly use new media tools while following the news. The new media tool they use most is Twitter, which one of the social platforms. As the dependence of the Z generation on communication technologies increases, news consumption practices also gain a new form. Keywords: Media consumption, Consumer behavior, Generation Z en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Z kuşağının haber takibinde medya tüketim alışkanlıkları en_US
dc.title.alternative Media consumption habits in news consumption of generation Z en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 132 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster