DSpace Repository

Müzik öğretmeni adaylarının geleneksel Türk müziklerine ilişkin bilgi düzeyi ve öz yeterlik algılarının incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Şentürk, Zeynel
dc.date.accessioned 2024-03-08T05:33:35Z
dc.date.available 2024-03-08T05:33:35Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Şentürk, Z. (2022). Müzik öğretmeni adaylarının geleneksel Türk müziklerine ilişkin bilgi düzeyi ve öz yeterlik algılarının incelenmesi. Yayınlanmış Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88131
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müzik Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu araştırma müzik öğretmeni adaylarının geleneksel Türk Müziklerine ilişkin bilgi düzeyi ve öz yeterlik algılarının belirlenmesine yönelik olarak betimsel araştırmalardan genel tarama ve korelasyon modeli ile yürütülen bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini, Türkiye'deki Yüksek Öğretim Kurumuna bağlı olan seçilen Müzik Eğitimi Anabilim Dalında okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise belirlenen Müzik Eğitimi Anabilim Dalı dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Türk Müziklerine ilişkin bilgi düzeyi testi geliştirilip kullanılmış ve Türk Müziklerine ilişkin öz yeterlik algıları ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın veri analizinde, betimsel istatistikler, Pearson Korelasyon katsayısı, ilişkisi gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre öğrencilerin Türk Müziği öz yeterlik algılarının ortalamanın üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Geleneksel Türk Halk Müziği bilgi düzeylerinin orta düzeyde, Geleneksel Türk Sanat Müziği bilgi düzeylerinin ise düşük düzeyde olduğu görülmüştür. Çalışma sonucunda ortaya çıkan olan bulgular doğrultusunda bu çalışmanın eğitimde millileşme kapsamında yapılan ve bütün eğitim kurumlarında uygulanacak olan Türk Müziği çalışmalarına ışık tutarak katkıda bulunacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Geleneksel Türk Sanat Müziği, Geleneksel Türk Halk Müziği, Öz Yeterlik Algısı en_US
dc.description.abstract This research is aimed to understand and determine whether there is a relation between the level of knowledge and self-efficacy of prospective music teachers on Turkish Makam music through descriptive and correlation models. Participants were selected as senior students which have been studying at various Turkish universities. Data were collected by developed test for the level of knowledge in Turkish makam music and Turkish Makam Music Self Efficacy Scale. Results were gathered through Pearson correlation\ Indepentent Samples T-Test and ANOVA statistical methods. Accordingly, The Turkish Makam music knowledge of participants were ahead of the curve. Also, while participants THM knowledge were ahead of the curve, the TSM knowledge of participants were relatively lower. In line this thesis findings, it is also enunciable that this study provide an insight to the Turkish music studies that is under prolifiration process as a nationalisation ideology in education institutions. Keywords: Music Education, Traditional Turkish Classical Music, Traditional Turkish Folk Music, Self-efficacy perception en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Müzik Eğitimi en_US
dc.subject Geleneksel Türk Sanat Müziği en_US
dc.subject Geleneksel Türk Halk Müziği en_US
dc.title Müzik öğretmeni adaylarının geleneksel Türk müziklerine ilişkin bilgi düzeyi ve öz yeterlik algılarının incelenmesi en_US
dc.title.alternative Examination of the knowledge level and self-efficiency perceptions of traditional Turkish music of music teacher candidates en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 199 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record