DSpace@İnönü

Belediyeler için teknoloji temelli hizmet içi eğitim ölçme aracı geliştirme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yel Acar, Sümeyye
dc.date.accessioned 2024-03-08T07:15:28Z
dc.date.available 2024-03-08T07:15:28Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Yel Acar, S. (2022). Belediyeler için teknoloji temelli hizmet içi eğitim ölçme aracı geliştirme. Yayınlanmış Doktora Tezi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/88160
dc.description İnönü Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Ana Bilim Dalı / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Kentlerin yüksek ekonomik potansiyele sahip olması kent nüfusunun hızla artmasına sebep olmaktadır. Bu durum kamu ve yerel yönetim hizmetlerinin artan nüfusun oluşturduğu kentleşme talebine aynı oranda karşılık verebilmesi ihtiyacını doğurmaktadır. Artan taleplerin karşılanması kurum ve kuruluşların hem hızlı hem de çağın gerektirdiği standartlara uygun nitelikte hizmetleri arz etmesine bağlıdır. Nitelikli hizmet sunumunu nitelikli insan gücü sağlayabilir. Nitelikli insan gücüne eğitimle ulaşılabilir. Bu çalışma, nitelikli insan gücü oluşturma araçlarından biri olan teknoloji temelli hizmet içi eğitimlerin değerlendirilmesi için ölçme aracı geliştirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın örneklemini farklı bölgelerdeki toplam 7 büyükşehir olmak üzere 10 belediyeden toplam 313 belediye personeli oluşturmaktadır. Soru havuzu oluşturmak amacıyla görüşme formu aracılığıyla veri toplanarak nitel analiz yapılmıştır. Nitel araştırma sonucunda teknoloji temelli hizmet içi eğitimlerin; gerekli olduğu, kariyere olumlu etkisi olduğu, iş başarı düzeyine olumlu etkisinin olduğu, işe ve iş yerine olan bağlılığa olumlu etkisinin olduğu, işleri kolaylaştırdığı, işleri kalitesini artırdığı, vatandaş memnuniyetini artırdığı görüşleri bildirilmiştir. Uzman görüşüne sunulan ve analizleri yapılan soru havuzundan uygunsuz sorular çıkarılarak deneme ölçme aracı maddelerine ulaşılmıştır. Deneme ölçme aracı uygulandıktan sonra analizleri yapılarak nihai ölçme aracı maddelerine ulaşılmıştır. Deneme ölçme aracının croanbah alfa güvenirlik katsayısı .938, faktör analizi sonucu geçerlik oranı %78,457 olarak bulunmuştur. Nihai ölçme aracının croanbah alfa güvenirlik katsayısı .894, faktör analizi sonucu geçerlik oranı %58,688 olarak bulunmuştur. en_US
dc.description.abstract The high economic potential of the cities causes the rapid increase in the urban population. This situation creates the need for public and local government services to respond at the same rate to the urbanization demand created by the increasing population. Meeting the increasing demands depends on the institutions and organizations to provide services that are both fast and in accordance with the standards required by the age. Qualified manpower can provide qualified service delivery. Qualified manpower can be reached through education. This study aims to develop a measurement tool for the evaluation of technology-based in-service training, which is one of the tools for creating qualified manpower. The sample of the study consists of a total of 313 municipal personnel from 10 municipalities, 7 of which are metropolitan cities in different regions. In order to create a question pool, data was collected through the interview form and qualitative analysis was carried out. As a result of qualitative research, technology-based in-service trainings; It has been reported that it is necessary, has a positive effect on career, has a positive effect on the level of business success, has a positive effect on job and workplace commitment, facilitates the work, increases the quality of the work, and increases citizen satisfaction. Inappropriate questions were removed from the pool of questions submitted for expert opinion and analyzed, and the test measurement tool items were reached. After the trial measurement tool was applied, the analyzes were made and the final measurement tool items were reached. The croanbah alpha reliability coefficient of the trial measurement tool was found to be .938, and the validity rate as a result of factor analysis was found to be 78,457%. The croanbah alpha reliability coefficient of the final measurement tool was found to be .894, and the validity rate as a result of factor analysis was 58.688%. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.title Belediyeler için teknoloji temelli hizmet içi eğitim ölçme aracı geliştirme en_US
dc.title.alternative Developing a technology based in-service training assessment tool for municipalities en_US
dc.type doctoralThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 159 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster